Ο όμιλος Vw εσχάτως ασχολείται με θέρμη πάνω στο θέμα του μέλλοντος της αυτοκίνησης που δεν θα είναι άλλο από την ηλεκτροκίνηση, έτσι η Seat ως μέλος αυτού παρουσίασε 2 δικές της προσεγγίσεις που θα εξετάσουμε σε αυτό το άρθρο.
Seat Leon TwinDrive
Το Leon TwinDrive είναι ένα υβριδικό όχημα βασισμένο στο θερμικό Leon. Ο θερμικός του κινητήρας είναι ο γνωστός από πολλά μοντέλα του ομίλου 1.4 Tsi στη διαμόρφωση των 120 ίππων και είναι συνδεδεμένος με έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη 115 ίππων.
Ο τρόπος λειτουργίας του αυτοκινήτου μπορεί να είναι από πλήρως ηλεκτρικός μέχρι υβριδικός κατά περίπτωση. Το όχημα μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για μια απόσταση 51 χιλιομέτρων και ταχύτητα 120 χλμ/ώρα, όσο δηλαδή επιτρέπουν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου οι οποίες επαναφορτίζονται μέσω οικιακής πρίζας σε 8 ώρες ή σε 2 ώρες με φόρτιση υψηλής τάσης.
Εν κινήσει και σε χαμηλές ταχύτητες ο κινητήρας βενζίνης κινεί μια γεννήτρια η οποία ακολούθως τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα επιπροσθέτως με τις μπαταρίες όταν αυτό απαιτείται.
Σε συνθήκες ταξιδιού οι 2 κινητήρες λειτουργούν συνδυαστικά προσφέροντας μέγιστη ισχύ της τάξεως των 165 ίππων, ροπή άνω των 450 Nm και τελική ταχύτητα ηλεκτρονικά περιορισμένη ασφαλώς στα 170 χλμ/ώρα.
Στην ανωτέρω περίπτωση η κατανάλωση κατά τη Seat είναι 1.7 λίτρα/100 χλμ και οι εκπομπές co2 στα 39 γρ/χλμ.
Σε ότι αφορά την περίπτωση της μαζικής παραγωγής, το αυτοκίνητο επί του παρόντος είναι μια σπουδή, όμως με την τρέχουσα εξέλιξή του δε θα ήταν απίθανο να κυκλοφορήσει πριν το 2015 στους ευρωπαϊκούς δρόμους.
Seat Altea XL EV
Το μεγάλων διαστάσεων Altea XL εκρίθη ως η ιδανική πλατφόρμα για ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Σκέψη συνεπής μιας και το μέγεθός του επιτρέπει την ευχερέστερη τοποθέτηση των μεγάλων και βαρέων συσσωρευτών που απαιτούνται σε αυτές τις περιπτώσεις.
Κάπως έτσι γεννήθηκε το ηλεκτρικό Altea το οποίο χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα 115 ίππων και 270 Nm ροπής, προφανώς ίδιο με εκείνον του Leon Twindrive. Αυτός τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου ενεργειακής πυκνότητας 26 kWh οι οποίες επιτρέπουν αυτονομία 135 χιλιόμετρα και εδράζονται κάτω από τις πίσω θέσεις μην επηρεάζοντας επί της ουσίας τους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες.
Η αυτονομία είναι λίγο χειρότερη σε σχέση με άλλα αυτοκίνητα του είδους, αλλά αυτό συμβαίνει για λόγους αεροδυναμικής απόδοσης, που είναι χειρότερη στο Altea ΧL και λόγω μεγαλύτερου βάρους που στην προκείμενη είναι 1660 κιλά.
Οι επιδόσεις είναι αξιοπρεπείς, με το τυπικό 0-100 να είναι στα 12'' και η τελική ταχύτητα να εξαρτάται από την επιλεχθείσα λειτουργία από τον χειριστή, με τη βέλτιστη περίπτωση όμως να είναι τα 135 χλμ/ώρα.
Το αυτοκίνητο γενικά έχει προσανατολισμό στην επίτευξη της μεγαλύτερης δυνατής αυτονομίας και για αυτό το λόγο η αναγεννητική πέδηση είναι εντονότατα ευνοούμενη, ενώ διαθέτει και φωτοβολταϊκά panels στην οροφή που μετατρέπουν τη φωτεινή ενέργεια σε ρεύμα για τις ανάγκες κλιματισμού του οχήματος ακόμα και όταν αυτό δε λειτουργεί.
Η Seat για το ηλεκτρικό Altea δεν αναφέρει χρονικό ορίζοντα διάθεσης, όμως ο βαθμός ολοκλήρωσης του οχήματος ενδεχομένως να σημαίνει ότι κάτι τέτοιο δεν είναι πολύ μακριά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου