Αυτοκίνητο δεν το λες. Μοτοσυκλέτα δεν είναι. Τι είναι τελικά το Rak-e; Και τα 2 και τίποτα από τα 2, αυτό όμως που ενδέχεται να γίνει κάποια στιγμή στο μέλλον, είναι η απόλυτη λύση στην μετακίνηση εντός αστικού περιβάλλοντος και με μηδενικούς παραγόμενους ρύπους.
Πρόκειται για ένα διθέσιο όχημα στο οποίο όμως οδηγός και επιβάτης βρίσκονται σε διαμήκη διάταξη, δηλαδή ο ένας πίσω από τον άλλον. Αυτό μπορεί να μοιάζει ενδεχομένως αντικοινωνικό, όμως από καθαρά μηχανολογική σκοπιά επιτρέπει στο αυτοκίνητο να έχει πολύ μικρή μετωπική επιφάνεια με προφανή οφέλη στην αεροδυναμική απόδοση.
Το εντυπωσιακό πρωτότυπο ζυγίζει μόλις 380 κιλά και είναι κατασκευασμένο γύρω από ένα μείγμα που αποτελείται από χωροδικτύωμα χάλυβα σε συνδυασμό με συμβατικά συνθετικά υλικά.
Το λιτό αλλά αρκούντως εντυπωσιακό εσωτερικό του Rak-e. |
Η Opel απέφυγε τη χρήση ινών άνθρακα σε μια προσπάθεια να συγκρατήσει το κόστος της ενδεχόμενης μελλοντικής διάθεσης του αυτοκινήτου σε γήινα επίπεδα.
Στον τομέα της προώθησης συναντούμε έναν ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 49 ίππων και συνεχούς 14 ίππων, ο οποίος τροφοδοτείται από μια συμπαγή μπαταρία ενεργειακής πυκνότητας 5 kWh.
Η ανακοινώσιμη αυτονομία για το όχημα είναι 100 χιλιόμετρα. Κάνοντας μια αναγωγή κόστους με τη σημερινή τιμή του ρεύματος που μας διαθέτει η ΔΕΗ, αυτά τα 100 χιλιόμετρα θα κοστίσουν περίπου 0,32 € !! Δεν είναι τυπογραφικό λάθος, σωστά διαβάσατε, είναι 32 λεπτά του ευρώ.
Οι επιδόσεις λόγω εκπληκτικής αεροδυναμικής απόδοσης, χαμηλού βάρους και στενών χαμηλού συντελεστού τριβής ελαστικών, είναι εντυπωσιακές, με την ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα των 120 χιλιομέτρων να επιτυγχάνεται σε λιγότερα από 13''.
Η απόφαση για την διάθεση του αυτοκίνητου επί του παρόντος δεν είναι ειλημμένη, αλλά η τεχνική ολοκλήρωση του αυτοκινήτου είναι τέτοια που δεν θα ήταν απίθανο αν η Opel το αποφάσιζε.
Μακάρι να το κάνει...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου