Τρίτη, 29 Μαρτίου 2011

Porsche 918 Spyder hybrid



Ο πνευματικός συνεχιστής της θρυλικής Carrera GT θα είναι υβριδικός. Αν και σε κάποιους αυτό το γεγονός ενδέχεται να θεωρηθεί ιεροσυλία, ας μην βιαστούν να την απορρίψουν συλλήβδην γιατί το νέο hypercar της Porsche θα είναι ταχύτερο σε πραγματικές συνθήκες από τον προκάτοχό του και ταυτόχρονα θα έχει μέση κατανάλωση και εκπεμπόμενους ρύπους Co2 το 1/6 της Carrera GT.



Για να επιτευχθούν τέτοιες τιμές επιδόσεων και περιβαλλοντικού αποτυπώματος είναι ξεκάθαρο ότι το υβριδικό όχημα θα βασίζεται βαρύτατα στην ηλεκτρική προώθηση. Ο κεντρικά τοποθετημένος θερμικός κινητήρας θα είναι ένας υψηλόστροφος οκτακύλινδρος με κάθετη περιεχόμενη γωνία θαλάμων καύσεως ο οποίος έχει συγγένεια με τον αντίστοιχο του αγωνιστικού 918 RSR.

Η Porsche δεν έχει δώσει ακριβή στοιχεία για τα τεχνικά του χαρακτηριστικά αλλά δηλώνει ότι η χωρητικότητά του θα είναι άνω των 4 λίτρων και η ισχύς άνω των 500 ίππων. Προσωπική μου εκτίμηση αλλά και σχετικά προφανής είναι ότι θα είναι και φυσικής αναπνοής.

Η ισχύς του δε, μεταδίδεται στον οπίσθιο άξονα μέσω του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη της Porsche (PDK) το οποίο είναι γνωστό και από άλλες εφαρμογές.

Οι ηλεκτρικές μηχανές θα είναι τοποθετημένες στους 2 κινητήριους άξονες και θα έχουν μέγιστη συνδυασμένη ισχύ τουλάχιστον 218 ίππων κατά τον κατασκευαστή. Το γεγονός ότι μας δίδεται η συνδυασμένη ισχύς ίσως να σημαίνει ότι η κατανομή της ηλεκτρικής ισχύος είναι ασύμμετρη μεταξύ των αξόνων οπότε συνεπαγόμενα η ισχύς του κάθε κινητήρα θα είναι διαφορετική.






Το αυτοκίνητο είναι προφανώς τετρακίνητο με τη μετάδοση να είναι συνεχώς μεταβαλλόμενη ανάλογα με τις συνθήκες. Η Porsche δεν αναφέρει αν εφαρμόζεται το torque vectoring αλλά το γεγονός ότι η εταιρεία είναι εκ των πρωτοπόρων που το εφήρμοσε στην 997.2 Turbo η εφαρμογή του και σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει να θεωρηθεί κάτι παραπάνω από πιθανή.

Οι υγρόψυκτες μπαταρίες ιόντων λιθίου αναλαμβάνουν να τροφοδοτήσουν τους 2 ηλεκτροκινητήρες με ρεύμα ενώ αυτές φορτίζονται από οικιακή πρίζα εντός 3 ωρών. Η συγκεκριμένη τεχνική υλοποίηση επιτρέπει στο όχημα αμιγή ηλεκτροκίνηση για μια απόσταση άνω των 25 χιλιομέτρων και με μέγιστη ταχύτητα για την περίσταση τα 150 χλμ/ώρα.

Το αμάξωμα όπως και στην αρχική Carrera GT είναι Cabrio με το πλαίσιο να είναι μονοκώκ από ίνες άνθρακα και με εκτεταμένη χρήση ελαφρών ορυκτών μετάλλων όπως αλουμίνιο και μαγνήσιο, ενώ δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι και τα φρένα θα είναι κατασκευασμένα από κεραμικά υλικά και ανθρακονήματα.

Τα κομμάτια της οροφής του αυτοκίνητου αποσπώνται χειροκίνητα από τον οδηγό και τοποθετούνται στον εμπρόσθιο χώρο αποσκευών. Η απουσία ηλεκτρικού μηχανισμού για το χειρισμό αυτής έχει επιλεγεί για λόγους χωροταξικούς αλλά και για συγκράτηση του ολικού βάρους του αυτοκινήτου που είναι 1500 κιλά περίπου.

Το συνολικό βάρος είναι επίτευγμα αν αναλογιστεί κάποιος ότι είναι μόλις 120 κιλά παραπάνω από την Carrera GT η οποία είχε έναν άξονα μετάδοσης λιγότερο, -2 κινητήρες και ένα ελαφρύτερο χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Οι επιδόσεις είναι απίστευτες με το 0-100 να είναι μια διαδικασία διάρκειας 3.2'' και την τελική ταχύτητα να είναι στα 320 χλμ/ώρα. Όμως η κατανάλωση είναι της τάξεως των 3 λίτρων/100 χλμ και οι ρύποι στα 70 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακος.

Το αυτοκίνητο θα κατασκευαστεί σε 918 κομμάτια με συλλεκτική προφανώς αξία και με τιμή προ φόρων 645.000 €. Η παραγωγή θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο του 2013.



    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου