Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2011

Vw Cross Coupé



Στο Τόκυο η Vw παρουσίασε μια τετρακίνητη υβριδική σπουδή με την προοπτική παραγωγής κάποια στιγμή στο μέλλον. Ας δούμε περί τίνος πρόκειται.




Το καινοφανές όχημα αφορά ένα crossover με σπορτίφ αισθητική και δυναμικά χαρακτηριστικά και γι' αυτό μέρος της ονομασίας του περιλαμβάνει τη λέξη coupé παρ' όλο που με τη στενή έννοια του όρου το αυτοκίνητο σαφώς και δεν είναι τέτοιο.

Οι διαστάσεις του είναι πολύ κοντά σε αυτές του Tiguan για να έχετε μια ιδέα και προφανώς αποτελεί μια συμπαγή κατασκευή η οποία περιλαμβάνει 3 κινητήρες και τετρακίνηση.

Στον εμπρόσθιο άξονα βρίσκεται ένας θερμικός Tsi 1.4 λίτρων με μονοβάθμια υπερπλήρωση που αποδίδει 148 ίππους και 210 Nm ροπής ενώ συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη ο οποίος αποδίδει 54 ίππους και 180 Nm ροπής.

Στον πίσω άξονα υπάρχει ένας ακόμα ηλεκτροκινητήρας που δίδει την κίνησή του στους πίσω τροχούς και αποδίδει μέγιστη ισχύ 114 ίππων και ροπή 270 Nm.

Πως δουλεύουν όλα αυτά στην πράξη ; Αρχικά ο κινητήρας βενζίνης συνεργάζεται με το γνωστό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG7 του ομίλου ενώ κατά την επιτάχυνση του οχήματος και αναλόγως των συνθηκών συμμετέχουν και οι ηλεκτροκινητήρες.

Στη βέλτιστη περίπτωση η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς όλων των μηχανών είναι 262 ίπποι.

Οι ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται κύρια από μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου ενεργειακής πυκνότητας 9.8 kWh οι οποίες εδράζονται διαμήκως στο πάτωμα του οχήματος στο χώρο που θα καταλάμβανε το κεντρικό διαφορικό σε ένα συμβατικό τετρακίνητο όχημα και επιτρέπουν αμιγή ηλεκτρική αυτονομία στο όχημα της τάξης των 40 χιλιομέτρων, η οποία όταν παρέλθει αναλαμβάνει πλέον ο θερμικός βενζινοκινητήρας τα καθήκοντα της προώθησης του αυτοκινήτου και της φόρτισης των μπαταριών, η οποία υποβοηθείται επιπλέον μέσω της αναγεννητικής πέδησης. Τέλος οι συσσωρευτές έχουν τη δυνατότητα φόρτισης μέσω οικιακής πρίζας.

Εντυπωσιακό οπτικά το εσωτερικό του υβριδικού crossover της Vw με highlight την κεντρική οθόνη η οποία αλλάζει το αντικείμενο των παρεχόμενων πληροφοριών ανάλογα με το επιλεχθέν πρόγραμμα οδήγησης. (Sport, City, Off road)


Οι επιδόσεις για το βάρους 1750 κιλών αυτοκίνητο είναι αρκούντως δυναμικές με το 0-100 να ολοκληρώνεται εντός 7'' και η μέγιστη ταχύτητα να είναι 200 χλμ/ώρα. Η τελική ταχύτητα ωστόσο περιορίζεται για λόγους αυτονομίας στα 120 χλμ/ώρα όταν υφίσταται αμιγώς ηλεκτρική προώθηση.

Η κατανάλωση καυσίμου ωστόσο, κρίνεται εντυπωσιακή για τις επιδόσεις και το βάρος του οχήματος και είναι 2.7 λίτρα/100 χλμ με τους ρύπους CO2 στα 62 γρ/χλμ, ενώ επίσης αναμφίβολα συμμετοχή σε αυτές τις τιμές έχει και ο χαμηλός συντελεστής αεροδυναμικής του οχήματος που είναι ασυνήθιστος για την κατηγορία στο 0.33.

Ο κατασκευαστής ισχυρίζεται ότι η μέγιστη αυτονομία με γεμάτη τη δεξαμενή καυσίμου (55 λίτρα) είναι 855 χιλιόμετρα.

Το cross coupé όπως και κάθε σπουδή που σέβεται τον εαυτό της κάνει εκτεταμένη χρήση φωτοεκπομπών διόδων για τις ανάγκες φωτισμού ενώ εξοπλίζεται και με τεράστιους χρωμιούχους τροχούς 20 ιντσών οι οποίοι είναι σχεδόν απίθανο να επιβιώσουν σε ενδεχόμενο μαζικής παραγωγής του οχήματος, η οποία πάντως επί του παρόντος δεν είναι ειλημμένη απόφαση αλλά αντικείμενο περίσκεψης εντός των κόλπων του γερμανικού ομίλου.




1 σχόλιο:

  1. Η VW για άλλη μια φορά μας εκπλήσσει ευχάριστα. Μακάρι να φτάσει (και γιατί όχι) στην μαζική παραγωγή, ως ένα νέο μοντέλο στην γκάμα της και γιατί όχι, ως έκδοση κάποιων εκ των υπαρχόντων της μοντέλων...
    Νομίζω ότι ο TSI θα λάμψει σε ένα Tiguan Hybrid, ή σε ένα Passat Hybrid...δεν μιλάω καν για την υλοποίηση σε ένα best-seller Golf, όπου απλά τα αντίστοιχα Auris κλπ ανταγωνιστές θα μείνουν πολύ μακρυά κοιτάζοντας με κυάλια τις πωλήσεις, όταν το όνομα VW συνδυαστεί με την φιλικότητα προς το περιβάλλον made in Germany!!!
    Νομίζω ότι πρέπει να κάνει κάτι άμεσα η VW και να μην μείνει στα case studies, καθώς ήδη την έχει βάλει στο μάτι η Greenpeace ως μια από τις εταιρείες που αντιστέκονται μέσω λόμπι, στην περαιτέρω μείωση των στόχων για τις εκπομπές ρύπων στην Ε.Ε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή