Τρίτη 13 Μαρτίου 2012

Toyota FT-Bh



Ένας εκ των πρωτοπόρων της υβριδικής προώθησης, η Toyota, παρουσίασε στην Γενεύη μια υβριδική σπουδή για ένα όχημα πόλης.





Σκεπτόμενοι για αυτοκίνητα πόλης από την Toyota, είναι σαφές ότι το μυαλό μας πηγαίνει στο Yaris, και στην περίπτωση του FT-Bh αυτό που ενδεχομένως βλέπουμε είναι η επόμενη γενιά του υβριδικού Yaris.

Η τεχνολογία του πρωτοτύπου είναι αιχμής σε διάφορους τομείς του αυτοκινήτου, προεξάρχοντος του βάρους του, που κατά τον Ιάπωνα κατασκευαστή είναι 786 κιλά. Τιμή αρκούντως εντυπωσιακή για υβριδικό όχημα, η οποία επιτεύχθηκε με χρήση ελαφρών ορυκτών μετάλλων όπως αλουμίνιο και μαγνήσιο.

Εδώ θα πρέπει επίσης να πούμε ότι η συγκράτηση του βάρους στάθηκε εφικτή μέσω της συνειδητής επιλογής των μηχανικών της Toyota να μην δώσουν δυνατότητα επαναφόρτισης των μπαταριών από το κεντρικό ηλεκτρικό δίκτυο, κάτι που ενημερώνεται από την οπωσδήποτε χαμηλή ενεργειακής τους πυκνότητα.

Καταπληκτική δουλειά έχει γίνει επίσης και στην αεροδυναμική απόδοση της οποίας ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι στο 0.235 κάτι που έχει οπωσδήποτε σημαντικότατα οφέλη στους τομείς της κατανάλωσης αλλά και του εισερχόμενου θορύβου στον θάλαμο τον επιβατών.

Βέβαια το 0.235 στάθηκε εφικτό μέσω και της χρήσης ιδιαίτερα στενών ελαστικών που για την περίσταση είναι διαστάσεων 145/55/R18. Έχω την αίσθηση ότι τόσο στενά ελαστικά δεν θα επιβίωναν ως την έκδοση παραγωγής του οχήματος, οπότε ο αεροδυναμικός συντελεστής με ευλόγου πάχους ελαστικά θα χειροτέρευε λίγο.

Προχωρημένης αισθητικής και οπωσδήποτε ρηξικέλευθο το εσωτερικό  του FT-Bh.


Στον τομέα των κινητήρων, συναντούμε έναν δικύλινδρο κινητήρα βενζίνης φυσικής αναπνοής κύκλου Atkinson, με υψηλότατη γεωμετρική συμπίεση της τάξεως του 13:1 (τυπική για κινητήρα του είδους), άγνωστης ισχύος και ροπής, αλλά διαισθητικά θα έλεγα ότι δεν θα αποδίδει πάνω από 50 ίππους και 80 Nm ροπής.

Επίσης υφίσταται και ένας κινητήρας ηλεκτρικός, μόνιμου μαγνήτη, επίσης άγνωστης ισχύος και ροπής. Λογικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι η συνδυασμένη μέγιστη ισχύς θα είναι μεταξύ 75-80 ίππων και η ροπή γύρω στα 150 Nm στις βέλτιστες περιπτώσεις, τιμές απολύτως αποδεκτές για τον χαρακτήρα αλλά και το βάρος του οχήματος.

Η κατανάλωση κατά την Toyota είναι 2.1 λ/100 χλμ και οι ρύποι Co2 49 γρ/χλμ και είναι επιπέδου scooter και όχι αυτοκινήτου, κάτι που σαφώς περιποιεί τιμή για το αυτοκίνητο.

Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι η προεπισκόπηση της επόμενης γενιάς του υβριδικού Yaris είναι άκρως ενδιαφέρουσα. Μακάρι να αλλάξει όσο το δυνατόν λιγότερο ως την έκδοση παραγωγής.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου