Πέμπτη, 10 Νοεμβρίου 2011

Άρση απαγόρευσης πετρελαιοκίνησης

Με αφορμή την άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης στα αστικά κέντρα, δράττομαι της ευκαιρίας να συντάξω ένα σύντομο άρθρο γιατί θα έπρεπε κάποιος να επιλέξει ένα πετρελαιοκίνητο όχημα έναντι ενός βενζινοκίνητου και τούμπαλιν.



Γιατί να πάρω Diesel ;






- Για την ίδια παραγόμενη ισχύ με ένα βενζινοκίνητο όχημα, η ροπή του είναι από 30-70 % μεγαλύτερη κατά περιπτώσεις και επίσης αποδίδεται πολύ χαμηλότερα στην κλίμακα των στροφών με αποτέλεσμα τις καλύτερες επιταχύνσεις εν κινήσει και εν γένει πιο ξεκούραστη οδήγηση.

- Οι diesel κινητήρες ενσωματώνουν σημαντικά πιο προηγμένα turbo από τους βενζινοκινητήρες (μεταβλητή γεωμετρία πτερυγώσεως στροβίλου, διβάθμιες υπερπληρώσεις σε χαμηλές χωρητικότητες τετρακύλινδρων μηχανών κτλ) με αποτέλεσμα τον καλύτερο βαθμό απόδοσης.

- Ο συνδυασμός υψηλής γεωμετρικής συμπίεσης αλλά και πραγματικής λόγω της ισχυρής υπερπλήρωσης συνεπάγεται επίσης καλύτερο βαθμό απόδοσης.

- Για τους 2 παραπάνω λόγους, για την ίδια παραγόμενη ισχύ, ένα πετρελαιοκίνητο όχημα είναι σημαντικά οικονομικότερο σε ότι αφορά την κατανάλωσή του.

- Αντοχή. Λόγω των βαριών και ανθεκτικών μετάλλων που χρησιμοποιούνται τα οποία είναι απαραίτητα για το δυσμενές περιβάλλον των πετρελαιοκινητήρων, η αντοχή των κινητήρων είναι μεγαλύτερη.

- Απλούστερο ηλεκτρικό σύστημα λόγω του ότι δε χρειάζονται μπουζί. Η έναυση της καύσης λαμβάνει χώρα λόγω ισχυρότατης συμπίεσης του αέρα χωρίς την ανάγκη της σπίθας του σπινθηριστή.

- Χαμηλότεροι ρύποι CO2 σε σχέση με αντίστοιχης ισχύος βενζινοκίνητο με αποτέλεσμα καλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα αλλά και χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας. Το ζήτημα των εκπομπών αζώτου αντιμετωπίζεται πλέον μέσω συστημάτων ανακυκλοφορίας ποσοστού καυσαερίων στο θάλαμο καύσεως.

- Η περίπτωση υβριδικών diesel εισάγει πρωτόγνωρα επίπεδα οικονομίας καυσίμου, παραγωγής ροπής και χαμηλότατων ρύπων.

- Λόγω πολύ υψηλής ροπής τα κιβώτια ταχυτήτων έχουν πολύ μακριά κλιμάκωση, με αποτέλεσμα να απαιτούνται λιγότερες στροφές για δεδομένη ταχύτητα και τελικά έχουμε χαμηλότερη κατανάλωση και εισερχόμενο θόρυβο στον θάλαμο των επιβατών.



Γιατί να πάρω βενζίνη ;






- Η λειτουργία ενός βενζινοκινητήρα είναι εν γένει πιο ομαλή και βελούδινη σε σχέση με ενός diesel με αποτέλεσμα λιγότερο θόρυβο, ταλαντώσεις και τραχύτητα.

- Ένας βενζινοκινητήρας λόγω ελαφρύτερων μετάλλων και συνεπαγόμενων μαζικών δυνάμεων επιτρέπει μεγαλύτερους ρυθμούς περιστροφής και ενδεχόμενα μεγαλύτερη ισχύ σε σχέση με αντίστοιχο diesel.

- Λόγω ευρύτερου φάσματος λειτουργίας η οδήγηση κατά περιπτώσεις είναι πιο ευχερής.

- Μεγαλύτερη ευελιξία στη χρήση υπερεξελιγμένων κιβωτίων ταχυτήτων με χαμηλότερες απώλειες μετάδοσης πχ ξηρά διπλού συμπλέκτη, λόγω της χαμηλότερης παραγωγής ροπής. Πάντως αυτό είναι ένα πεδίο που αναμένεται ν' αλλάξει.

- Επειδή ακριβώς ο κινητήρας βενζίνης είναι ελαφρύτερος σε σχέση με έναν πετρελαιοκινητήρα το όχημα παρουσιάζει εν γένει καλύτερη οδική συμπεριφορά με λιγότερη υποστροφή λόγω του ότι στον εμπρόσθιο άξονα έχουμε λιγότερο βάρος και έτσι έχουμε γενικά και καλύτερη κατανομή των μαζών.

- Η τρέχουσα ποιότητα της βενζίνης στην Ελλάδα είναι εν γένει καλύτερη από ότι του πετρελαίου.



Εν κατακλείδι

Ο γράφων είναι ξεκάθαρα υπέρ της άρσεως της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης. Θεωρώ δε, ότι θα έπρεπε να είχε γίνει εδώ και καιρό προκειμένου ο καταναλωτής να έχει περισσότερες επιλογές στη διάθεσή του αλλά και για να αναπνεύσει η ασφυκτιούσα ελληνική αγορά αυτοκινήτου, ωστόσο αυτό το άρθρο γράφτηκε με γνώμονα την αντικειμενική ενημέρωση όσων ενδεχομένως είναι υποψήφιοι αγοραστές αυτοκινήτου και αμφιταλαντεύονται μεταξύ βενζίνης και πετρελαίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου