Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2011

BMW Active E



Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της BMW είναι γεγονός και παρ' όλο που δεν προορίζεται για μαζική παραγωγή προς το παρόν τίποτα δεν αποκλείει κάτι τέτοιο στο μέλλον αφού η φέρουσα τεχνολογία του είναι υφιστάμενη.




Στην πραγματικότητα η Active E είναι μια έκδοση της σειράς 1 coupé της οποίας η ομοιότητα με τη θερμική είναι εντυπωσιακή. Αυτό που την ξεχωρίζει με προφανή τρόπο είναι το σχέδιο τυπωμένου κυκλώματος που διατρέχει τις πόρτες, το καπό και την οροφή του αυτοκινήτου.

Ο κινητήρας της Active E είναι ένας μόνιμου μαγνήτη ηλεκτρικός, που στην νηπιακή τρέχουσα κατάσταση της ηλεκτροκίνησης είναι σχεδόν η αποκλειστική επιλογή.



Η απόδοση του είναι 170 ίπποι και η ροπή του 250 Nm από τις 0-4775 στροφές. Οι επιδόσεις κυμαίνονται από απολύτως αξιοπρεπείς για την εν στάσει επιτάχυνση με το 0-100 να ολοκληρώνεται σε 9'', μέχρι καταιγιστικές αφού το εν κινήσει 60-100 είναι μόλις 4.5''. Για να γίνει ευκολότερα αντιληπτό το πόσο χαμηλός είναι αυτός ο χρόνος η Porsche 997.2 turbo PDK των 500 ίππων και των 700 Nm ροπής χρειάζεται για την ίδια επιτάχυνση με 5η ταχύτητα 4.6''.

Η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 145 χλμ/ώρα προκειμένου η ανακοινώσιμη αυτονομία να είναι πρακτικά παρατηρήσιμη και να μην αποτελεί όνειρο θερινής νυκτός.

Ο κινητήρας βρίσκεται στον οπίσθιο άξονα ενώ οι μπαταρίες ιόντων λιθίου που τον τροφοδοτούν ξεκινούν από μπροστά και συνεχίζουν διαμήκως στο πάτωμα του αυτοκινήτου προκειμένου να διατηρηθεί η παραδοσιακή, απόλυτα συμμετρική κατανομή των μαζών μεταξύ των 2 αξόνων που παρουσιάζουν οι περισσότερες σύγχρονες BMW.

Η ονομαστική αυτονομία που δίδει ο Βαυαρός κατασκευαστής είναι το τυπικό ποσό που συναντάται και σε άλλα ηλεκτροκίνητα οχήματα των 160 χιλιομέτρων ενώ η φόρτιση στη βέλτιστη περίπτωση λαμβάνει χώρα εντός 4 ωρών. Η δε χωρητικότητά των συσσωρευτών είναι 32 kWh.



Ο ηλεκτροκινητήρας δρα και ως γεννήτρια κατά την πέδηση προκειμένου να αυξηθεί περαιτέρω η αυτονομία, με την αναγεννητική πέδηση να είναι βαρύτατα ευνοούμενη αφού επί του πρακτέου το αυτοκίνητο σε ταχύτητες αστικού περιβάλλοντος επιβραδύνει μόνο του χωρίς την ανάγκη χρήσης του φρένου.

Ένα ειδικό πρόγραμμα που ονομάζεται Eco Pro ρυθμίζει το επίπεδο του κλιματισμού σε επίπεδα τέτοια ώστε η αυτονομία να είναι η βέλτιστη δυνατή.

Η αεροδυναμική του οχήματος είναι άγνωστη όμως λογικά θα πρέπει να είναι πολύ κοντά στην αντίστοιχης 120 Coupé, που με την ίδια διάσταση ελαστικών και τροχών (205/55/R16) έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,31.

Η μάζα του οχήματος ωστόσο είναι αναπόφευκτα αρκετά αυξημένη με αποτέλεσμα να ζυγίζει 1800 κιλά, ήτοι 425 κιλά παραπάνω από μια 120 ενώ ο χώρος αποσκευών είναι μειωμένος στα 200 λίτρα σε σχέση με τα 370 της θερμικής.

Η αρχιτεκτονική των αναρτήσεων του εμπροσθίου άξονος δεν έχει κανένα λόγο να έχει αλλάξει και αποτελείται από γόνατα με ψαλίδια βάσεως, κάτι που ίσως να έχει συμβεί στον οπίσθιο άξονα αφού εκεί πλέον εδράζεται ο κινητήρας του αυτοκινήτου και δεν ξέρω κατά πόσο είναι χωροταξικά εφικτό να έχουν διατηρηθεί οι 5 σύνδεσμοι. Όμως δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι και η πίσω διάταξη θα είναι πλήρως ανεξάρτητη.

Ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου θα είναι ασφαλώς πλούσιος ενώ για όσους διαθέτουν το Apple iPhone θα υπάρχει διαθέσιμη εφαρμογή που θα ενημερώνει τον οδηγό για κοντινούς σταθμούς φόρτισης των συσσωρευτών.

Συνολικά το αυτοκίνητο δείχνει ιδιαίτερα αξιόλογο και θα ήταν ευχής έργο η Bmw να αποφάσιζε τη μαζική παραγωγή του.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου