Πέμπτη, 1 Μαρτίου 2012

Hyundai i-oniq



Η Hyundai στην επερχόμενη έκθεση αυτοκίνησης της Γενεύης θα παρουσιάσει ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον πισωκίνητο υβριδικό coupé. Ας δούμε τις λίγες πληροφορίες που έχουμε μέχρι στιγμής για αυτό.



Καταρχήν θα πρέπει να πούμε πως πρόκειται για ένα σειραϊκό υβριδικό όχημα. Αυτό σημαίνει ότι ο θερμικός κινητήρας που υπάρχει έχει αποκλειστικά ως ρόλο, το μηχανικό του έργο να το παραλαμβάνει η γεννήτρια, η οποία ακολούθως φορτίζει τις μπαταρίες του οχήματος και έτσι η ισχύς του δεν χρησιμοποιείται για την προώθηση του οχήματος με άμεσο τρόπο, δηλαδή με την μεταφορά της στον δρόμο. Η τεχνοτροπία του είναι παρόμοια με του Chevrolet Volt και απολύτως όμοια με του Audi A1 e-tron.

Ο κινητήρας είναι ένας μικρός τρικύλινδρος, βενζίνης ο οποίος έχει χωρητικότητα 1000 κ.εκ. Προφανώς, λογικά, θα είναι ο ίδιος που χρησιμοποιείται στα Hyundai i10 και Kia Picanto, οπότε πρόκειται για μια μηχανή φυσικής αναπνοής, η οποία πιθανότατα εδώ θα έχει διαφοροποιημένες παραμέτρους λειτουργίας, μιας και ο σκοπός της είναι αποκλειστικά ηλεκτροπαραγωγικός.

Ο ηλεκτροκινητήρας του οχήματος, κατά τα φαινόμενα, θα είναι μόνιμου μαγνήτη και αποδίδει 109 ίππους με άγνωστη προς το παρόν ροπή, αλλά διαισθητικά σκεπτόμενος θα έλεγα πως θα είναι της τάξεως μεταξύ 250-300 Nm.

Η αυτονομία του οχήματος με τους συσσωρευτές ιόντων λιθίου πλήρως φορτισμένους, είναι 120 χιλιόμετρα, οπότε θα πρέπει να αναμένουμε ενεργειακή πυκνότητα κάτω των 20 Kwh, ενώ θα υπάρχει φυσικά υπάρχει η δυνατότητα επαναφόρτισης από οικιακή πρίζα.

Όταν αυτοί αδειάσουν τότε ενεργοποιείται ο βενζινοκινητήρας για την απαιτούμενη ηλεκτροπαραγωγή, ο οποίος με πλήρη δεξαμενή καυσίμου επιτρέπει μια πρόσθετη αυτονομία 580 χιλιομέτρων, με την συνολική πλήρη αυτονομία να ανέρχεται σε 700 χιλιόμετρα.

Ένα δυνητικό σχήμα χρήσης για το συγκεκριμένο όχημα θα ήταν, το αυτοκίνητο όταν μετακινείται εντός αστικού περιβάλλοντος να μην χρειάζεται καθόλου την συνδρομή του κινητήρα βενζίνης, ενώ όταν ο οδηγός επιθυμεί να κάνει ένα μακρινό ταξίδι, να γεμίζει με καύσιμο το αυτοκίνητο και να κάνει άνευ άγχους την διαδρομή του.

Οι εκπομπές ρύπων είναι χαμηλότατες, της τάξεως των 45 γρ/χλμ και προφανώς τα τέλη κυκλοφορίας του θα ήταν μηδενικά αν διατίθετο.

  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου