Δευτέρα, 19 Μαρτίου 2012

Toyota Yaris Hybrid



Το όραμα της Toyota για το επόμενης γενιάς υβριδικό Yaris αποκαλύφθηκε στην Γενεύη με την παρουσίαση της σπουδής που ακούει στο όνομα FT-Bh, όμως η τρέχουσα πρώτη γενιά του υβριδικού Yaris είναι πλέον προ των πυλών. Ας το δούμε...




Το Yaris είναι ένα δημοφιλέστατο supermini σχεδόν παγκοσμίως και πλέον θα υφίσταται και ως υβριδικό σε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα προσπάθεια του Ιάπωνα κατασκευαστή.

Αυτό που είναι σημαντικό είναι ότι το υβριδικό Yaris παρ' όλο που έχει  επιπλέον έναν ηλεκτροκινητήρα και τις μπαταρίες νικελίου μετάλλου υδριδίου, σε σχέση με το αμιγώς θερμικό, είναι μόλις 20 χιλιοστά μεγαλύτερο και έτσι οι πρακτικές του διαστάσεις δεν έχουν μεταβληθεί σημαντικά προς το χειρότερο.

Στον τομέα της προώθησης, ο θερμικός κινητήρας είναι ένας τετρακύλινδρος φυσικής αναπνοής κύκλου Atkinson και αποδίδει 74 ίππους και 111 Nm ροπής στις 4000 στροφές, ενώ ο ηλεκτρικός μόνιμου μαγνήτη αποδίδει 60 ίππους και 170 Nm ροπή.



Και οι 2 μαζί αποδίδουν για περιορισμένο χρονικό διάστημα μέγιστη ισχύ 100 ίππων (πχ για τις ανάγκες μιας προσπέρασης) με την ροπή να μην είναι ανακοινώσιμη αλλά εικάζω ότι θα είναι πάνω από 200 Nm.

Τις ανάγκες της μετάδοσης εκπληρώνει ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, όπως συμβαίνει σε όλα τα υβριδικά οχήματα του ομίλου Toyota.

Η κατανάλωση κατά τον κατασκευαστή είναι της τάξεως των 3.5 λίτρων/100 χλμ και οι ρύποι Co2 είναι 79 γρ/χλμ. Οι χαμηλές αυτές τιμές υποβοηθούνται ιδιαίτερα από την αναγεννητική πέδηση του οχήματος και αναμφίβολα από τον εξαιρετικό αεροδυναμικό συντελεστή που είναι στο 0.286 ο οποίος έχω την αίσθηση ότι είναι ο κορυφαίος από όλα τα οχήματα παραγωγής της κατηγορίας.

Για τις ανάγκες φωτισμού υφίστανται φωτοεκπομπές δίοδοι για τα εμπρόσθια φώτα θέσεως καθώς και για τα οπίσθια φώτα, οι οποίες εγγενώς έχουν χαμηλότατη κατανάλωση ενέργειας και παροιμιώδη διάρκεια ζωής.

Οι αναρτήσεις ακολουθούν τυπική προσέγγιση για την κατηγορία του οχήματος με τον εμπρόσθιο άξονα να διαθέτει γόνατα Mc Pherson με ψαλίδια βάσης, ενώ πίσω υφίσταται ημιάκαμπτος άξονας.

H πανευρωπαϊκή κυκλοφορία του οχήματος αναμένεται εντός του ερχόμενου Μαΐου με τιμές άγνωστες προς το παρόν, αλλά οπωσδήποτε θα αποτελεί την ακριβότερη έκδοση του νέου Yaris.

Έχω ωστόσο την αίσθηση ότι η εμπορική του πορεία θα εξαρτηθεί σε σημαντικό βαθμό από το πόσο ακριβότερο θα είναι από την πετρελαιοκίνητη έκδοση, η οποία παρουσιάζει συγκρίσιμες τιμές ισχύος και καταναλώσεως με το υβριδικό, το οποίο όμως προς υπεράσπιση του θα πρέπει να πούμε ότι αναμένεται να είναι λιγότερο θορυβώδες και γενικά να παρουσιάζει μια πιο βελούδινη λειτουργία.







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου