Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2011

Mercedes-Benz E 300 BLUETEC Hybrid



Σε μία ομολογουμένως σοφή κίνηση, η Mercedes πήρε τον απολύτως καλύτερο πετρελαιοκινητήρα που έχει αυτήν τη στιγμή στη διάθεσή της, τον πάντρεψε με μια ηλεκτρική μηχανή μόνιμου μαγνήτη και το αποτέλεσμα είναι μια λιμουζίνα ''κύρους'' με εντυπωσιακές επιδόσεις τόσο σε οικονομία όσο και σε αυτό το κομμάτι που ονομάζεται οδηγική απόδοση.

Τον επόμενο μήνα λοιπόν, στην έκθεση αυτοκινήτου του Detroit ο Γερμανός κατασκευαστής θα παρουσιάσει 2 υβριδικές εκδοχές της δημοφιλούς σειράς E. Την E 300 hybrid που θα εξετάσουμε εδώ και την Ε 400 hybrid στην οποία ο θερμικός κινητήρας είναι ο γνωστός τελευταίας γενιάς 3.5 λίτρων φυσικής αναπνοής της εταιρείας, έκδοση η οποία δεν αφορά την ευρωπαϊκή ήπειρο.

Στα της υβριδικής Ε 300, ο θερμικός της κινητήρας είναι ένας υπερσύγχρονος 2.1 λίτρων πετρελαίου, (περισσότερα γι' αυτόν δείτε εδώ) ο οποίος αποδίδει 204 ίππους και 500 Nm ροπής και συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη απόδοσης 27 ίππων και 250 Nm ροπής.

Όψη του πίνακα οργάνων της υβριδικής Ε-Class με τις απαραίτητες προσθήκες που επιβάλλει η ηλεκτρική παράμετρος του οχήματος. 


Η ηλεκτρική μηχανή τροφοδοτείται από μια χαμηλής ενεργειακής πυκνότητας μπαταρία των 0.8 kWh,  η οποία επαναφορτίζεται επί της ουσίας μέσω της αναγεννητικής πέδησης και ως εκ τούτου δεν χρήζει της βοήθειας του κεντρικού ηλεκτρικού δικτύου. Με τόσο χαμηλή χωρητικότητα μπαταρίας είναι σαφές πως η ηλεκτρική αυτονομία είναι πολύ περιορισμένη και ανάγεται σε μέση ακτίνα περίπου 1.5 χλμ και για ταχύτητα κάτω των 56 χλμ/ώρα

Ωστόσο, η συνεργασία των 2 κινητήρων είναι επαρκής για να δώσει μια επιτάχυνση 0-100 σε λιγότερο από 7.5'' και τελική ταχύτητα βοηθούμενη και από την εξαιρετική αεροδυναμική απόδοση του οχήματος πάνω από 240 χλμ/ώρα.

 Οι επιδόσεις όμως δεν έχουν συνήθως το σύνηθες τίμημα της κατανάλωσης αφού μια ομάδα επικουρικών συστημάτων όπως η λειτουργία πλεύσεως, το start-stop, η αναγεννητική πέδηση και τα ελαστικά χαμηλού συντελεστού τριβής, επιτρέπουν μέση κατανάλωση 4.2 λ/100 χλμ και εκπομπές ρύπων μόλις 109 γρ/χλμ. 

Για αυτοκίνητο που ζυγίζει γύρω στα 1800 κιλά οι ανωτέρω τιμές κρίνονται απολύτως ικανοποιητικές. Το όχημα θα παρουσιαστεί όπως προαναφέρθηκε στην διεθνή έκθεση αυτοκινήτου των Η.Π.Α και η διάθεσή του αναμένεται να εκκινήσει από το δεύτερο τετράμηνο του 2012.







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου