Παρασκευή, 30 Ιουλίου 2010

Nissan Leaf



Όπως έχω αναφέρει κατά κόρον μέσω αυτού του blog, δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία στην προσωπική μου κατανόηση για το αυτοκινητικό γίγνεσθαι ότι οδεύουμε οριστικά προς την ηλεκτροκίνηση. Αυτό που δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο είναι για το αν οι ηλεκτροκινητήρες των οχημάτων θα παίρνουν το απαιτούμενο ρεύμα από κυψέλες καυσίμου ή από μπαταρίες.




Η τάση σε αυτό το νηπιακό στάδιο της ηλεκτροκίνησης είναι ότι οι μπαταρίες δείχνουν να επικρατούν αλλά ακόμα είναι νωρίς για να έχουμε ασφαλές συμπέρασμα επ'αυτού.

Πριν αναφερθώ στο σημαντικότατο μοντέλο της NISSAN επιτρέψατέ μου ένα σχόλιο γενικά περί ηλεκτροκίνησης.

Είναι σαφές ότι η ηλεκτροκίνηση θα οδηγήσει στην μείωση της ρύπανσης του πλανήτη με αποφασιστικό τρόπο, όμως παρ' όλο που τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν μηδενικούς ρύπους αυτά καθαυτά ο τρόπος με τον οποίο παράγουμε το απαραίτητο ηλεκτρικό ρεύμα στον πλανήτη εξακολουθεί να είναι στην πλειοψηφία των περιπτώσεων βαρύτατα ρυπογόνος.

Μόνο όταν η ηλεκτροπαραγωγή γίνει με καθαρό τρόπο μέσω ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ή μέσω πυρηνικής σύντηξης κτλ θα μπορούμε να μιλάμε επί της ουσίας για καθαρό ενεργειακό αποτύπωμα.


Επιστρέφοντας στο LEAF θα πρέπει να πούμε ότι πρόκειται για μια πολύ σημαντική προσπάθεια διότι δεν αποτελεί ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται σε ελάχιστους λόγω τιμής αλλά μια ρεαλιστική υλοποίηση ενός πεντάθυρου οικογενειακού hatch που απευθύνεται στο ευρύ κοινό αφού η τιμή του δε θα είναι απαγορευτική σε αντίθεση με τις εφηρμοσμένες σπουδές ή υλοποιήσεις που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην ηλεκτροκίνηση που αφορούν κυρίως υπεραυτοκίνητα.


Ο κινητήρας που το προωθεί είναι ένας εναλλασσόμενου ρεύματος σύγχρονος που αποδίδει 80 kW ή 110 ίππους για τους πιο παραδοσιακούς και 280 nm ροπής από μηδενικές στροφές. Η μετάδοση της ισχύος λόγω εγγενών χαρακτηριστικών γίνεται με άμεσο τρόπο δηλαδή χωρίς την εφαρμογή κιβωτίου ταχυτήτων όπως συμβαίνει δηλαδή και σε όλα τα ηλεκτρικά οχήματα ενώ λαμβάνει χώρα στους εμπρός τροχούς.

Η τροφοδοσία του κινητήρα γίνεται από μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου η οποία χωροταξικά βρίσκεται κάτω από την πίσω σειρά καθισμάτων και το χώρο αποσκευών ενώ έχουν χωρητικότητα 24kwh. Με αυτά τα δεδομένα η φόρτιση σε κοινή οικιακή πρίζα λαμβάνει χώρα σε 8 ώρες.

Η εκτιμώμενη κατανάλωση λαμβάνοντας υπόψιν την τιμή του ρεύματος και κάνοντας αναγωγή σε κινητήρες θερμικούς εσωτερικής καύσης είναι το περίπου απίστευτο 0,64 λίτρα/100 χλμ.

Οι εκτιμώμενες επιδόσεις αναφέρουν ένα 0-100 της τάξεως των 9.5'' και τελική ταχύτητα 144 χλμ/ώρα. Προφανώς η αεροδυναμική απόδοση του οχήματος σε συνδυασμό με την ισχύ του θα επέτρεπαν μια τελική άνω των 200 χλμ/ώρα ωστόσο κάτι τέτοιο θα κατέστρεφε την αυτονομία του που τώρα είναι γύρω στα 160 χιλιόμετρα.







Ο συντελεστής αεροδυναμικής δεν έχει ανακοινωθεί από το εργοστάσιο ωστόσο αν θα έκανα μια πρόβλεψη και με δεδομένο ότι όλα τα οχήματα αυτού του είδους έχουν μεγάλη αεροδυναμική αποδοτικότητα θα τον τοποθετούσα κάτω από το 0.28

Η κατανομή των μαζών αναμένεται να είναι κοντά στο βέλτιστο 50-50 λόγω της τοποθέτησης των μπαταριών πίσω οπότε αυτό θα ευεργετήσει το κράτημα του αυτοκινήτου συνολικά.


Σε ότι αφορά τις αναρτήσεις συναντούμε κλασικές λύσεις με γόνατα Mcpherson και ψαλίδια βάσης για την κατώτερη άρθρωση στον εμπρόσθιο άξονα του οχήματος και έναν ημιάκαμπτο άξονα για τον οπίσθιο.



Δεν γνωρίζω επακριβώς το λόγο που η Nissan δεν τοποθέτησε και στους 4 τροχούς ανεξάρτητες διατάξεις αναρτήσεως αλλά υποψιάζομαι ότι αυτό συνέβη για 2 λόγους. Αφενός για διατήρηση του κόστους σε λογικά επίπεδα και αφετέρου για λόγους χωροταξικούς αφού μια ανεξάρτητη διάταξη δεσμεύει χώρο κάτι που ίσως να μην ήταν τεχνικά εφικτό λόγω και της τοποθέτησης των συσσωρευτών.

Το αυτοκίνητο διαθέτει φωτοεκπομπές διόδους για όλες τις ανάγκες φωτισμού καθώς και αναγεννητική πέδηση δεδομένα που συμβάλουν στην περαιτέρω αύξηση της αυτονομίας του οχήματος ενώ το εσωτερικό είναι αρκούντως εντυπωσιακό και πλήρως εξοπλισμένο όπως συμβαίνει στην πλειοψηφία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Η εκτιμώμενη τιμή πώλησης θα πρέπει να αναμένεται κοντά στα 30000 ευρώ τον Δεκέμβρη που θα αρχίσει να διατίθεται σε επιλεγμένες αγορές στην Ευρώπη, τιμή όχι χαμηλή αλλά η άμεση οικονομία από την ελαχιστότατο κόστος μετακίνησης καθώς και το χαμηλότατο κόστος συντήρησης θα αντισταθμίσουν ασφαλώς αυτό το γεγονός.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου