Τρίτη, 5 Οκτωβρίου 2010

Peugeot 3008 Hybrid4




Από την αρχή που κυκλοφόρησαν υβριδικά οχήματα στους δρόμους του κόσμου αναρωτιόμουν γιατί οι κατασκευαστές δεν κάνουν το προφανές. Να εξελίξουν κάποιο υβριδικό μοντέλο στο οποίο ο θερμικός κινητήρας θα είναι Diesel.



Το πάντρεμα των δύο βασιλιάδων της ροπής θα επέτρεπε εξαιρετικά άκοπη μετακίνηση στα ούτως ή άλλως βαριά υβριδικά οχήματα καθώς και παροιμιώδη οικονομία λόγω καλύτερου βαθμού απόδοσης ενός ισχυρά υπερπληρωμένου Diesel.



Επιχειρώντας μια απόπειρα να εξηγήσω τις αιτίες που κρύβονται πίσω από τη μη παρουσίαση diesel υβριδικών θα έλεγα τα εξής. Οι Ιάπωνες που προς τιμήν τους ξεκίνησαν την ιστορία με τα υβριδικά δεν έχουν παράδοση με την κατασκευή πετρελαιοκινητήρων γιατί δεν είναι τόσο διαδεδομένοι εκεί και στην Αμερική όσο στην Ευρώπη για παράδειγμα. Επίσης ένα θέμα που άπτεται της τεχνικής παραμέτρου είναι το βάρος. Τα υβριδικά παρουσιάζουν λόγω συσσωρευτών, ηλεκτροκινητήρων και θερμικών μηχανών συνήθως τη δυσχερέστερη αναλογία κιλών/ αποδιδόμενο ίππο και η χρήση πετρελαιοκινητήρων θα τα καθιστούσε ακόμα πιο βαριά.

Το μεγάλο βάρος όμως και η συνεπαγόμενη αδράνεια που το συνοδεύει δρα καταλυτικά στα δυναμικά χαρακτηριστικά του οχήματος σε ότι αφορά το κράτημά του εν γένει καθώς και την ποιότητα της κυλίσεως. Επίσης δεν ξέρω το κατά πόσο είναι πρακτικό να συνδυαστεί ένα σύστημα start-stop με έναν diesel με τρόπο που να μην είναι και τόσο αντιληπτός όπως για παράδειγμα συμβαίνει με τους βενζινοκινητήρες.




Η Peugeot λοιπόν αποφάσισε πρώτη να τολμήσει και να κατασκευάσει ένα diesel-hybrid όχημα το οποίο βασίζεται στο suv 3008. Τον θερμικό εαυτό του μοντέλου εκφράζει ένας υπερσύγχρονος Diesel 4 κυλίνδρων με 4 βαλβίδες ανά θάλαμο καύσης, υπερπληρωμένος με μεταβλητή γεωμετρία πτερυγώσεως στον στρόβιλο, χωρητικότητα 2 λίτρων και απόδοση στο πλήρες φορτίο 163 ίππων και 340 Nm ροπής στις 2000 στροφές/λεπτό. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος μαζί με τις μπαταρίες στον πίσω άξονα για αρτιότερη κατανομή των μαζών και για να οδηγεί τους πίσω τροχούς προσδίδοντας χαρακτηριστικά τετρακίνησης.

Αποδίδει δε 37 ίππους και 200 Nm ροπής. Το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί για όσο το επιτρέπει η χωρητικότητα των συσσωρευτών αμιγώς ηλεκτρικά αλλά γενικά οι συνθήκες λειτουργίας είναι συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάλογα με τις απαιτήσεις. Το γεγονός πάντως ότι το αυτοκίνητο είναι τετρακίνητο ίσως να επέτρεπε και την ενσωμάτωση κάποιου συστήματος torque vectoring όμως το συγκεκριμένο όχημα δεν είναι supercar και ίσως μια τέτοια επιλογή να ήταν παράταιρη για το χαρακτήρα του.

Η εκτιμώμενη κατανάλωση είναι 3.8 λίτρα/100 χλμ και οι εκπομπές ρύπων το εντυπωσιακό 99 γρμ/χιλιόμετρο. Για το μέγεθος, την αεροδυναμική και το βάρος του οχήματος το οποίο είναι κοντά στα 1600 κιλά αυτό είναι ένα θετικότατο αποτέλεσμα

Σε ότι αφορά τον τομέα της μετάδοσης συναντάται το εξάρι αυτοματοποιημένο χειροκίνητο κιβώτιο του ομίλου PSA στο οποίο υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής των σχέσεων μέσω paddles από τον οδηγό, ενώ στον τομέα της αρχιτεκτονικής των αναρτήσεων τα πράγματα δεν είναι ακόμα ξεκάθαρα.

Το συμβατικό 3008 έχει γόνατα Mcpherson εμπρός με ψαλίδια βάσης και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Όμως ο ημιάκαμπτος άξονας συναντά σπάνια εφαρμογή σε όχημα με τροχούς που παραλαμβάνουν ισχύ όπως στο υβριδικό οπότε μπορώ με σχετική ασφάλεια να υποθέσω ότι η οπίσθια ανάρτησή του θα είναι ανεξάρτητη, πιθανότατα πολλαπλών συνδέσμων.

Η Peugeot ισχυρίζεται ότι το υβριδικό σύστημα προσθέτει λόγω απλότητος μόλις 100 κιλά μάζα στον οπίσθιο άξονα. Κάτι που είναι ιδιαίτερα θετικό. Το αυτοκίνητο επίσης χρησιμοποιεί φωτισμό με φωτοεκπομπές διόδους για τα εμπρόσθια φώτα θέσης καθώς και για τα οπίσθια που πέρα από εντυπωσιακά αισθητικά συμβάλλουν και στην περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης λόγω των χαμηλών ενεργειακών απαιτήσεών τους.

Το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο από την άνοιξη του 2011 και τοποθετεί την Peugeot στους πρωτοπόρους της υβριδικής πετρελαιοκίνησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου