Η μητρική BMW δημιούργησε τη θυγατρική BMW i προκειμένου να εξελίξει, κατασκευάσει και εν τέλει να διαθέσει στο κοινό μια καινούργια γενιά οχημάτων. Η νέα εταιρεία θα έχει προσανατολισμό στην κατασκευή οχημάτων χαμηλών ή απολύτως μηδενικών ρύπων τα οποία θα είναι είτε αμιγώς ηλεκτρικά είτε υβριδικά. Οι λόγοι που υφίσταται ως αυτόνομη ύπαρξη είναι βασικά δύο.
Αφενός έχει να κάνει με το γεγονός ότι τα αυτοκίνητα είναι κατασκευασμένα από ''λευκό χαρτί'', μην έχοντας δηλαδή συγγένεια με τα αυτοκίνητα της μητρικής εταιρείας και αφετέρου για λόγους προώθησης μιας εταιρικής εικόνας η οποία δεν είναι αποκλειστικά μια αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά ένας διαφορετικός τρόπος μετακίνησης και ζωής εν γένει.
Η κατασκευή τους θα γίνεται στο εργοστάσιο της BMW στη Λειψία στο οποίο έχουν επενδυθεί 400 εκατομμύρια € προκειμένου να προσαρμοστεί στις νέες ανάγκες που επιτάσσει η ηλεκτροκίνητη εποχή της φίρμας.
Τα δυο πρώτα οχήματα που θα κατασκευαστούν είναι υπό καθεστώς εξέλιξης όμως θα ενσωματώνουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά τα οποία προφανώς αποτελούν σήματα κατατεθέντα για τη νέα εταιρεία. Η βασική παράμετρός τους όμως θα είναι ότι θα κατασκευάζονται από πανάλαφρα υλικά είτε ορυκτά είτε συνθετικά.
Γενικά θα πρέπει να αναμένουμε ευρύτατη χρήση αλουμινίου, μαγνησίου και πλαστικού ενισχυμένου με ίνες άνθρακα. Τα χρησιμοποιηθέντα υλικά εκτός από πολύ χαμηλό βάρος παρουσιάζουν και πολύ υψηλή αντοχή.
Οι τρέχουσες σπουδές αφορούν δύο αυτοκίνητα με την κωδική ονομασία i3 και i8 και επιχειρείται μια πρώιμη ψηλάφηση τους στη συνέχεια.
i3
Το i3 είναι ένα ηλεκτροκίνητο όχημα πόλης του οποίου οι συσσωρευτές θα επιτρέπουν μια αυτονομία της τάξεως των 160 χιλιομέτρων. Οι μπαταρίες του είναι τοποθετημένες στο πάτωμα του οχήματος σε μια διαμήκη διάταξη εξασφαλίζοντας πολύ χαμηλό κέντρο βάρους και συμμετρική κατανομή των μαζών.
Ο ηλεκτροκινητήρας θα είναι τοποθετημένος πίσω, όπως πίσω θα μεταδίδεται και η κίνηση παραδοσιακά για μια BMW. Η μέγιστη ισχύς δεν είναι γνωστή αλλά θα είναι πάνω από 136 ίππους σύμφωνα με τον κατασκευαστή.
Στο i3 λαμβάνει χώρα μια μείξη υλικών. Τα μηχανικά μέρη καθώς και η ανάρτηση εδράζονται σε μια αυθύπαρκτη οντότητα, το λεγόμενο ''drive module'' το οποίο είναι κατασκευασμένο κυρίως από αλουμίνιο ενώ ο χώρος των επιβατών, το λεγόμενο ''life module'' θα είναι κατασκευασμένο από συνθετικά υλικά τα οποία για την περίσταση είναι πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα.
Η επιδίωξη για χαμηλό βάρος είναι κεφαλαιώδους σημασίας για την αυτονομία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων εν γένει και για αυτό το λόγο έχουν χρησιμοποιηθεί τόσο ελαφρά υλικά. Το αυτοκίνητο αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2013.
i8
Το i8 θα είναι στην πραγματικότητα ένα υπεραυτοκίνητο με δυνατότητα όμως μεταφοράς τεσσάρων επιβατών. Σε αντιδιαστολή με το i3 δε θα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο αλλά υβριδικό με δυνατότητα φόρτισης των μπαταριών από πρίζα.
Είναι δε βαρύτατα βασισμένο στο vision efficient dynamics του 2009 με κάποιες διαφοροποιήσεις. Εδώ ο θερμικός κινητήρας θα είναι ένας τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας, 1.5 λίτρων με υπερπλήρωση καυσαερίων ο οποίος θα αποδίδει 190 ίππους και μια προσωπικά εκτιμώμενη ροπή στρέψης οπωσδήποτε κοντά ή παραπάνω από τα 250 Nm. Θα συνεργάζεται δε, με ένα κιβώτιο 7 σχέσεων μετάδοσης διπλού συμπλέκτη.
Στο θέμα του ηλεκτροκινητήρα τα πράγματα δεν είναι απολύτως ξεκάθαρα. Ίσως χρησιμοποιηθεί ο η/κ του i3 ή ίσως να διατηρηθεί η εφαρμογή της σπουδής του 2009 η οποία διαθέτει 2 ηλεκτρικές μηχανές. Εν καιρώ θα μάθουμε επακριβώς τα πλήρη τεχνικά του χαρακτηριστικά.
Οι επιδόσεις πάντως αναμένονται καταιγιστικές με 0-100 σε λιγότερο από 5'' και τελική ταχύτητα 250 χλμ/ώρα. Όμως η κατανάλωση παρά τις εκπληκτικές δυνατότητες επιτάχυνσης θα διατηρηθεί κάτω από 4 λίτρα/100 χλμ, όπως και οι ρύποι Co2 θα είναι κάτω από 100 γρ/χλμ.
Όπως και το i3, έτσι και το i8 αναμένεται εντός του 2013.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου