Σε παρελθοντική ανάρτηση έχω αναφερθεί στη νέα θυγατρική της Bmw η οποία έχει προσανατολισμό στην καθαρή μετακίνηση με ξεκάθαρη ροπή στην αμιγή ηλεκτροκίνηση καθώς και στις υβριδικές εφαρμογές.
Τα 2 πρώτα οχήματα αυτής της προσπάθειας είναι τα i3 και i8 για τα οποία η εταιρεία εξέδωσε σήμερα ξεκάθαρες τεχνικές προδιαγραφές καθώς και κάποιες εικόνες και βίντεο των μοντέλων τα οποία δεν πρέπει να απέχουν και πολύ από την τελική μορφή που θα έχουν αυτά τα οχήματα όταν θα βρίσκονται υπό καθεστώς παραγωγής η οποία αναμένεται να εκκινήσει το 2013.
i3
Το i3 θα είναι ένα πεντάθυρο αυτοκίνητο πόλης με τις οπίσθιες πόρτες να ανοίγουν σε αντίθετη κατεύθυνση σε σχέση με τις μπροστινές όπως στο Mazda RX-8 και στο τελευταίο Opel Meriva. Η σχεδίαση στην τρέχουσα μορφή του είναι εντυπωσιακή με εκτεταμένες γυάλινες επιφάνειες και ένα πρωτοποριακό εν γένει σχήμα.
Επίσης πρωτοποριακά είναι και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί με πλαστικό ενισχυμένο με ίνες άνθρακα για την καμπίνα των επιβατών και εκτεταμένη χρήση αλουμινίου στις αναρτήσεις και στην έδραση του κινητήρα και των συσσωρευτών.
Όλη αυτή η εφηρμοσμένη τεχνολογία επιτρέπει πολύ καλή κατανομή των μαζών, βολική χωροταξία και μειωμένο βάρος χωρίς να θυσιάζεται σε καμιά περίπτωση η ακαμψία του αυτοκινήτου. Μιλώντας για βάρος αυτό έχει συγκρατηθεί στα περίπου 1250 κιλά και λογικά θα είναι το πιο ελαφρύ αμιγώς ηλεκτρικό όχημα.
Ο κινητήρας που εδράζεται πάνω από τον οπίσθιο άξονα, ο οποίος είναι και αυτός που παραλαμβάνει την ισχύ, παραδοσιακά για μια Bmw, είναι μόνιμου μαγνήτη και αποδίδει 170 ίππους και 250 Nm ροπή από μηδενικές στροφές.
Τα τεχνικά του χαρακτηριστικά δείχνουν όμοια με της Bmw Active E οπότε λογικά είναι ο ίδιος.
Η σχέση μετάδοσης ασφαλώς είναι μια για την εμπρόσθια κίνηση και μία για την όπισθεν και είναι αρκετά μακριά αν ληφθεί επιπροσθέτως υπόψιν ότι το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί τροχούς 19 ιντσών των οποίων το τεράστιο μέγεθος ασφαλώς επιτείνει το φαινόμενο.
Οι επιδόσεις πάντως της επιτάχυνσης είναι επιπέδου μικρού Gti με το 0-60 να συμβαίνει σε κάτω από 4'' και το 0-100 σε κάτω από 8''.
Φυσικά δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις λόγω της ανά πάσας στιγμής διαθεσίμου του μεγίστου ποσού της ροπής θα είναι ακαριαίες και θα είναι επιπέδου σπορ υπεραυτοκινήτου.
Η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 150 χλμ/ώρα προκειμένου να επιτευχθεί η ανακοινώσιμη αυτονομία των 160 χιλιομέτρων, ενώ η φόρτιση των συσσωρευτών ολοκληρώνεται εντός 6 ωρών. Στην περίπτωση δε, χρήσης του ταχυφορτιστή της Bmw οι μπαταρίες φτάνουν στο 80 % της φόρτισής τους εντός μιας ώρας.
Για όποιον ενδιαφέρεται όμως το i3 θα διατίθεται και ως υβριδικό με την θερμική μηχανή να είναι ένας λιλιπούτειος βενζινοκινητήρας ο οποίος θα λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια για την παραγωγή ηλεκτρισμού και έτσι με αυτόν τον τρόπο η αυτονομία του οχήματος θα φθάνει σε επίπεδα συμβατικού αυτοκινήτου.
Τα τεχνικά στοιχεία του μικρού βενζινοκινητήρα-γεννήτριας είναι προς το παρόν άγνωστα.
Σε ότι αφορά τις υπόλοιπες τεχνικές παραμέτρους, χρησιμοποιούνται παντού φωτοεκπομπές δίοδοι για τις ανάγκες φωτισμού ενώ δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία πως η ανάρτηση θα είναι ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς.
Το εσωτερικό του αυτοκινήτου θα προσφέρει την παραδοσιακά υψηλή ποιότητα υλικών και κατασκευής του Βαυαρού κατασκευαστή και παράλληλα εντυπωσιακή σχεδίαση και εργονομία ενώ οι χώροι θα είναι επαρκείς για 4 επιβαίνοντες.
Τέλος να αναφερθεί ότι η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών θα είναι 200 λίτρα.
i8
Το i8 είναι βαθύτατα επηρεασμένο από το vision efficient dynamics του 2009 και στην πραγματικότητα είναι ένα υπεραυτοκίνητο με κατανάλωση όμως στο 1/8 ενός θερμικού υπεραυτοκινήτου με την τιμή της να είναι κάτω από 3 λίτρα/100 χλμ.
Το οικολογικό υπεραυτοκίνητο είναι ένα υβριδικό όχημα με το ρόλο της θερμικής μηχανής να αναλαμβάνει ένας υπερσύγχρονος αμέσου ψεκασμού υπερπληρωμένος βενζινοκινητήρας 1.5 λίτρων και τριών θαλάμων καύσεως ο οποίος αποδίδει 220 ίππους και 300 Nm ροπής, μεγέθη εκπληκτικά για τις διαστάσεις του.
Στην πραγματικότητα ο εν λόγω κινητήρας αντλεί την καταγωγή του από τους περίφημους εν σειρά εξακύλινδρους κινητήρες 3 λίτρων της εταιρείας οι οποίοι για την περίσταση ''κόπηκαν'' στη ''μέση''. Ο ίδιος κινητήρας υποψιάζομαι σε μετριοπαθέστερη εκδοχή θα χρησιμοποιηθεί και στην επόμενη σειρά 3 της εταιρείας ενώ θα κατασκευαστεί και σε πετρελαιοκίνητη εκδοχή.
Αυτός σε αντίθεση με το ομόσταβλο i3 τοποθετείται στον πίσω άξονα και ασφαλώς είναι επιφορτισμένος με την κίνηση των πίσω τροχών και συνεργάζεται με το γνωστό και από άλλες εφαρμογές, κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της εταιρείας, ενώ στον εμπρόσθιο άξονα συναντούμε τον ηλεκτροκινητήρα του i3 με ισχύ για την περίσταση 130 ίππων και με καθορισμένη σχέση μετάδοσης ασφαλώς.
Από τα συμφραζόμενα και λόγω του ότι η μετάδοση της ισχύος είναι πλήρως και συνεχώς μεταβαλλόμενη, από αμιγώς θερμική μέχρι αμιγώς ηλεκτρική και συμπεριλαμβανομένης της ενδιάμεσης καταστάσεως, αντιλαμβανόμαστε ότι το αυτοκίνητο μπορεί να συμπεριφέρεται είτε ως προσθιοκίνητο, είτε ως οπισθιοκίνητο ή τελικά και ως τετρακίνητο.
Τα ανωτέρω σε συνδυασμό με το πολύ χαμηλό κέντρο βάρους και την απόλυτα συμμετρική κατανομή των μαζών θα επιτρέπουν εκπληκτικές τιμές εγκάρσιας επιτάχυνσης ως οφείλει ένα γνήσιο υπεραυτοκίνητο.
Σε ότι αφορά τη διαμήκη επιτάχυνση και αυτή θα είναι καταιγιστική με το 0-100 να ολοκληρώνεται σε κάτω από 5'' και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα.
Οι μπαταρίες του αυτοκινήτου έχουν διαμήκη διάταξη και βρίσκονται χωροταξικά εκεί που θα ήταν το κεντρικό διαφορικό αν υπήρχε ενώ επαναφορτίζονται πλήρως εντός 2 ωρών.
Το γεγονός ότι ο ηλεκτροκινητήρας είναι ασθενέστερος του i3 και παράλληλα η χωρητικότητα των μπαταριών μικρότερη μας ενημερώνει ότι εδώ ο προσανατολισμός του οχήματος είναι περισσότερο ''θερμικός'' παρά ηλεκτρικός κάτι απόλυτα λογικό για τον χαρακτήρα του οχήματος, όμως δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι το περιβαλλοντικό αποτύπωμα έστω και έτσι είναι ασυγκρίτως καλύτερο από ενός θερμικού υπεραυτοκινήτου.
Στα επιμέρους, όπως και στο i3 οι ανάγκες φωτισμού εκπληρώνονται μέσω LED, ενώ και σε αυτή την περίπτωση όπως είναι αναμενόμενο έχει γίνει εκτεταμένη χρήση πανάλαφρων συνθετικών υλικών και ορυκτών μετάλλων.
Το εσωτερικό είναι για 2+2 επιβάτες ενώ ο διάκοσμος είναι και εδώ πρωτοποριακός με χρήση ακριβών υλικών και εφαρμογή υψηλής αισθητικής.
Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι ο συνδυασμός των αποστομωτικών τεχνικών προδιαγραφών του οχήματος, της εντυπωσιακής σχεδίασης και της ασύλληπτης οικονομίας καυσίμου θα καταστήσουν στο μέλλον το i8 ένα ιδιαίτερα θελκτικό όχημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου