Σάββατο 9 Απριλίου 2011

Audi A5 e-tron quattro



Τα αυτοκίνητα με το συνθετικό e-tron αφορούν εκδόσεις συμβατικών συνήθως μοντέλων της Audi, τα οποία παρουσιάζουν ευρύτερη ηλεκτρική αυτονομία ή/και ισχυρώς προσανατολισμένη, ή αμιγή ηλεκτρική προώθηση. Μετά λοιπόν από τo Α1 e-tron και το υπεραυτοκίνητο E-tron ο Γερμανός κατασκευαστής παρουσιάζει την υβριδική εκδοχή του A5.



Κατ' ουσίαν το νέο αυτό πόνημα αφορά ένα A5 2.0 TFSI quattro στο οποίο έχει αφαιρεθεί ο κεντρικός άξονας μετάδοσης και στη θέση του έχει τοποθετηθεί μια συστοιχία συσσωρευτών ιόντων λιθίου διαμήκως τοποθετημένη. Στον οπίσθιο άξονα έχει τοποθετηθεί ένας ηλεκτροκινητήρας, ενώ στον εμπρόσθιο εδράζεται άλλος ένας ηλεκτροκινητήρας μεταξύ του θερμικού κινητήρα και του ειδικά σχεδιασμένου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη τεσσάρων σχέσεων μετάδοσης για την περίσταση.




Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η τεχνική υλοποίηση του εμπροσθίου άξονος είναι αντίστοιχη της Porsche Panamera S Hybrid όπου και εκεί έχουμε μια διαδοχική διάταξη θερμική μηχανή-ηλεκτροκινητήρας-κιβώτιο ταχυτήτων.

Ο θερμικός κινητήρας που εφοδιάζει το A5 είναι γνωστός από πλήθος εφαρμογών του ομίλου VW και είναι ένας άμεσου ψεκασμού, χωρητικότητας δύο λίτρων με υπερπλήρωση καυσαερίων που αποδίδει 211 ίππους και 350 Nm ροπής. Αυτός συνεπικουρείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 45 ίππων και οι δύο τους αναλαμβάνουν να μεταφέρουν την ισχύ αποκλειστικά στον εμπρόσθιο άξονα.

Ο θερμικός κινητήρας μπορεί να λειτουργήσει και ως γεννήτρια προκειμένου να φορτίσει τις μπαταρίες όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο, ενώ επίσης, αυτές μπορούν να γεμίσουν εκ νέου μέσω οικιακής πρίζας εντός δύο ωρών.  

Στους πίσω τροχούς έχουμε ασύμμετρη ηλεκτρική προώθηση εννοώντας ότι ο ηλεκτροκινητήρας που τους κινεί είναι διαφορετικής ισχύος από την έτερη ηλεκτρική μηχανή και εδώ αποδίδει 81 ίππους και δίδει την ισχύ του χωρίς να παρεμβάλλεται ασφαλώς κιβώτιο ταχυτήτων.

Η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς των τριών κινητήρων είναι 320 ίπποι με τη ροπή να μην έχει ανακοινωθεί αλλά λογικά στο πλήρες φορτίο θα είναι πάνω από 600 Nm.

Το αυτοκίνητο επίσης έχει τη δυνατότητα να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για μια απόσταση σχεδόν 50 χιλιομέτρων και με μέγιστη ταχύτητα τα 100 χλμ/ώρα.

Οι επιδόσεις είναι πάρα πολύ καλές με το 0-100 να ολοκληρώνεται εντός 5.9'' και η τελική ταχύτητα να είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 227 χλμ/ώρα.

Η κατανάλωση είναι πραγματικό επίτευγμα και ορίζεται ως μέση τιμή τα 2.7 λίτρα/100 χλμ ενώ οι εκπεμπόμενοι ρύποι είναι μόλις 64 γρ/χλμ. Αυτή έχει συγκρατηθεί σε αυτά τα επίπεδα λόγω του ότι η Audi έχει κάνει εκτεταμένη χρήση ελαφρών υλικών όπως ίνες άνθρακα και αλουμίνιο με αποτέλεσμα το συνολικό βάρος να είναι στα ίδια επίπεδα με του αμιγώς θερμικού μοντέλου.

Η συγκεκριμένη σπουδή του A5 προορίζεται να μπει στην παραγωγή μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου