Τετάρτη, 17 Αυγούστου 2011

Smart ForTwo ED



Το Smart ForTwo είναι ένα ιδιαίτερα δημοφιλές αυτοκίνητο στους δρόμους των ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων λόγω των λιλιπούτειων διαστάσεών του που επιτρέπουν την ευχερή στάθμευση σε πολύ περιορισμένο χώρο αλλά και λόγω της οδηγησιμότητάς του που είναι ιδιαίτερα φιλική ειδικά σε μη έμπειρους χειριστές.



Το ForTwo ED (electric drive) όπως υποδηλώνουν και τα αρχικά του είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα το οποίο αισίως έχει φτάσει στην τρίτη και ωριμότερη ως τώρα εκδοχή του. Αυτή θα παρουσιαστεί τον επόμενο μήνα στην έκθεση της Φρανκφούρτης και θα διατίθεται προς αγορά από την άνοιξη του 2012 με μοναδικό ανταγωνιστή στην κατηγορία το επίσης ηλεκτρικό Mitsubishi i-MiEV.

Στην τρέχουσα μορφή του εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη ο οποίος αποδίδει 47 ίππους στη μόνιμη κατάσταση ενώ όταν παραστεί ανάγκη μπορεί να φτάσει τους 74 ίππους για περιορισμένο χρονικό διάστημα για τις ανάγκες πχ μιας προσπέρασης. Η δε ροπή στρέψης πλήρους φορτίου είναι 130 Nm.

Ο κινητήρας τροφοδοτείται από μια μονάδα συσσωρευτών ιόντων λιθίου με ενεργειακή πυκνότητα 17.6 kWh που επιτρέπουν στο συμπαγές όχημα μια αυτονομία 140 χιλιομέτρων η οποία κρίνεται απολύτως ικανοποιητική για τις ανάγκες μετακίνησης εντός αστικού περιβάλλοντος που είναι και η σχεδόν απόλυτη χρήση του αυτοκινήτου.

Οι επιδόσεις για τις επιταχύνσεις από στάση είναι αξιοπρεπείς με το 0-60 να ολοκληρώνεται εντός 5'' και το 0-100 σε κάτω από 13'', με την τελική ταχύτητα να είναι λίγο πάνω από τα 120 χλμ/ώρα.

Βέβαια σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης η συνεχής ροπή του κινητήρα σε συνδυασμό με το επαρκές της απόλυτο μέγεθος θα εξασφαλίζουν οπωσδήποτε ζωηρές ενδιάμεσες επιταχύνσεις που εν τέλει αφορούν την συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών.



Η φόρτιση των μπαταριών λαμβάνει χώρα εντός 8 ωρών σε τυπικό οικιακό ρεύμα ενώ όπου υπάρχει η δυνατότητα για υψηλή τροφοδοσία το όχημα εφοδιάζεται με έναν ταχυφορτιστή των 22 kW που εξασφαλίζει πλήρη φόρτιση των συσσωρευτών σε λιγότερο από μια ώρα.

Σε ότι αφορά τα επιμέρους τεχνικά το γεγονός ότι δεν έχει αλλάξει κάτι δραστικά σε σχέση με το θερμικό Smart πέρα από τον τύπο της προώθησης, σημαίνει ότι λογικά θα έχει διατηρηθεί η ανεξάρτητη εμπρόσθια ανάρτηση με γόνατα και ψαλίδια βάσης για τους ελευθέρως κυλιόμενους τροχούς και η μη ανεξάρτητη διάταξη του άξονα De Dion για τους οπισθίους τροχούς που παραλαμβάνουν την ισχύ.

Η μετάδοση είναι ιδιαίτερα απλή και αποτελείται από 2 συνολικές σχέσεις, μια για την εμπρόσθια κίνηση και μια για την όπισθεν όπως και σε όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.

Αναφορικά με την αεροδυναμική του οχήματος ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει μείνει αμετάβλητος στο 0.35, τιμή μέτρια αλλά ίσως είναι η καλύτερη δυνατή με το δεδομένο σχήμα του οχήματος.

Επίσης εντυπωσιακά αισθητικά είναι τα LED  που έχουν χρησιμοποιηθεί ως φώτα συνεχούς λειτουργίας στο εμπρόσθιο τμήμα του αυτοκινήτου, πέρα από τις ιδιαίτερες φωτιστικές ικανότητες.

Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζει ο προγραμματιζόμενος κλιματισμός που μπορεί να ενεργοποιηθεί από απόσταση μέσω εφαρμογής κινητού τηλεφώνου ή μέσω διαδικτύου όταν το αυτοκίνητο είναι συνδεδεμένο στο ηλεκτρικό δίκτυο ή όταν υποψιάζομαι το επίπεδο φόρτισης του αυτοκινήτου είναι σχεδόν στο απόλυτο.

Η Smart σκοπεύει να παράξει το όχημα σε πενταψήφιο όγκο κάτι το οποίο λογικά θα είναι μεταβαλλόμενο και θα εξαρτηθεί ασφαλώς από τη ζήτηση του αυτοκινήτου η οποία θα είναι ευθέως συνδεδεμένη με την τιμή διάθεσης που προς το παρόν είναι άγνωστη.

Σε περίπτωση που όμως είναι εύλογη δε βρίσκω κανέναν λόγο ώστε να μην γεμίσουν οι ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις με το ηλεκτρικό Smart.




  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου