Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

Audi A3 e-tron



Οι οικολογικές ανησυχίες της Audi συνεχίζονται με την σκυτάλη αυτήν τη φορά να παίρνει το A3 saloon το οποίο αποκτά και αυτό την φιλική στο περιβάλλον διάσταση με την έκδοση e-tron. Στην Σανγκάη λοιπόν οι Γερμανοί παρουσίασαν το εν λόγω όχημα με τη μορφή concept χωρίς να αναφερθούν για το ενδεχόμενο παραγωγής του, αλλά όπως είθισται σε αυτές τις περιπτώσεις νομίζω ότι έχει υψηλές πιθανότητες αυτή να συμβεί.



Το αυτοκίνητο είχε πρωτοπαρουσιαστεί στην έκθεση της Γενεύης σε μια αμιγώς θερμική εκδοχή όμως στην κινέζικη πόλη παρουσιάστηκε ως υβριδικό. Στο αμάξωμα έχουν χρησιμοποιηθεί σε εκτεταμένο βαθμό πλαστικό ενισχυμένο με ίνες άνθρακα καθώς και αλουμίνιο για συγκράτηση του ολικού βάρους το οποίο για την περίσταση είναι στα 1720 κιλά.

Στον τομέα της προώθησης, ένας θερμικός και ένας ηλεκτρικός κινητήρας που εδράζονται και οι δύο στον εμπρόσθιο άξονα αναλαμβάνουν να μεταφέρουν την ισχύ τους στο δρόμο μέσω του γνωστού κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων της Audi. Η δε ισχύς παραλαμβάνεται από τους εμπρόσθιους τροχούς του οχήματος.

Ο θερμικός κινητήρας είναι ένας 1.4 λίτρων αμέσου ψεκασμού υπερπληρωμένος ο οποίος αποδίδει 211 ίππους. Η εταιρεία δεν αναφέρει τίποτα περί διβάθμιας υπερπληρώσεως οπότε υποψιάζομαι ότι ο κινητήρας που έχει χρησιμοποιηθεί εδώ δεν είναι ο γνωστός twincharged του ομίλου, αλλά είτε είναι κάποιος καινούργιος, είτε κάποιος βαρύτατα τροποποιημένος βασισμένος στον υπάρχοντα μονοβάθμια υπερπληρωμένο 1.4 των 122 ίππων που χρησιμοποιείται σε διάφορα μοντέλα.



Όπως και να έχει όμως, το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό μπορεί να μας οδηγήσει σε ορισμένα συμπεράσματα. 211 ίπποι από τόσο μικρή χωρητικότητα μπορούν να επιτευχθούν μόνο με ισχυρή υπερπλήρωση η οποία όμως αναπόφευκτα θα οδηγούσε σε υστέρηση απόκρισης (turbo lag). Το φαινόμενο προφανώς θα αναλάβει να άρει ο ηλεκτροκινητήρας ο οποίος δίδει όλη του τη ροπή από μηδενικές στροφές προκειμένου ο οδηγός να μην αντιληφθεί έλλειμμα ροπής.

Έχοντας τα ανωτέρω στην κατανόησή μας, η διάταξη που λογικά έχει χρησιμοποιηθεί είναι θερμικός κινητήρας-ηλεκτροκινητήρας-κιβώτιο, παρόμοια δηλαδή με της Porsche Panamera S Hybrid.

Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 27 ίππους και τροφοδοτείται από μια συστοιχία συσσωρευτών ενεργειακής πυκνότητας 12 kWh οι οποίοι έχουν τοποθετηθεί στον οπίσθιο άξονα προκειμένου να συμβάλλουν σε μια αρτιότερη κατανομή των μαζών.

Μπορεί να φορτισθεί δε, εν κινήσει μέσω τεχνολογίας ανάκτησης ενέργειας από την πέδηση είτε μέσω οικιακής πρίζας για τις περιπτώσεις που το όχημα είναι σταθμευμένο. Το αυτοκίνητο επίσης προδιαγράφεται να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για μια απόσταση 54 χιλιομέτρων με τους συσσωρευτές πλήρως φορτισμένους.

Η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς που αποδίδεται είναι 238 ίπποι με τη ροπή να μην ανακοινώνεται αλλά λογικά θα είναι κοντά στα 350 Nm. Αυτές οι τιμές επιτρέπουν στο όχημα μια τελική ταχύτητα 231 χλμ/ώρα και 0-100 σε 6.8''.

Το πλαίσιο του αυτοκινήτου  προέρχεται από το τρέχον RS3 Sportsback κάτι που σημαίνει ότι έχουμε πλήρως ανεξάρτητες αναρτήσεις και στους 4 τροχούς με τον εμπρόσθιο άξονα να εφοδιάζεται με γόνατα McPherson και ψαλίδια βάσης και τον οπίσθιο να έχει μια διάταξη τεσσάρων συνδέσμων.

Στον τομέα της πέδησης έχουν χρησιμοποιηθεί σιαγόνες τεσσάρων εμβόλων για τους εμπρόσθιους τροχούς ενώ η σπουδή ''πατά'' πάνω σε τροχούς των 20 ιντσών με ελαστικά διάστασης 245/30.

Τα φώτα που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι παντού τεχνολογίας LED για ελαχιστοποίηση της καταναλισκόμενης ενέργειας, ενώ εκτός από αυτήν επιτυγχάνεται και εκπληκτικό οπτικό αποτέλεσμα είτε αισθητικά είτε στο θέμα απόδοσης.


A3 e-tron Sportsback concept






Πέρα από το ανωτέρω αναφερθέν υβριδικό e-tron η εταιρεία παρουσίασε πρόσφατα, και μια αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του A3 sportsback που κινείται μέσω ενός ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων και 270 Nm ροπής που στέλνει την ισχύ του στους εμπρός τροχούς.



Ο κινητήρας τροφοδοτείται από μπαταρίες που εδράζονται σε μια διάταξη ''Τ'', με τη διαμήκη συνιστώσα να βρίσκεται εκεί που θα βρισκόταν σε ένα θερμικό όχημα η εξάτμιση και την εγκάρσια να βρίσκεται κάτω από το χώρο αποσκευών. Αυτή η χωροταξία των συσσωρευτών επιτρέπει κατάλληλη κατανομή των μαζών και χαμηλό κέντρο βάρους.



Οι μπαταρίες έχουν ενεργειακή πυκνότητα 26.5 kWh και φορτίζονται από οικιακή πρίζα σε 9 ώρες. Η αυτονομία που προσφέρουν είναι περίπου 140 χιλιόμετρα και οι ανακοινώσιμες επιδόσεις είναι 145 χλμ/ώρα τελική ταχύτητα και η τυπική επιτάχυνση 0-100 σε 11.2''. Βέβαια όπως σε όλες τις περιπτώσεις ηλεκτροκίνησης οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις θα είναι πολύ πιο άμεσες με όλη τη ροπή διαθέσιμη ανά πάσα στιγμή και χωρίς τις όποιες καθυστερήσεις από μετάδοση που εδώ απλά είναι μία για την εμπρόσθια κίνηση και μια για την οπίσθια.

     

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου