Το Fluence είναι η οικογενειακή έκδοση του δημοφιλούς Mégane και στην Ελλάδα διατίθεται ήδη με θερμικούς κινητήρες. Όμως εδώ θα ψηλαφίσουμε τα χαρακτηριστικά της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης.
Η Renault έχει ψηλά στις προτεραιότητές της την ηλεκτροκίνηση και στα επόμενα χρόνια θα παρουσιάσει αρκετά ηλεκτρικά οχήματα είτε σε μορφή σπουδών, είτε σε αυτοκίνητα παραγωγής, με το Fluence Z.E να είναι το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα παραγωγής.
Ξεκινώντας από τις διαστάσεις του αυτοκινήτου αυτές είναι μεγαλύτερες σε σχέση με το θερμικό, τουλάχιστον στη διαμήκη συνιστώσα, με το συνολικό μήκος να είναι στα 4.75 μέτρα. Αυτό έχει γίνει προκειμένου να τοποθετηθούν ευχερώς οι συσσωρευτές πίσω από τα οπίσθια καθίσματα και να διατηρηθεί η χωρητικότητα του διαμερίσματος των αποσκευών αμετάβλητη.
Το βάρος των μπαταριών είναι στα 280 κιλά και οδηγεί το συνολικό του αυτοκινήτου στα 1605 κιλά. Όμως το γεγονός ότι ο ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται μπροστά είναι ελαφρύτερος από έναν θερμικό, σε συνδυασμό με την χωροταξία των συσσωρευτών επιτρέπει την εμφάνιση συμμετρικότερης κατανομής των μαζών, με εύλογα οφέλη στα δυναμικά χαρακτηριστικά του οχήματος.
Οι μπαταρίες έχουν ενεργειακή πυκνότητα 22 kWh, φορτίζουν εντός 10 ωρών και επιτρέπουν μέση αυτονομία 185 χιλιομέτρων. Όμως η γαλλική εταιρεία δηλώνει ότι με επιθετικό σχήμα οδήγησης αυτή μπορεί να πέσει ως τα 80.
Ο ηλεκτροκινητήρας είναι μόνιμου μαγνήτη, αποδίδει 95 ίππους και 226 Nm ροπής και μεταδίδει την ισχύ του στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός απλού συστήματος μεταδόσεως με 2 σχέσεις. Μια για εμπρόσθια κίνηση και μια για την οπίσθια.
Οι επιδόσεις είναι αξιοπρεπείς με το 0-100 να ολοκληρώνεται εντός 13'' και η τελική ταχύτητα να είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 135 χλμ/ώρα. Βέβαια όπως σε όλα τα ηλεκτρικά οχήματα, το γεγονός ότι η ροπή είναι ανά πάσα στιγμή διαθέσιμη, συνεπάγεται ότι ο οδηγός σπάνια θα θελήσει μεγαλύτερη δυνατότητα έλξης.
Προηγμένο τεχνολογικά, πλήρως εξοπλισμένο και άρτιο ποιοτικά το εσωτερικό του ηλεκτρικού Fluence. |
Στον τομέα των αναρτήσεων, έχουν διατηρηθεί τα γόνατα McPherson εμπρός με ψαλίδια βάσης και ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω, ωστόσο λόγω των πολύ διαφορετικών βαρών που έχουν να διαχειριστούν οι 2 άξονες προφανώς έχουν γίνει οι κατάλληλες τροποποιήσεις σε αποσβεστήρες, ελατήρια, υποπλαίσια κ.ο.κ.
Το αυτοκίνητο επίσης ενσωματώνει και ορισμένες αεροδυναμικές βελτιώσεις με οπίσθιο διαχύτη και ειδικά σχεδιασμένους τροχούς που μειώνουν την τριβή του αέρα να αποτελούν μερικές από αυτές, ενώ εφοδιάζεται και με ελαστικά χαμηλού συντελεστού τριβής στο κυνήγι της όσο το δυνατόν μεγαλύτερης αυτονομίας.
Το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο εντός του 2012, όμως αυτό που οπωσδήποτε έλκει πολύ ενδιαφέρον θα είναι η τιμή κτήσης του, που θα είναι η χαμηλότερη όλων των ηλεκτρικών οχημάτων και θα είναι κοντά στις 25.000€.
Η τιμή αγοράς θα είναι μεν χαμηλή, όμως ο ιδιοκτήτης θα πληρώνει περίπου 80-150 €/μήνα ''νοίκι'' για τις μπαταρίες που θα παραμείνουν ιδιοκτησία της Renault, με το τελικό μίσθωμα να εξαρτάται από την απόσταση που διανύει ο οδηγός και την επιλεχθείσα διάρκεια συμβολαίου.
Ενδιαφέρουσα προσέγγιση μιας που οι μπαταρίες αυτή τη στιγμή είναι το ακριβότερο εξάρτημα των ηλεκτρικών οχημάτων.
Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία πάντως, πως θα ήταν ευχής έργον να βλέπαμε το ηλεκτρικό Fluence και στους ελληνικούς δρόμους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου