Δευτέρα, 29 Αυγούστου 2011

Peugeot HX1



Είναι πρόδηλο από τις φωτογραφίες της νέας υβριδικής σπουδής της Peugeot ότι η εμφάνισή της είναι αποστομωτική και δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία πως αν το αυτοκίνητο κυκλοφορήσει ως έχει κάποια στιγμή στους δρόμους θα είναι το ομορφότερο εξαθέσιο MPV παγκοσμίως. Όμως πέρα από την αισθητική παράμετρο στέκεται το νέο Peugeot στο ύψος των περιστάσεων ;



Η γαλλική εταιρεία πολύ σοφά έχει συνδέσει την υβριδική κίνηση με θερμικούς κινητήρες πετρελαίου για προφανείς λόγους. Μεγαλύτερη οικονομία σε σχέση με ένα υβριδικό βενζίνης αντίστοιχης ισχύος και  μεγαλύτερη σε απόλυτο μέγεθος, χρησιμότατη ροπή στρέψης.

Στη συγκεκριμένη ατραπό έχει ήδη παρουσιάσει 2 αυτοκίνητα τα οποία αναμένονται και είναι τα 3008 Hybrid4 και 508 RXH.

Στην περίπτωση του HX1 όμως αν και η Peugeot έχει διατηρήσει τη φιλοσοφία της τετρακίνητης πετρελαιο-υβριδικής προσέγγισης εντούτοις την υλοποιεί με διαφορετικούς κινητήρες.

Έτσι εδώ έχουμε έναν υπερσύγχρονο τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 2179 κ.εκ με διβάθμια υπερπλήρωση που αποδίδει 204 ίππους και στρεπτική ροπή 450 Nm στις 2000 στρ/λεπτό, ενώ ο ηλεκτρικός είναι ένας μόνιμου μαγνήτη με μέγιστη ισχύ 95 ίππων και ροπή άγνωστη αλλά οπωσδήποτε μεγαλύτερη από 200 Nm.

Οι ομοιότητες συνεχίζονται και στη μετάδοση με τον πετρελαιοκινητήρα να στέλνει την ισχύ του στους εμπρόσθιους τροχούς μέσω ενός εξατάχυτου αυτομάτου κιβωτίου με μετατροπέα ροπής και τον ηλεκτροκινητήρα να στέλνει την δική του αποκλειστικά στους τροχούς του πίσω άξονα.



Όπως συμβαίνει και σε άλλες παρόμοιες κατασκευές όπως το Bmw i8 για παράδειγμα, από τις συμφραζόμενες τεχνικές παραμέτρους προκύπτει ότι το αυτοκίνητο μπορεί να είναι κατά περιπτώσεις υπαγορευμένες εκ των συνθηκών, από προσθιοκίνητο και οπισθιοκίνητο μέχρι τετρακίνητο.

Μια διαφορά σε σχέση με τα έταιρα υβριδικά της Peugeot είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας πλέον έχει την δυνατότητα φόρτισης των συσσωρευτών ιόντων λιθίου που διαθέτει μέσω οικιακής πρίζας. Αυτό είναι εύλογο μιας και εδώ η ισχύς του είναι 95 ίπποι σε σχέση με τους 37 ίππους που αποδίδει ο αντίστοιχος των ομόσταυλων 508 RXH και 3008 Hybrid4.

Έχοντας τα ανωτέρω στο νου είναι σαφές ότι και η ακτίνα αμιγούς ηλεκτροκίνησης είναι πλέον ηυξημένη στα 30 χιλιόμετρα.

Η ενεργή αεροδυναμική επί το έργον. Παρατηρείστε την κεκλιμένη ''πτερύγωση''
των τροχών καθώς και την πλευρική συνιστώσα της αεροτομής πάνω από την πόρτα των αποσκευών.


Ιδιαίτερη αίσθηση προκαλεί η αεροδυναμική του οχήματος η οποία είναι σε συγκεκριμένα σημεία ενεργή!!! όπως στους τροχούς, οι οποίοι έχουν σχήμα πτερύγωσης στροβίλου που ανοίγουν εν κινήσει προκειμένου να μειωθεί η τυρβώδης ροή και στην οπίσθια διαιρούμενη αεροτομή σε σχήμα ''Π'' που εκτείνεται πάνω από τα 100 χλμ/ώρα οδηγώντας τον συντελεστή οπισθέλκουσας στο εντυπωσιακό 0.28.

Ο συνδυασμός της μελετημένης αεροδυναμικής και των μονάδων προωθήσεως του οχήματος επιτρέπουν διακριτικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα με μια μέση κατανάλωση της τάξεως των 3.2 λίτρων/100 χιλιόμετρα και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακος στα 83 γραμμάρια/χιλιόμετρο.

Η Peugeot δε δίνει νούμερα επιδόσεων αλλά επιχειρώντας μια εκτίμηση θα έλεγα ότι το 0-100 λογικά θα είναι κάτω από 7'' και η τελική ταχύτητα στα 250 χλμ/ώρα ηλεκτρονικά περιορισμένη.

Περαιτέρω τεχνικά στοιχεία που να αφορούν την αρχιτεκτονική των αναρτήσεων για παράδειγμα, δεν υπάρχουν αλλά η τεχνική υλοποίηση είναι τέτοια που δε θα μπορούσε παρά να είναι ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς.

Επανερχόμενοι στην εμφάνιση, το αυτοκίνητο αν και πεντάθυρο έχει έντονα στοιχεία coupé οχήματος με τη μεσαία κολώνα να λάμπει διά της απουσίας της και τα παράθυρα όλων των θυρών να είναι χωρίς πλαίσιο, ενώ οι πόρτες ανοίγουν σε διαμόρφωση ψαλιδιού.



Το εσωτερικό είναι εκπληκτικό σε σχεδίαση, δείχνει να έχει υψηλή ποιότητα υλικών και κατασκευής και κατά τα φαινόμενα είναι αρκούντως ευρύχωρο και εργονομικό.

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία δεν αναφέρει κάτι για μαζική παραγωγή του οχήματος, αλλά οι αποστομωτικές τεχνικές προδιαγραφές, το εκπληκτικό σχήμα του και το χαμηλό κόστος μετακίνησης θα του εξασφάλιζαν πολλές παραγγελίες σε περίπτωση που διατίθετο σε εύλογη τιμή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου