Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2011

Αν αγόραζα αύριο diesel αυτοκίνητο....

Ο τίτλος του άρθρου είναι εύγλωττος και προφανής και απευθύνεται στους δυνητικούς και σε άμεσο χρονικό ορίζοντα αγοραστές ενός πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου. Για όσους ενδιαφέρονται να εντρυφήσουν στα των πετρελαιοκινητήρων και γιατί κατ'εμέ είναι επιθυμητοί, τους παραπέμπω σε αυτό το άρθρο προκειμένου να λυθούν οι όποιες απορίες.



Μια μικρή εισαγωγή


Οι προτάσεις που θα διαβάσετε αφορούν πετρελαιοκίνητα οχήματα από τις 4 πιο δημοφιλείς κατηγορίες της αγοράς. Supermini, μικρομεσαία, οικογενειακά, crossover. Οι επιλογές μου έχουν γίνει με γνώμονα την απόδοση των κινητήρων, τους εκπεμπόμενους ρύπους, την τιμή αγοράς, την προσωπικά εκτιμώμενη σχέση αξίας/τιμής των οχημάτων και τις επιμέρους τεχνικές προδιαγραφές, σε μια προσπάθεια να προτείνω τις βέλτιστες επιλογές.

Στο τέλος του κειμένου θα βρείτε και την πρότασή μου στην κατηγορία των coupé - σπορ αυτοκινήτων χωρίς να δεσμεύομαι απαραίτητα από τα κριτήρια των ανωτέρω κατηγοριών. Με λίγα λόγια άφησα τον εαυτό μου ελεύθερο να επιλέξει αυτοκίνητο πέρα από οικονομικά κριτήρια που περισσότερο τείνει να είναι επιλογή θυμικού και όχι λογικής.



Supermini: Opel Corsa 1.3 DTE Ecoflex




Ίσως η καλύτερη επιλογή αυτήν τη στιγμή στην εν λόγω κατηγορία κυρίως λόγω του καταπληκτικού κινητήρα που ενσωματώνει ο οποίος πραγματικά κλέβει την παράσταση.

Από 1248 κυβικά βγαίνουν μέσω turbo μεταβλητής γεωμετρίας φυσικά, 95 ίπποι και 190 Nm ροπής από τις 1750 στροφές. Το μικρών διαστάσεων και χαμηλού βάρους αυτοκίνητο παρουσιάζει μέση κατανάλωση 3.5 λίτρα/100 χλμ με τη βοήθεια του συστήματος start/stop.

Οι εκπεμπόμενοι ρύποι είναι 94 γρ/χλμ που συνεπάγονται μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

O συγκεκριμένος κινητήρας είναι προέλευσης Fiat και χρησιμοποιείται σε αρκετά αυτοκίνητα του ομίλου όμως επιλέχθηκε το Corsa λόγω χαμηλότερης τρέχουσας τιμής κτήσεως.


Μικρομεσαία: Seat Leon 1.6 TDI E-Ecomotive




Με τιμή αγοράς κάτω από 20.000 € κάποιος μπορεί να αγοράσει το Leon Ecomotive το οποίο στην δική μου κατανόηση δεν υστερεί σε κάποιον τομέα. Ο κινητήρας αποδίδει 105 ίππους και μπορεί αυτό να μην ακούγεται εντυπωσιακό αλλά η ροπή των 250 Nm από τις 1500 στροφές το κάνουν να δείχνει πολύ πιο ισχυρό από ότι πραγματικά είναι.

Οι εκπεμπόμενοι ρύποι είναι 99 γρ/χλμ που σημαίνει ότι και εδώ τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά ενώ η κατανάλωση με τη βοήθεια του συστήματος start-stop είναι 3.8 λίτρα/100 χλμ.

Στα επιμέρους συναντούμε ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς με προφανή οφέλη σε κράτημα και άνεση ενώ η ποιότητα κατασκευής είναι τουλάχιστον αξιοπρεπής.


Οικογενειακά: Volvo S40 1.6 DRIVe




Εδώ συναντούμε ένα άκρως ανταγωνιστικό κομμάτι της αγοράς, όμως έχω την αίσθηση ότι η επιλογή του Volvo S40 1.6 DRIVe είναι η πιο ενδεδειγμένη.

Ο κινητήρας του αποδίδει 115 ίππους και έχει πλούσια αποθέματα ροπής της τάξεως των 270 Nm από τις 1750 στροφές, καταναλώνει 3.8 λίτρα/100 χλμ και έχει εκπομπές ρύπων 99 γρ/χλμ που σημαίνει ότι και εδώ τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά.

Πέρα από τα ανωτέρω, η παραδοσιακά υψηλή ποιότητα κατασκευής της Volvo, η σοφιστικέ οπίσθια ανάρτηση των 4 συνδέσμων και η προσφερόμενη άνεση και ασφάλεια του οχήματος είναι τέτοια που είναι δύσκολο κάποιος να παραβλέψει.


Crossover: Nissan Qashqai 1.6 D




Στη συγκεκριμένη κατηγορία, η οποία είναι ιδιαίτερα δημοφιλής εσχάτως,η επιλογή μου ήταν προφανής και εύκολη.

Το Qashqai εφοδιάζεται με τον απολύτως καλύτερο πετρελαιοκινητήρα 1.6 λίτρων αυτήν τη στιγμή στον κόσμο. Η κοινοπραξία Nissan-Renault είχε ως απότοκο αυτόν τον κορυφαίο κινητήρα που αποδίδει 130 ίππους και 320 Nm ροπής από 1750 στροφές.

Στην βέλτιστη περίπτωση της δικίνητης έκδοσης του αυτοκινήτου η μέση κατανάλωση είναι στα 4.9 λίτρα/100 χλμ και οι εκπεμπόμενοι ρύποι στα 129 γρ/χλμ που σημαίνει τέλη κυκλοφορίας 142 €.

Ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς και κατ' επιλογήν τετρακίνηση συνθέτουν ένα άκρως ενδιαφέρον αυτοκίνητο.

Αν στα ανωτέρω προσθέσουμε τις υψηλές προδιαγραφές ποιότητας και αξιοπιστίας του Ιάπωνα κατασκευαστή τότε δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς γιατί το Qashqai με τον συγκεκριμένο κινητήρα είναι ''λίρα 100''.



Sport coupé: Bmw 640D




Δυναμική οδήγηση και πετρελαιοκίνητη προώθηση είναι δυο έννοιες οι οποίες μέχρι πρόσφατα ήταν εκ διαμέτρου αντίθετες.

Όμως δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο τις παντρεύει ιδανικά.

Η 640D εφοδιάζεται με έναν κινητήρα διαμάντι σε χαρακτηριστικά λειτουργίας και απόδοσης.

Πρόκειται για έναν εξακύλινδρο σε σειρά, διπλά υπερπληρωμένο, που αποδίδει 313 ίππους και 630 Nm ροπής από τις 1500 στροφές. (Περισσότερα για τα τεχνικά του δείτε εδώ) Ενδεικτικά να αναφέρω ότι η ροπή της Ferrari 599 GTB Fiorano, ενός από τα γρηγορότερα αυτοκίνητα της γης, είναι 608 Nm και αποδίδεται στις 5600 rpm.

Με τόση ροπή από 1500 στροφές είναι σαφές ότι οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις είναι ασύλληπτες με χαρακτηριστικό παράδειγμα το 50-110 χλμ που είναι 4.5'', ενώ και το τυπικό 0-100 είναι ένα άμεσο 5.5''.

Παρ' όλες όμως τις καταιγιστικές επιδόσεις το αυτοκίνητο καταναλώνει 5.5 λίτρα/ 100 χλμ και έχει εκπεμπόμενους ρύπους μόλις 144 γρ/χλμ. Για τις προσφερόμενες επιδόσεις αυτές οι τιμές είναι πραγματικό επίτευγμα.

Το αυτοκίνητο γενικά είναι πολύ μελετημένο μηχανολογικά με πολύ καλή αεροδυναμική απόδοση, εξαιρετική αρχιτεκτονική στις αναρτήσεις με την εμπρόσθια να είναι η κορυφαία των διπλών ψαλιδιών, έντονη χρήση αλουμινίου στη δομή τους, καθώς και στις σιαγόνες των φρένων και ένα πολύ εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο 8+1 σχέσεων μεταδόσεως.

Μοναδική παραφωνία κατά την προσωπική μου άποψη στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι τα Runflat ελαστικά του βασικού εξοπλισμού αλλά κατά τα άλλα, ουδέν μεμπτόν


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου