Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2009

BMW Vision Efficient Dynamics




Με αυτόν τον πολύπλοκο τίτλο αποφάσισε η BMW να ονοματίσει την τελευταία της σπουδή πάνω στην αυτοκίνηση η οποία αποτελεί ένα υβριδικό όχημα με έναν όχι συνηθισμένο συνδυασμό κινητήρων αφού την προώθηση αναλαμβάνουν ένας κινητήρας Diesel μαζί με 2 ηλεκτροκινητήρες προκειμένου να προσδώσουν χαρακτηριστικά supercar με εκπομπές ρύπων αδιανόητα χαμηλές για την κατηγορία των επιδόσεων.



Το αυτοκίνητο ξεκινώντας από τις μονάδες προώθησης εφοδιάζεται με έναν υπερσύγχρονο Diesel 1.5 λίτρων, 3 θαλάμων καύσεως, εξαναγκασμένης αναπνοής με μεταβλητή γεωμετρία πτερύγωσης ο οποίος αποδίδει στο πλήρες φορτίο 163 ίππους και 290 Nm ροπής δεδομένα εκπληκτικά για τόσο χαμηλού κυβισμού πετρελαιοκινητήρα.

Ο θερμικός κινητήρας μεταδίδει κίνηση στον πίσω άξονα ασφαλώς, σε συνεργασία με έναν ηλεκτροκινητήρα ο οποίος βρίσκεται μεταξύ του κιβωτίου και του πετρελαιοκινητήρα και αποδίδει 33 ίππους και 290 nm στρεπτικής ροπής. Έχει όμως τη δυνατότητα να αποδώσει 51 ίππους για περιορισμένο χρονικό διάστημα όταν οι συνθήκες το απαιτούν.

Στον εμπρόσθιο άξονα βρίσκεται ένας ακόμη ηλεκτροκινητήρας ο οποίος συνδέεται με έναν διβάθμιο μειωτήρα που παίζει το ρόλο της μετάδοσης και αποδίδει συνεχώς 80 ίππους και 220 Nm ροπής. Ωστόσο και εδώ υπάρχει η δυνατότητα για την παραγωγή 112 και 139 ίππων για 30 και 10 δευτερόλεπτα αντίστοιχα.

Στην περίπτωση που η έννοια συνεχής ισχύς δεν είναι προφανής, να αναφερθεί εδώ ότι σημαίνει πως η ισχύς και η ροπή είναι διαθέσιμες ανά πάσα στιγμή ανεξαρτήτως ρυθμών περιστροφής.




Στον τομέα της μετάδοσης του πίσω άξονα συναντούμε το τελευταίο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της BMW άνευ μετατροπέως ροπής που συνεπάγεται μηδενικές απώλειες από μετάδοση και ταχύτατες αλλαγές σχέσεων.

Το αυτοκίνητο από τις συμφραζόμενες τεχνικές υλοποιήσεις έχει χαρακτηριστικά τετρακίνησης ενώ η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς των 3 κινητήρων είναι 356 ίπποι και η ροπή στρέψης το απίστευτο ποσό των 800 nm.

Οι ηλεκτροκινητήρες ασφαλώς χρησιμοποιούν αναγεννητική πέδηση προκειμένου να επαναφορτίσουν τις μπαταρίες δρώντας ως γεννήτριες.

Οι συσσωρευτές αποτελούνται από πολυμερή του λιθίου και επαναφορτίζονται μέσα σε 2.5 ώρες σε τυπική πρίζα των 220 V ενώ όπου υπάρχει η δυνατότητα 3-φασικού ρεύματος και διαφοράς δυναμικού 380 V η διαδικασία διαρκεί περίπου 3 τέταρτα της ώρας.

Οι επιδόσεις δε θα μπορούσαν να είναι κάτι λιγότερο από καταιγιστικές με το τυπικό 0-100 να εκτελείται σε 4.8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα να είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 χλμ/ώρα.

Είναι σαφές όμως ότι με αυτήν την ροπή διαθέσιμη ανά πάσα στιγμή οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις θα είναι ακόμα πιο άμεσες και άκοπες.

Τέλος η κατανάλωση είναι στα 3.7 λίτρα / 100 χιλιόμετρα.

Πέρα όμως από τα συστήματα προώθησης και μετάδοσης τεχνολογίες αιχμής χρησιμοποιούνται και στα υπόλοιπα μέρη του αυτοκινήτου.

Το πλαίσιο και οι αναρτήσεις για παράδειγμα είναι κατασκευασμένα εξ' ολοκλήρου από αλουμίνιο ενώ η οροφή και οι πόρτες είναι κατασκευασμένες από συνθετικό πολυκαρβονικό γυαλί με χαρακτηριστικά προσαρμογής στο προσπίπτον φως.

Όλα αυτά συγκρατούν το βάρος του αυτοκινήτου στα 1385 κιλά.

Ένα άλλο σημείο που χρήζει προσοχής είναι ο πολύ χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής που είναι 0.22, συντελεστής χαμηλότερος από οποιοδήποτε όχημα κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στον κόσμο ενώ για την κατηγορία των supercars είναι απλά όνειρο θερινής νυκτός.

Στις τεχνολογίες φωτισμού χρησιμοποιούνται παντού φωτοεκπομπές δίοδοι οι οποίες έχουν εκπληκτική ικανότητα φωτισμού με ελάχιστη κατανάλωση και παροιμιώδη διάρκεια ζωής.

Το σχήμα του αυτοκινήτου αν και κάτι τέτοιο είναι υποκειμενικό πραγματικά κόβει την ανάσα και βρίσκεται σε ευθεία αναλογία με τις αποστομωτικές τεχνικές προδιαγραφές του.

Πολύ απλά το μέλλον σήμερα....

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου