Το αρχικό A2 ήταν ένα πρωτοποριακό αυτοκίνητο για την εποχή του. Η διαφοροποίησή του έγκειτο στη δομή του που συνίστατο κατά συντριπτικό ποσοστό από αλουμίνιο (88%), με προφανές αποτέλεσμα την πολύ χαμηλή συνολική του μάζα. Εκείνο το A2 ετροφοδοτείτο από συμβατικούς θερμικούς κινητήρες, που όμως λόγω του πολύ χαμηλού βάρους του αυτοκινήτου και της μελετημένης αεροδυναμικής του, επέτρεπαν πολύ καλές τιμές κατανάλωσης.
Το νέο A2 έχει διατηρήσει το χωροδικτύωμα αλουμινίου του αρχικού αυτοκινήτου ως τεχνοτροπία, αλλά η Audi πήγε και ένα βήμα παραπέρα εισάγοντας και πλαστικό ενισχυμένο με ίνες άνθρακα σε μια προσπάθεια να διατηρηθεί το συνολικό βάρος όσο το δυνατόν χαμηλότερα.
Σε ότι αφορά τον κινητήρα, αυτός είναι ηλεκτρικός, μόνιμου μαγνήτη και αποδίδει 115 ίππους και 270 Nm ροπής, νούμερα επαρκή για 0-100 σε 9.3'' και τελική ταχύτητα σαφέστατα ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 150 χλμ/ώρα. Βέβαια όπως σε όλα τα ηλεκτρικά οχήματα, με τη ροπή διαθέσιμη ανά πάσα στιγμή και με το χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου, δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις θα είναι επιπέδου υπεραυτοκινήτου.
Ο κινητήρας τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου με διαθέσιμη ενεργειακή πυκνότητα 23 kWh η οποία επιτρέπει αυτονομία 200 χιλιομέτρων στο 1150 κιλών όχημα. Η φόρτισή της δε, ολοκληρώνεται εντός 4 ωρών σε οικιακό ρεύμα 230V.
Ας σημειωθεί εδώ ότι το αρχικό A2 με δομή πλαισίου χωρίς ανθρακονήματα όπως το τρέχον, ήταν 250 κιλά ελαφρύτερο, δεδομένο επαρκές για να αντιληφθούμε πόσο βαριές είναι οι μπαταρίες που αναγκάζονται να χρησιμοποιούν οι κατασκευαστές σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα για να επιτύχουν μια αξιοπρεπή αυτονομία.
Όψη τεχνοτροπίας πολεμικού αεροσκάφους στο ιδιαιτέρως προηγμένο εσωτερικό του ηλεκτρικού A2. |
Οι διαστάσεις του νέου οχήματος παραπέμπουν σε τετραθέσιο αυτοκίνητο πόλης (3.8 μέτρα διαμήκους συνιστώσας) που όμως δε θα πει όχι και σε ένα μέτριας ακτίνας ταξίδι.
Σε ότι αφορά τα επιμέρους τεχνικά, οι ανάγκες φωτισμού εκπληρώνονται πλήρως μέσω φωτοεκπομπών διόδων, ενώ οι τροχοί των 18 ιντσών είναι πανάλαφροι, έχοντας κατασκευαστεί μέσω ειδικής τεχνοτροπίας που επιτρέπει τη χρήση λιγότερου υλικού για την δομή τους. Ίσως δε θα ήταν παράλογο να σκεφτούμε ότι θα έχουν χρησιμοποιηθεί και εκεί ίνες άνθρακα όπως και στο ομόσταβλο A1 e-tron.
Επίσης ενδιαφέρον παρουσιάζει η οροφή του αυτοκινήτου που μέσω ύπαρξης ηλεκτρομαγνητικού πεδίου σκουραίνει ή γίνεται πλήρως διάφανη κατά το δοκούν του οδηγού όπως συμβαίνει και στην τελευταία Mercedes SLK.
Ο χρονικός ορίζοντας διάθεσης του αυτοκινήτου δεν είναι απολύτως σαφής, αλλά λογικά θα είναι κοντά σε εκείνον του άμεσου ανταγωνιστή του, που δεν είναι άλλος από το Bmw i3, το οποίο θα κυκλοφορήσει το 2013.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου