Δευτέρα, 7 Μαρτίου 2011

Porsche Panamera S Hybrid



Η υβριδική κίνηση είναι κατά κανόνα συνυφασμένη με οχήματα πόλης ή μικρομεσαία και όχι με λιμουζίνες, πολύ περισσότερο δε όταν μιλούμε για κατασκευαστές αυτοκινήτων υπερυψηλών επιδόσεων. Η Porsche λοιπόν σε ευθεία αναλογία με τα κελεύσματα των καιρών παρουσίασε στη διεθνή έκθεση της Γενεύης την υβριδική εκδοχή της λιμουζίνας της.


Το αυτοκίνητο δεν παρουσιάζει σημαντικές οπτικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με τα συμβατικά θερμικά αδέλφια του, με τις διαφορές να υφίστανται ως είθισται σε αυτές τις περιπτώσεις στον μηχανολογικό τομέα.

Η θερμική μηχανή που εφοδιάζει το όχημα είναι μία αλουμινένια, άμεσου ψεκασμού, εξακύλινδρη, με κάθετη περιεχόμενη γωνία κυλίνδρων, μηχανικά υπερπληρωμένη με συμπιεστή Roots η οποία αποδίδει 333 ίππους και 440Νm ροπής, ενώ παρουσιάζει και υψηλή συμπίεση της τάξεως 10.5 :1. Για τους παρατηρητικούς ο κινητήρας είναι ο ίδιος που εφοδιάζει και το Audi S4.

Μεταξύ του θερμικού κινητήρα και του κιβωτίου παρεμβάλλεται ένας ηλεκτροκινητήρας 47 ίππων και 300Νm ροπής. Τροφοδοτείται δε, από μια συστοιχία μπαταριών νικελίου μετάλλου υδριδίου (NiMh) η οποία φορτίζεται κατά την πέδηση του οχήματος και εδράζεται κάτω από τον χώρο των αποσκευών.

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ένα 8 σχέσεων αυτόματο της Aisin με μετατροπέα ροπής στο οποίο οι σχέσεις είναι έτσι κατανεμημένες ώστε η τελική ταχύτητα να επιτυγχάνεται με 6η ταχύτητα και οι 2 τελικές σχέσεις να χρησιμοποιούνται για να ρίχνουν τις στροφές στο ταξίδι και να ενισχύουν την προσπάθεια για όσο το δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση.

Η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς είναι 380 ίπποι στις 5500 στροφές και η ροπή 580 Nm στις 1000 στροφές. Η ροπή αναλύεται στα 300 Nm του ηλεκτροκινητήρα με την αντίστοιχη του V6 που στις 1000 στροφές είναι 280 Nm.


Το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για μια πολύ μικρή απόσταση ενώ εφαρμόζεται πληθώρα τεχνοτροπιών μείωσης της κατανάλωσης όπως το δημοφιλές πια σύστημα start/stop και μια λειτουργία ''πλεύσεως'' όπου το όχημα αφού έχει αναπτύξει κάποια ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο ο βενζινοκινητήρας απεμπλέκεται και ο ηλεκτρικός κινητήρας αναλαμβάνει απλά να διατηρήσει την επιτευχθείσα ταχύτητα. Αυτό το σύστημα λειτουργεί για ταχύτητες ως 164 χλμ/ώρα, ταχύτητα που προφανώς εξισώνονται οι αεροδυναμικές αντιστάσεις με τη μέγιστη ισχύ του ηλεκτροκινητήρα.

Η μάζα του οχήματος παρά τη χρήση αλουμινίου στις πόρτες, τα φτερά, το καπό, την πόρτα του χώρου αποσκευών και σε εκτεταμένο βαθμό στην ανάρτηση είναι 2 τόνοι όμως η Porsche ανακοινώνει επιδόσεις υψηλές για ένα όχημα με τόσο μεγάλο βάρος. Το 0-100 λαμβάνει χώρα εντός 6'', το 80-120 σε μόλις 3.9'' και η τελική ταχύτητα είναι 270 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση είναι, στην βέλτιστη περίπτωση που έχουν επιλεχθεί τα χαμηλής αντίστασης κυλίσεως 19 ιντσών ελαστικά της Michelin, 6.8 λίτρα /100χλμ και οι εκπεμπόμενοι ρύποι CO2 159 γρμ/χλμ.


Υποψιάζομαι με αρκετή ασφάλεια πρόβλεψης ότι στην περίπτωση επιλογής των κεραμικών φρένων της Porsche (PCCB) που μειώνουν στο μισό τις περιστρεφόμενες και μη ανηρτημένες μάζες των τροχών, η οικονομία θα είναι ακόμα καλύτερη πέρα από τα προφανή οφέλη στην ποιότητα κύλισης, το κράτημα και τις αδιανόητες δυνατότητες πέδησης που προσφέρουν.

O συντελεστής οπισθέλκουσας είναι στο 0,3, τιμή που κρίνεται ικανοποιητική. Στον τομέα των αναρτήσεων συναντώνται διπλά ψαλίδια στον εμπρόσθιο άξονα και ένα σύστημα πολλαπλών (τεσσάρων) συνδέσμων στον οπίσθιο του οποίου το υλικό είναι σχεδόν εξ' ολοκλήρου αλουμίνιο. Αξίζει να αναφερθεί εδώ ότι η υβριδική Panamera εφοδιάζεται στον βασικό εξοπλισμό με πνευματική ανάρτηση με αυτόνομη ή κατ' επιλογήν ρύθμιση ύψους και ρυθμού απόσβεσης (PASM).

Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι η χρησιμοποιούμενη τεχνολογία στον τομέα των αναρτήσεων σε συνδυασμό με τη σχεδόν απόλυτα συμμετρική κατανομή των μαζών μεταξύ των αξόνων θα προσδίδουν στο όχημα εξαιρετικά οδικά χαρακτηριστικά είτε αναφερόμαστε σε ποιότητα κύλισης, είτε σε έλεγχο του οχήματος.

Ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου είναι πλούσιος ως οφείλει ένας εκπρόσωπος της κατηγορίας και αντάξιος του ονόματος που φέρει. Ασφαλώς η λίστα των προαιρετικών επιλογών για τον δυνητικό αγοραστή είναι ευρύτατη είτε σε κατηγορία άνεσης είτε σε μηχανολογικές παραμέτρους.

Η Panamera αυτή τη στιγμή είναι το καθαρότερο και οικονομικότερο μοντέλο της Porsche κάτι που αποτελεί επίτευγμα αν ληφθεί υπόψιν η μάζα του οχήματος.

Το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη από τον Ιούνιο με την τιμή στη Γερμανία να διαμορφώνεται στις 106.000 €.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου