Στην έκθεση αυτοκίνησης του Τόκιο η Vw είχε παρουσιάσει μια σπουδή πάνω σε ένα τετρακίνητο υβριδικό όχημα με θερμικό κινητήρα βενζίνης, που κατά πάσα πιθανότητα αποτελεί την προεπισκόπηση του επόμενου Tiguan. Στην Γενεύη το ίδιο αυτοκίνητο θα παρουσιαστεί με τον θερμικό κινητήρα όμως αυτήν την φορά να είναι ένας υπερσύγχρονος 2 λίτρων diesel.
Τα τεχνικά του αυτοκινήτου αναλύονται θέλω να ελπίσω με επαρκούσα σαφήνεια στο άρθρο όπου παρουσιάζεται το βενζινοκίνητο υβριδικό cross-coupé.
Για την τρέχουσα περίσταση, αυτό που διαφοροποιεί σε σημαντικό βαθμό το όχημα, είναι ο πετρελαιοκινητήρας που εκφράζει την θερμική υπόσταση του αυτοκινήτου.
Η μηχανή πετρελαίου που χρησιμοποιείται είναι χωρητικότητας 2 λίτρων, 4 θαλάμων καύσεως, με μονοβάθμια υπερπλήρωση και αποδίδει 190 ίππους και 380 Nm ροπής στρέψεως.
Το σώμα είναι κατασκευασμένο από χυτοσίδηρο, η κεφαλή των κυλίνδρων από αλουμίνιο, ενώ διαθέτει επίσης μεταβλητό χρονισμό των εκκεντροφόρων. Φυσικά το turbo έχει μεταβλητή γωνία πτερυγώσεως στον στρόβιλο, ενώ υφίσταται και διπλό σύστημα ανακυκλοφορίας καυσαερίων στον θάλαμο καύσης με αποτέλεσμα οι ρύποι από μονοξείδια του αζώτου να μειώνονται δραστικότατα.
Μια μικρή παρατήρηση εδώ. Το γεγονός ότι ο κινητήρας είναι ασυνήθιστα ισχυρός για την χωρητικότητά του και με δεδομένη την ύπαρξη ενός μόνο turbo, αυτό ίσως να σημαίνει ελαφρώς προβληματική συμπεριφορά στα κλασματικά φορτία, με την έννοια ότι το αυτοκίνητο ίσως να παρουσιάζει έλλειμμα ροπής στις πολύ χαμηλές στροφές λειτουργίας.
Φυσικά κάτι τέτοιο θα είναι αδύνατο να το αντιληφθεί κάποιος σε μια υβριδική έκδοση, όπου υπάρχει η συνδρομή του/των ηλεκτροκινητήρα/ων, όμως σε μια αμιγώς θερμική έκδοση, ίσως κάτι τέτοιο να γίνεται αντιληπτό από τον οδηγό.
Τα ανωτέρω τα αναφέρω γιατί όπως θα δείτε, σε υλοποιήσεις κινητήρων παρόμοιας χωρητικότητας και ισχύος, οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν 2 turbo, ακριβώς για αυτόν τον λόγο. Πχ δείτε τον κινητήρα της Bmw 123D, Mercedes 250 Cdi, ή του καινοφανούς Insignia Bi turbo diesel.
Επιστρέφοντας στα του αυτοκινήτου, να πούμε ότι η ανακοινώσιμη κατανάλωση είναι 1,5 λ/100 χλμ, οι ρύποι Co2 μόλις 46 γρ/χλμ και η αυτονομία 1290 χιλιόμετρα. Τιμές εντυπωσιακότατες για ένα όχημα που ζυγίζει 1860 κιλά και με αεροδυναμική οπωσδήποτε χειρότερη από ένα τυπικό sedan, ή μικρομεσαίο όχημα.
Έχω την αίσθηση πως αν η Vw αποφασίσει να το κυκλοφορήσει με τα τρέχοντα τεχνικά στοιχεία, θα έχει πραγματικά έναν άσο στο μανίκι της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου