Πέμπτη 2 Ιουλίου 2009

Honda FC-X Clarity





Το εν λόγω αυτοκίνητο είναι μια ιδιάζουσα περίπτωση. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι γιατί είναι το μοναδικό αυτοκίνητο αυτήν τη στιγμή στον κόσμο που φέρει την τεχνολογία που θα έχουν τα αυτοκίνητα σε 10-15 χρόνια από σήμερα και σίγουρα για το υπόλοιπο του 21ου αιώνα εκτός αν επικρατήσουν τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα τα οποία θα φορτίζονται στο σπίτι. Το μέλλον θα δείξει.



Μιλάμε για έναν πρωτοπόρο της αυτοκίνησης αφού είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής και όχι σπουδή που ενσωματώνει την τεχνολογία των κυψελών καυσίμου.


Στην πραγματικότητα οι κυψέλες καυσίμου δεν κινούν το όχημα αφού την ευθύνη για την κίνηση του οχήματος την έχει ένας ηλεκτροκινητήρας εναλλασσόμενου ρεύματος , σύγχρονος , μόνιμου μαγνήτη που αποδίδει 134 ίππους και 256 Nm στρεπτικής ροπής από 0-3056 στροφές.

Αντιλαμβάνεστε ότι εφόσον η ροπή αποδίδεται από τις 0 στροφές επί της ουσίας το αυτοκίνητο δε χρειάζεται κιβώτιο ταχυτήτων τουλάχιστον με τη μορφή που το ξέρουμε στα αυτοκίνητά μας. Αντί αυτού διαθέτει ένα σύστημα μετάδοσης που έχει 2 σχέσεις μετάδοσης. Μια για την κίνηση εμπρός και μια για την όπισθεν. Τόσο απλά.



O βαθμός απόδοσης των κινητήρων αυτού του τύπου είναι περίπου 93%. Συγκρίνετέ το με το 30 % βαθμό απόδοσης που έχουν κατά μέσο όρο τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν γύρω μας και θα καταλάβετε πως καταφέραμε μέσα σε 150 χρόνια να καταστρέψουμε το περιβάλλον της γης και να καταναλώσουμε αυτό που η γη κατασκεύαζε για εκατομμύρια χρόνια.


Τι ακριβώς κάνουν οι κυψέλες καυσίμου όμως και γιατί είναι επαναστατικές. Οι κυψέλες καυσίμου υπάρχουν σε διάφορους τύπους ωστόσο για τις ανάγκες της αυτοκίνησης χρησιμοποιούνται συνήθως οι κυψέλες ανταλλαγής πρωτονίων με βαθμό απόδοσης περίπου 60 % προς το παρόν με τάση να ανέβει στο μέλλον.

Στην περίπτωση μας οι κυψέλες καυσίμου χρησιμοποιούν το υδρογόνο που υπάρχει στο ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου μαζί με το οξυγόνο του ατμοσφαιρικού αέρα προκειμένου να εκτελέσουν μια αντίστροφη ηλεκτρόλυση , δηλαδή ενώνουν τα μόρια του οξυγόνου και του υδρογόνου και αυτή η διαδικασία παράγει ηλεκτρικό ρεύμα που τροφοδοτεί τον κινητήρα ενώ ως καυσαέριο παράγεται απλά εξαερωμένο νερό.






Στην πραγματικότητα η διαδικασία είναι αρκετά πολύπλοκη αλλά περαιτέρω εμβάθυνση εκφεύγει των αναγκών του συγκεκριμένου άρθρου που αφορά απλά ένα μοντέλο αυτοκινήτου.

Σε ότι αφορά τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου συναντούμε μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία. Κατ' αρχήν διαθέτει ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς (διπλά ψαλίδια εμπρός- πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) οι οποίες σε συνδυασμό με τις αντιστρεπτικές δοκούς τα αλουμινένια υπολαίσια καθώς και τη σχεδόν άριστη κατανομή μάζας (53% εμπρός και 47 % πίσω) προσδίδουν ενδιαφέροντα οδικά χαρακτηριστικά στο αυτοκίνητο στον τομέα της ποιότητας κύλισης καθώς και στην οδική συμπεριφορά.

Το εσωτερικό θυμίζει διαστημόπλοιο ενώ είναι κατασκευασμένο από βιο-υλικά τα οποία είναι πλήρως ανακυκλώσιμα και ασφαλώς διαθέτει όλες τις απαραίτητες ανέσεις και ευκολίες που περιμένει κανείς από ένα σύγχρονο όχημα.


Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι αξιοπρεπείς με 0-100 γύρω στα 10'' και τελική ταχύτητα γύρω στα 160 χιλ/ώρα. Αν και αυτοί οι αριθμοί δε δείχνουν εντυπωσιακοί ωστόσο το αυτοκίνητο λόγω της πολύ υψηλής ροπής από μηδενικές στροφές έχει καταιγιστικές ενδιάμεσες επιταχύνσεις που είναι πιο σημαντικές από το marketing του 0-100 το οποίο δεν αφορά τον οδηγό που κινείται σε δημόσιο δρόμο.

Η κατανάλωση του αυτοκινήτου είναι σταθερή σε όλες τις συνθήκες δηλαδή εντός και εκτός πόλης δεν παρουσιάζεται διακύμανση γιατί απλά δε χρειάζονται αλλαγές ταχυτήτων που αυξάνουν την κατανάλωση στα συμβατικά αυτοκίνητα.

Επί της ουσίας το αυτοκίνητο καταναλώνει 1 κιλό υδρογόνο ανά 96 χιλιόμετρα ενώ το ρεζερβουάρ χωράει 4 κιλά υδρογόνο σε πεπιεσμένη μορφή με πίεση 345 φορές μεγαλύτερη της ατμοσφαιρικής και έχει αυτονομία λίγο κάτω από τα 400 χιλιόμετρα.

H Honda έχει επενδύσει τερατώδη ποσά για την εξέλιξη των κυψελών καυσίμου και του συγκεκριμένου αυτοκινήτου του οποίου το κόστος είναι άγνωστο αλλά υπολογίζεται περίπου στα 2 εκατομμύρια δολάρια/όχημα για αυτό το λόγο η Honda το διαθέτει αποκλειστικά με leasing στην Αμερική.

Η προσπάθεια για την απαγκίστρωση από το πετρέλαιο που έτσι και αλλιώς ευτυχώς τελειώνει είναι απαραίτητη για τη διάσωση του πλανήτη και αυτό το αυτοκίνητο είναι ένα βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση.

Μόνο και μόνο για αυτόν το λόγο η προσπάθεια της Honda είναι αξιέπαινη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου