Κυριακή, 3 Απριλίου 2011

Hyundai Blue2



Έχω αναφερθεί σε παρελθοντικό άρθρο για τις 2 πιθανές ατραπούς που θα πάρει η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία στο θέμα της ηλεκτροκίνησης καθώς και τις παραμέτρους που τις χαρακτηρίζουν. Τα 2 μονοπάτια είναι οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου και η ευρεία ηλεκτρική αυτονομία μέσω υψηλής πυκνότητας ενέργειας συσσωρευτών.





Μέχρι στιγμής και παρ' όλο που δεν είναι ξεκάθαρο ακόμα για το που θα κινηθούμε, δείχνουν να έχουν ένα μικρό προβάδισμα οι εφαρμογές με συσσωρευτές.

Ωστόσο η Hyundai στην έκθεση αυτοκινήτου της Seoul παρουσίασε μια σπουδή με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Η ονομασία αυτής Blue2, με το Blue να συνδέεται με την οικολογική θυγατρική της με την ονομασία 'Blue Drive' και τον αριθμό 2 που υποδηλώνει την διατομικότητα του μορίου του υδρογόνου.

Ο σχεδιασμός παραπέμπει σε ένα sedan αυτοκίνητο με εντυπωσιακό σχήμα στο οποίο ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από την εν λόγω τεχνοτροπία. Το εν λόγω όχημα είναι επί της ουσίας σε μηχανολογική εφαρμογή αντίστοιχο με το FC-X Clarity της Honda μόνο που εκείνο είναι ήδη στην παραγωγή, έστω και περιορισμένη.

Η ισχύς που αποδίδει είναι 120 ίπποι και η ροπή άγνωστη αλλά σίγουρα θα αποδίδεται από μηδενικές στροφές και το απόλυτο μέγεθός της θα είναι υψηλό.

Ο κατασκευαστής έχει δώσει βαρύτατη έμφαση στην αεροδυναμική απόδοση του οχήματος καθώς και στην ελαχιστοποίηση της τριβής κυλίσεως επί του οδοστρώματος με τη χρήση ελαστικών χαμηλού αντίστοιχου συντελεστή προκειμένου να μειώσει την κατανάλωση, η οποία είναι περίπου 1 λίτρο υδρογόνου/35 χιλιόμετρα.



Χαρακτηριστικό χρήζον ιδιαίτερης αναφοράς στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, είναι οι οργανικές οθόνες φωτοεκπομπών διόδων οι οποίες ενσωματώνουν πλήθος πληροφοριών, καθώς και έλεγχο των λειτουργιών των συστημάτων ψυχαγωγίας ή κλιματισμού, ενώ εν γένει η εικόνα που αποπνέει ο θάλαμος των επιβατών είναι πρωτοποριακή.

Η Hyundai δεν έχει σκοπό να κατασκευάσει το εν λόγω όχημα όμως η τεχνογνωσία από τις κυψέλες καυσίμου που αποκτά, θα της είναι υπερπολύτιμη στην περίπτωση που τελικά αυτός ο τρόπος προώθησης επικρατήσει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου