Στη διεθνή έκθεση αυτοκίνησης της Γενεύης (3-13 Μαρτίου) η Volvo θα παρουσιάσει ένα πολύ ενδιαφέρον δεύτερης γενιάς υβριδικό το οποίο θα βασίζεται στο V60. Το όχημα δεν αποτελεί κάποιο πρωτότυπο, αλλά ένα αυτοκίνητο το οποίο είναι έτοιμο για μαζική παραγωγή και διάθεση η οποία θα εκκινήσει το 2012.
Οι μηχανικοί της εταιρείας ορθά επέλεξαν τον θερμικό εαυτό του νέου station να εκφράζει ένας υπερσύγχρονος και ισχυρός πετρελαιοκινητήρας ο οποίος είναι 2.4 λίτρων, 5 θαλάμων καύσεως με διβάθμια υπερπλήρωση ο οποίος αποδίδει 215 ίππους και 440 Nm ροπής στις 1500 στρ/λεπτό. Ο εν λόγω κινητήρας είναι επιφορτισμένος με την κίνηση των εμπροσθίων τροχών και συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Στον οπίσθιο άξονα συναντούμε τον ηλεκτροκινητήρα αγνώστου τύπου (πιθανότατα μόνιμου μαγνήτη) ο οποίος αποδίδει 70 ίππους και 200 Nm ροπής. Είναι ίσως περιττό να αναφερθεί ότι ο ηλεκτροκινητήρας δε χρειάζεται τη συνδρομή κιβωτίου ταχυτήτων προκειμένου να κινήσει τους τροχούς.
Τροφοδοτείται δε, από μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου χωρητικότητος 12 kWh η οποία χωροταξικά είναι και αυτή πίσω και κατά τη Volvo είναι επαρκής ώστε να προωθεί το αυτοκίνητο αμιγώς ηλεκτρικά για μια μέγιστη απόσταση 50 χιλιομέτρων. Ο χρόνος φόρτισης σε οικιακή πρίζα είναι περίπου 5 ώρες.
Το αυτοκίνητο έχει κατά βάση 3 δυνατότητες λειτουργίας. Pure, Hybrid, Power. Στην πρώτη έχουμε αμιγή ηλεκτροκίνηση για όσο επιτρέπει το επίπεδο φόρτισης των μπαταριών.
Στην ενδιάμεση Hybrid εμφανίζεται ο βέλτιστος συνδυασμός μεταξύ των 2 κινητήρων για οικονομία και μέγιστη αυτονομία. Σε αυτό το mode η Volvo ανακοινώνει εκπομπές CO2 49 γρμ/χλμ και κατανάλωση 1.9 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα, ενώ η μέγιστη αυτονομία υπολογίζεται στα 1200 χιλιόμετρα!
Στην κατάσταση Power προφανώς υφίσταται πλήρης εκμετάλλευση των δυνατοτήτων προώθησης των 2 κινητήρων, δηλαδή συνδυασμένη ισχύς 285 ίππων και ροπή 640 Nm.
Σε αυτήν την περίπτωση η επιτάχυνση 0-100 είναι 6.9'' τιμή εντυπωσιακή, όμως μην έχετε καμιά αμφιβολία πως η τρομερή ελκτική ικανότητα που ενημερώνεται από την πολύ μεγάλη στρεπτική ροπή θα εξασφαλίζει στιγμιαίες ενδιάμεσες επιταχύνσεις.
Οι επιτευχθείσες επιδόσεις οικονομίας και επιτάχυνσης είναι ακόμα εντυπωσιακότερες αν λάβουμε υπόψιν μας ότι η μάζα του οχήματος φλερτάρει με τους 2 τόνους και η μετάδοση του πετρελαιοκινητήρα είναι με μετατροπέα ροπής.
Ο συντελεστής αεροδυναμικής είναι πολύ καλός για station στο 0,29 ενώ οι αναρτήσεις είναι ασφαλώς ανεξάρτητες και στους 4 τροχούς με τον εμπρόσθιο άξονα να διαθέτει γόνατα McPherson και τον οπίσθιο πολλαπλούς συνδέσμους. Το γεγονός της ύπαρξης τετρακίνησης θα επέτρεπε θεωρητικά και την ενσωμάτωση torque vectoring αλλά η Volvo δεν έχει προβεί σε κάποια ανακοίνωση επ'αυτού.
Η εταιρεία όπως προαναφέρθηκε θα παρουσιάσει το αυτοκίνητο στη Γενεύη και θα το διαθέτει από το 2012 με την τιμή κτήσεως να είναι άγνωστη προς το παρόν. Πάντως σίγουρα θα είναι υψηλότερη από την αντίστοιχη αμιγή τετρακίνητη θερμική έκδοση κάτι που είναι εύλογο λόγω της τεχνολογίας αιχμής που διαθέτει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου