Πέμπτη 30 Ιουλίου 2009

Ferrari 458 Italia


Ίσως το κείμενο που ακολουθεί να μη χρειάζεται αφού ο τίτλος και οι φωτογραφίες τα λένε όλα.
Αναφέρομαι ασφαλώς στο τελευταίο αυτοκινητικό έργο τέχνης και θαύμα της σύγχρονης εφηρμοσμένης μηχανολογίας, την αυτού εξοχότητα Ferrari 458 Italia.



Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία δημιούργησε ένα ακόμα αντικείμενο ονειρικό το οποίο εκτός από ασύλληπτη εμφάνιση διαθέτει και τεχνολογίες αιχμής.

Επειδή το blog όμως έχει τεχνικό προσανατολισμό θα αναφερθώ στα γενικότερα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου που είναι αρκούντως εντυπωσιακά.

Ξεκινώντας από το πλαίσιο του αυτοκινήτου πρέπει να αναφερθεί ότι είναι αλουμινένιο όπως και οι περισσότερες σύγχρονες Ferrari ενώ το σχήμα είναι απίστευτα ρευστό προφανώς για αεροδυναμικούς λόγους ενώ το αυτοκίνητο πιέζεται κατά τον κατακόρυφο άξονα με 140 κιλά βάρους στα 200 χλμ/ώρα αναμφίβολα σημαντικό επίτευγμα για την ευστάθεια αυτού. Το αυτοκίνητο επίσης διαθέτει επίπεδο πάτωμα ώστε να αποφεύγεται κατά το δυνατόν η ανάπτυξη τυρβώδους ροής κάτω από το όχημα ενώ η συνολική του μάζα είναι 1380 κιλά.


Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος λίγο πιο πίσω από το κέντρο όπως και σε όλες τις 8-κύλινδρες Ferrari εξαιρουμένης της California λόγω του ότι είναι coupe-cabrio και για λόγους χωροταξικούς δε θα μπορούσε να τοποθετηθεί στο κέντρο.

Η κατανομή της μάζας είναι 42% εμπρός και 58% πίσω ενώ οι αναρτήσεις είναι ασφαλώς ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς με διπλά ψαλίδια εμπρός και ένα σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω , οι αποσβεστήρες έχουν τη μαγνητοροϊκή τεχνολογία που εφαρμόζεται στη 599 GTB Fiorano, είναι ασφαλώς συνεχώς μεταβαλλόμενη η απόσβεση τους και εξασφαλίζουν εκπληκτικά επίπεδα άνεσης για υπεραυτοκίνητο και παράλληλα απόλυτο κράτημα όταν χρειαστεί.






Τα φρένα θα είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα και κεραμικά υλικά που εξασφαλίζουν απίστευτες δυνατότητες πέδησης με μηδενική κόπωση και χαμηλότερο μη ανηρτημένο βάρος το οποίο βελτιώνει τις επιδόσεις του αυτοκινήτου καθώς και την ποιότητα κύλισης ενώ ενσωματώνουν και μια τεχνοτροπία με την οποία τα έμβολα της σιαγώνας γεμίζουν με υγρό με το που αφήσει ο οδηγός το γκάζι ούτως ώστε να μειωθούν οι αποστάσεις ακινητοποίησης.

Το κιβώτιο ταχυτήτων θα είναι ένα διπλού συμπλέκτη της Getrag όμοιο με αυτό που χρησιμοποιείται στην Mercedes SLS AMG, 7+1 σχέσεων μετάδοσης φυσικά χωρίς μετατροπέα ροπής που συνεπάγεται σχεδόν μηδενικές απώλειες στο σύστημα μετάδοσης του οποίου το λογισμικό θα εξασφαλίζει ταχύτατες αλλαγές σίγουρα κάτω των 100 ms.

Η αίσθησή μου όμως είναι ότι της SLS AMG θα είναι λίγο πιο ενισχυμένο γιατί έχει να ανθέξει μεγαλύτερη ροπή στρέψεως από ότι στην 458 Italia ενώ υποψιάζομαι ότι θα διαθέτει και διαφορετικό λογισμικό σε ότι αφορά την ταχύτητα αλλαγής των σχέσεων.

Συνεχίζοντας στον τομέα της μετάδοσης το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό είναι έτσι ρυθμισμένο ώστε να υπάρχουν λιγότερες απώλειες στη διαμήκη επιτάχυνση σε σχέση με το παρελθόν και καλύτερη εγκάρσια συμπεριφορά στις στροφές.



Ο κινητήρας είναι ένας 8-κύλινδρος σε διάταξη V άμεσου ψεκασμού με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών, χωρητικότητα 4.5 λίτρων φυσικής αναπνοής με μέγιστη ισχύ 570 ίππους στις 9000 σαλ και στρεπτική ροπή 540 nm στις 6000 στροφές που όμως παραπάνω από το 80 % αυτής θα αποδίδεται από τις 3250 στροφές εξασφαλίζοντας εξαιρετική συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις χαμηλές στροφές και πολύ πλατύ διάγραμμα ροπής.

Ο κινητήρας εικάζω ότι θα είναι πλήρως αλουμινένιος ίσως και με στοιχεία μαγνησίου αφού αυτοί οι ρυθμοί περιστροφής δε μπορούν να επιτευχθούν με βαριά μέταλλα λόγω των μαζικών δυνάμεων που αναπτύσσονται.

Η ειδική ισχύς είναι 127 ίπποι/λίτρο και είναι εξωπραγματική όπως εξωπραγματική είναι και η συμπίεση με 12.5:1 οπότε καλά τα νέα για το βαθμό απόδοσης και σε συνδυασμό με τον άμεσο ψεκασμό οι ρύποι είναι στα 307g CO2/KM που αποτελεί επίτευγμα αν συγκριθεί με το λιγότερο ισχυρό V8 της F430 που είχε 420g CO2/KM.

Οι επιδόσεις δε θα μπορούσαν να είναι τίποτα λιγότερο από εξωφρενικές με το τυπικό 0-100 να εκτελείται σε 3.4 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα να είναι πάνω από 325 χιλ/ώρα

Στα περιφερειακά τεχνικά σημεία χρησιμοποιούνται φωτοεκπομπές δίοδοι για τα φώτα θέσης εμπρός καθώς και για τα πίσω , ενώ η σκέψη ενσωμάτωσης του KERS δηλαδή του συστήματος που χρησιμοποιείται στη FORMULA 1 και αποθηκεύει ενέργεια κατά την πέδηση την οποία απελευθερώνει ο οδηγός κατά το δοκούν όταν οι ανάγκες για ισχύ είναι μεγαλύτερες απερρίφθη.

Η Ferrari δημιούργησε για ακόμα μια φορά ένα σημείο αναφοράς για την κατηγορία...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου