Τρίτη, 6 Μαρτίου 2012

Infiniti Emerg-e



Εντυπωσιακό υβριδικό πρωτότυπο της πολυτελούς φίρμας της Nissan παρουσιάζεται αυτές τις ημέρες στη Γενεύη. Ας το δούμε.



Η Infiniti λοιπόν διαθέτει προς τέρψη των οφθαλμών στη Γενεύη το Emerg-e, ένα coupé υβριδικό αυτοκίνητο πολύ μεγάλης ισχύος και εντυπωσιακών επιδόσεων. Αυτό που είναι όμως πιο εντυπωσιακό, είναι το γεγονός ότι το αυτοκίνητο είναι έτοιμο για παραγωγή, (έστω και σε μικρά νούμερα) η οποία θα εξαρτηθεί εν πολλοίς από τις αντιδράσεις του κοινού στην έκθεση.

Το αυτοκίνητο είναι σειραϊκό υβριδικό, με την αποκλειστική ευθύνη για την προώθηση του οχήματος να έχουν δύο ηλεκτρομηχανές μόνιμου μαγνήτη που αποδίδουν μέγιστη ισχύ 402 ίππους και ροπή 1000 Nm. Η ισχύς αυτή δεν είναι συνεχής αλλά διαθέσιμη για 30'' με την συνεχή ισχύ να είναι προς στιγμήν μη ανακοινώσιμη.



Οι 2 κινητήρες ελέγχουν από έναν τροχό ο καθένας και μεταδίδουν φυσικά την ισχύ τους στον οπίσθιο άξονα, ενώ υφίσταται και ένα σύστημα torque vectoring, που για την περίσταση, εφ'όσον το όχημα είναι δικίνητο, θα δρα ως ελεγχόμενο διαφορικό.

Οι 2 ηλεκτρικές μηχανές τροφοδοτούνται από μια συστοιχία μπαταριών ιόντων του λιθίου ενεργειακής πυκνότητας 14.8 kWh, οι οποίες επιτρέπουν μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία σχεδόν 50 χιλιομέτρων.

Όταν αυτές αδειάσουν, τότε ενεργοποιείται ένας μικρός κινητήρας βενζίνης 3 θαλάμων καύσεως, φυσικής αναπνοής, χωρητικότητας 1.2 λίτρων και ισχύος 47 ίππων, ο οποίος δίδει το μηχανικό του έργο στην γεννήτρια ηλεκτρικού ρεύματος η οποία ακολούθως το μετατρέπει σε ηλεκτρικό ρεύμα για τις μπαταρίες. Σε αυτήν την περίπτωση το όχημα παρουσιάζει μέγιστη αυτονομία 480 χιλιομέτρων με την δεξαμενή καυσίμου των 31 λίτρων πλήρη.

Φυσικά οι μπαταρίες φορτίζονται και από το ηλεκτρικό δίκτυο εντός 6 ωρών, όπου αυτό είναι διαθέσιμο.



Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι απόλυτες, με το 0-100 να είναι υπόθεση 4'' και η τελική ταχύτητα των 210 χλμ/ώρα να επιτυγχάνεται μέσα σε 30''. Φυσικά αυτή είναι βαρύτατα περιορισμένη για να υπάρχει αξιοπρεπής αυτονομία, αφού η ισχύς και η αεροδυναμική του οχήματος θα επέτρεπαν τελική ταχύτητα γύρω στα 295 χλμ/ώρα. Οι ρύποι σε συνθήκες υβριδικής λειτουργίας είναι 55 γρ Co2/χλμ.

Πέρα από το κομμάτι των κινητήρων, τεχνολογίες αιχμής χρησιμοποιούνται σχεδόν παντού στο αυτοκίνητο, με το πλαίσιο να είναι κατασκευασμένο από έναν συνδυασμό ινών άνθρακα και αλουμινίου σε ποσοστό 50-50, με το τελικό βάρος να είναι στα 1600 κιλά, ενώ οι αναρτήσεις είναι φυσικά ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς και χρησιμοποιούν την κορυφαία αρχιτεκτονική των διπλών ψαλιδιών, τα οποία για την περίσταση, προκειμένου να μειωθούν οι μη ανηρτημένες μάζες είναι κατασκευασμένα από σφυρήλατο αλουμίνιο.

Στον τομέα της αεροδυναμικής, το πρωτότυπο παρουσιάζει έναν αξιοπρεπή συντελεστή οπισθέλκουσας για υπεραυτοκίνητο, που εδώ είναι στο 0.34 παρ' όλο που το όχημα εφοδιάζεται με τεράστια ελαστικά (235/35/R19 και 275/30/R20).

Στο ενδεχόμενο μιας παραγωγής του αυτοκινήτου, τα υλικά και οι τεχνολογίες αιχμής που χρησιμοποιούνται θα οδηγούσαν το κόστος του σε πάνω από 200.000 €, καθιστώντας το επιτεύξιμο για ελαχίστους, αλλά πάντα τέτοια αυτοκίνητα ήταν περισσότερο υλικό ονείρων παρά πραγματικότητος...




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου