Δευτέρα, 14 Ιουνίου 2010

Audi E-Tron



Το E-TRON αποτελεί την προσπάθεια της AUDI για τη δημιουργία ενός coupe supercar αμιγώς ηλεκτρικού κάτι που δεν έχει ξαναγίνει στο παρελθόν και την καθιστά πρωτοπόρο στον τομέα.



Το αυτοκίνητο σε μορφή και σχήμα θυμίζει το συγγενές R8, οι ομοιότητες όμως σταματούν εκεί αφού οι τεχνικές υλοποιήσεις που εφαρμόζονται στο ηλεκτρικό όχημα είναι πολύ διαφορετικές και πολύ πιο προηγμένες από αυτές που εφαρμόζονται στον συμβατικό αδελφό του που ενσωματώνει θερμικό κινητήρα.

Αυτό που είναι εκπληκτικό στο E-TRON και επισκιάζει τα υπόλοιπα τεχνικά χαρακτηριστικά του είναι η αποδιδόμενη ροπή που είναι 4500 Νm από τις 0 στροφές. Αυτή τη στιγμή το ισχυρότερο αυτοκίνητο παγκοσμίως που είναι η Bugatti Veyron αποδίδει περίπου 1250 nm ροπής στις 3000 στροφές. Αυτό για να καταλάβουμε την ελκτική ικανότητα του οχήματος που είναι εξωπραγματική.


Για να επιτευχθεί η παραγωγή αυτής της τεράστιας στρεπτικής ροπής χρησιμοποιούνται τέσσερις ηλεκτροκινητήρες ένας σε κάθε τροχό οι οποίοι προφανώς προσφέρουν χαρακτηριστικά τετρακίνησης στο όχημα ενώ εφαρμόζεται και η νέα μόδα στη μετάδοση το λεγόμενο torque vectoring όπου με λίγα λόγια ο κάθε τροχός έχει το δικό του ποσό ροπής το οποίο μεταβάλλεται συνεχώς σε πραγματικό χρόνο και είναι το μέγιστο που μπορεί να διαχειριστεί ώστε να μην υπάρχει ολίσθηση. Υπό φυσιολογικές συνθήκες πάντως η κατανομή της δύναμης είναι 30 % εμπρός και 70 % πίσω

Κιβώτιο ταχυτήτων φυσικά δεν υπάρχει αφού με τέτοια ροπή αποδιδόμενη από μηδενικές στροφές είναι πρακτικά άχρηστο.

Η ισχύς στο πλήρες φορτίο είναι 313 ίπποι, ποσό όχι εντυπωσιακό για supercar αλλά τελικά δεν έχει και τόση σημασία γιατί οι επιδόσεις πραγματικά κόβουν την ανάσα με 0-100 σε 4.8'' και 60-120 σε 4''. Η τελική ταχύτητα είναι 200 χλμ/ώρα η οποία είναι αρκετά χαμηλή και εδώ εμφανίζεται ένα εγγενές μειονέκτημα όλων των ηλεκτρικών οχημάτων.




Αυτό συμβαίνει γιατί το να αυξηθεί περαιτέρω η ταχύτητα πρέπει να υπερνικηθούν οι αεροδυναμικές αντιστάσεις που στις υψηλές ταχύτητες είναι πολύ μεγάλες. Κάτι τέτοιο όμως θα μείωνε δραματικά την έτσι και αλλιώς χαμηλή αυτονομία αυτού του τύπου των οχημάτων, που στην περίπτωση του AUDI είναι 250 χιλιόμετρα.

Μια λύση σε αυτό το πρόβλημα είναι η εξέλιξη συσσωρευτών με πολύ μεγάλο ενεργειακό περιεχόμενο και αρκετά περιορισμένων διαστάσεων ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε αυτοκίνητα και είναι η κατεύθυνση στην οποία εργάζονται οι κατασκευαστές μπαταριών παγκοσμίως. Αν αυτό επιτευχθεί και οι τελικές ταχύτητες θα αυξηθούν και η αυτονομία των οχημάτων θα βελτιωθεί.

Οι ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται από μια υπερεξελιγμένη υγρόψυκτη συστοιχία μπαταριών η οποία έχει ενεργειακό περιεχόμενο 53 kWh ενώ για λόγους αντοχής της στο χρόνο χρησιμοποιούνται οι 42 kwh. Αυτή είναι τοποθετημένη στον πίσω άξονα ζυγίζει 470 κιλά και επιτρέπει μια οπισθοβαρή κατανομή μάζας 42%-58% που βοηθάει πολύ στη δυναμική συμπεριφορά του οχήματος. Οι μπαταρίες φορτίζονται σε 8 ώρες σε συμβατική πρίζα σπιτιού και σε 2 ώρες σε 3Φ ρεύμα 400 V όπου είναι διαθέσιμο.

Το πλαίσιο του οχήματος είναι βασισμένο στο γνωστό αλουμινένιο χωροδικτύωμα της AUDI αλλά εδώ έχει γίνει εκτεταμένη χρήση πανάλαφρων και πανάκριβων συνθετικών υλικών όπως οι ίνες άνθρακα ενώ οι αναρτήσεις είναι ασφαλώς ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς και αποτελούνται από διπλά ψαλίδια ενώ επιπρόσθετα είναι κατασκευασμένες από σφυρήλατο αλουμίνιο για μείωση του βάρους.

Τα φρένα του οχήματος είναι κεραμικά με παροιμιώδη διάρκεια ζωής και αντοχή στην κόπωση και πανάλαφρα ενώ ενεργοποιούνται by wire στον πίσω άξονα και με συμβατικό υδραυλικό κύκλωμα στον εμπρόσθιο. Αυτό προφανώς για λόγους ασφαλείας στην απίθανη περίπτωση που αστοχήσει το ηλεκτρικό κύκλωμα να έχει το αυτοκίνητο τη δυνατότητα να σταματήσει. Η πέδηση είναι αναγεννητική όπως σε όλα τα υβριδικά οχήματα.

Όλες αυτές οι προσπάθειες ελαχιστοποίησης του βάρους οδήγησαν σε ένα ποσό 1600 κιλών το οποίο είναι άθλος για ένα αυτοκίνητο που έχει 4 κινητήρες, τετρακίνηση και οι μπαταρίες του ζυγίζουν σχεδόν μισό τόνο.

Στον τομέα του φωτισμού χρησιμοποιούνται παντού LED τα οποία έχουν δυνατότητα προσαρμογής σε όλα τα ερεθίσματα που δέχονται είτε αυτά είναι καιρικές συνθήκες είτε διερχόμενη κίνηση είτε ένταση του προσπίπτοντος φωτός.

Η AUDI θα κατασκευάσει χίλια E-TRON με την τιμή να είναι σίγουρα πάνω από τις 200.000 ευρώ. Η τιμή είναι υψηλότατη είναι όμως και εύλογη λόγω των χρησιμοποιηθέντων υλικών καθώς και της πρωτοποριακής εφηρμοσμένης τεχνολογίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου