Σάββατο 10 Μαρτίου 2012

Renault Zoe



Ήγγικεν η ώρα μετά από 2 χρόνια που η Renault παρουσιάζει στις διεθνείς εκθέσεις το Zoe, να εμφανίσει την τελική έκδοση παραγωγής στην τρέχουσα έκθεση της Γενεύης. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό, λοιπόν supermini είναι γεγονός.



Ίσως το πιο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του νέου οχήματος, είναι η μέγιστη αυτονομία του που κατά την Renault είναι 210 χιλιόμετρα, όμως, όπως η ίδια ανακοινώνει, σε πραγματικές συνθήκες αυτή θα είναι χαμηλότερη, με το δυσμενέστερο σενάριο της κίνησης εντός πόλεως με πολύ χαμηλή εξωτερική θερμοκρασία, να την ρίχνει στα 100 χιλιόμετρα. Αυτή στάθηκε δυνατό να επιτευχθεί μέσω της υψηλής ενεργειακής πυκνότητας συστοιχίας μπαταριών που χρησιμοποιήθηκαν.



Ο Γάλλος κατασκευαστής δεν αναφέρει άμεσα την ενεργειακή τους πυκνότητα αλλά το γεγονός ότι σε έναν ταχυφορτιστή της τάξεως των 43 kW το αυτοκίνητο φορτίζει εντός μισής ώρας, σημαίνει ότι είναι γύρω στις 21.5 kWh, τιμή αντίστοιχη των Ford Focus electric και Nissan Leaf, που όμως ανήκουν στην επόμενη κατηγορία από εκείνη του Zoe.

Οι συσσωρευτές ιόντων λιθίου ζυγίζουν 290 κιλά και αναπόφευκτα έχουν οδηγήσει στο να είναι το αμάξωμα αρκετά ψηλό στα 1,73 μέτρα, κάτι που οπωσδήποτε θα επηρεάζει αρνητικά και την αεροδυναμική απόδοση, αφού η διαμήκης συνιστώσα της μέγιστης μετωπικής επιφάνειας είναι μεγάλη.



Το γεγονός όμως, ότι εδράζονται στο κέντρο του αυτοκινήτου και το αναμφίβολα χαμηλό κέντρο βάρους θα συμβάλλει οπωσδήποτε θετικά στα δυναμικά χαρακτηριστικά του οχήματος.

Η μηχανή μόνιμου μαγνήτη είναι τοποθετημένη μπροστά, όπως και ο κινητήριος άξονας, με την μέγιστη ισχύ να είναι στους 87 ίππους και η ροπή στα 222 Nm, ενώ η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 135 χλμ/ώρα.

Στον τομέα των αναρτήσεων υφίστανται τυπικές υλοποιήσεις για την κατηγορία, με τον εμπρόσθιο άξονα που παραλαμβάνει την ισχύ να διαθέτει γόνατα Mc Pherson με ψαλίδια βάσης, ενώ οι ελευθέρως κυλιόμενοι οπίσθιοι τροχοί εφοδιάζονται με έναν ημιάκαμπτο άξονα.

Το βάρος του οχήματος δεν είναι μέχρι στιγμής γνωστό αλλά πολύ δύσκολα θα είναι κάτω από 1400 κιλά δεδομένου ότι δεν έχουν χρησιμοποιηθεί εξωτικά, πανάλαφρα συνθετικά υλικά όπως οι ίνες άνθρακα ή ελαφρά ορυκτά μέταλλα, όπως το μαγνήσιο και το αλουμίνιο.

Το Zoe θα κυκλοφορήσει το φθινόπωρο με την τιμή στην Γαλλία να διαμορφώνεται στις 15.700 €, ενώ θα υφίσταται και ένα πρόσθετο ''νοίκι'' για τις μπαταρίες, παρόμοια πολιτική δηλαδή με του ομόσταβλου Fluence.

Η ηλεκτροκίνηση για τον Γάλλο κατασκευαστή αποτελεί πολύ σοβαρή υπόθεση. Μακάρι το αυτοκίνητο να τύχει της υποδοχής και της αποδοχής που του αξίζει.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου