Τρίτη, 29 Νοεμβρίου 2011

Mercedes-Benz B-Class E-cell Plus




Η τελευταία γενιά της B-Class θα αποτελέσει την βάση για τους πειραματισμούς της γερμανικής εταιρείας πάνω στην ηλεκτροκίνηση. Στο τρέχον άρθρο θα μελετήσουμε την υβριδική B-Class η οποία αναμένεται στους ευρωπαϊκούς δρόμους το 2014.





Ο δρόμος που ακολουθήθηκε για την υβριδική υλοποίηση του αυτοκινήτου είναι παρόμοιος με του Chevrolet Volt. Έτσι και εδώ υφίσταται ένας μικρός βενζινοκινητήρας που λειτουργεί κατά περιπτώσεις ως γεννήτρια για την τροφοδότηση του ηλεκτροκινητήρα ή/και συμμετέχει ενεργά στην προώθηση του αυτοκινήτου όταν αυτό απαιτείται.

Αναλυτικότερα, ο κινητήρας βενζίνης που χρησιμοποιείται εδώ είναι ένας τρικύλινδρος turbo χιλίων κυβικών που αποδίδει 67 ίππους στις 3500 rpm και συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων μεταδόσεως μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα όταν οι ανάγκες για ισχύ είναι υψηλές.

Ο ηλεκτροκινητήρας είναι μόνιμου μαγνήτη και αποδίδει μέγιστη ισχύ 136 ίππων για περιορισμένο χρονικό διάστημα και συνεχή ισχύ  94 ίππων. Αυτός πέρα από τον θερμικό κινητήρα επίσης έχει στη διάθεσή του μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου οι οποίες επαναφορτίζονται μέσω οικιακής πρίζας.

Όψη του εσωτερικού της υβριδικής Β-Class. 


Η αμιγής ηλεκτρική αυτονομία του οχήματος κατά τον κατασκευαστή είναι 100 χιλιόμετρα και η μέγιστη θεωρητική με τη συνδρομή του κινητήρα βενζίνης ασφαλώς, φτάνει τα 600 χιλιόμετρα. Σε αυτήν την περίπτωση οι εκπομπές Co2 είναι το εκπληκτικό 32 γρ/χλμ που αντιστοιχεί σε κατανάλωση 1.38 λ/100 χλμ!!

Σε ότι αφορά τις επιδόσεις, το 0-100 διαρκεί περίπου 11'' και η τελική ταχύτητα είναι προφανώς ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 150 χλμ/ώρα.

Στα επιμέρους τεχνικά διατηρείται ο εξαιρετικός αεροδυναμικός συντελεστής της αμιγώς θερμικής έκδοσης  και αναμένεται και εδώ να είναι αναλόγως των επιλεχθέντων ελαστικών κάτω από 0.26, ενώ οι αναρτήσεις είναι ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς με γόνατα Mc Pherson εμπρός σε συνδυασμό με ψαλίδια βάσης και έναν άξονα 4 συνδέσμων πίσω, σημαντική βελτίωση σε σχέση με τον παραβολικό ημιάκαμπτο άξονα με σύνδεσμο Watt του προηγούμενου μοντέλου που δεν ανταποκρινόταν ούτε στην τιμή του αυτοκινήτου αλλά ούτε και στο όνομα του κατασκευαστή.

Εν κατακλείδι να πούμε ότι το αυτοκίνητο είναι υπό καθεστώς συνεχούς τεχνικής αναθεώρησης και ενδεχομένως μέχρι το 2014 που αναμένεται να κυκλοφορήσει να μην υφίσταται καν ο βενζινοκινητήρας και να είναι αμιγώς ηλεκτρικό, όμως όπως και να έχει δεν παύει παρά να είναι ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον όχημα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου