Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2011

Bmw ActiveHybrid 5



Η πιο πρόσφατη γενιά της δημοφιλούς σειράς 5 είναι και η πρώτη η οποία περιλαμβάνει υβριδικό μοντέλο δείχνοντας τον περιβαλλοντικό προσανατολισμό που πλέον έχει πάρει παγκοσμίως το αυτοκινητικό γίγνεσθαι. Με τον ανταγωνισμό στην κατηγορία να είναι ποσοτικά και ποιοτικά ικανότατος η υβριδική λιμουζίνα της Bmw θα έχει οπωσδήποτε δύσκολο έργο. Δεν υπάρχει όμως καμιά αμφιβολία ότι η τεχνική της ολοκλήρωση είναι τέτοια που θα της επιτρέψει να σταθεί απέναντι στα άλλα υβριδικά οχήματα της κατηγορίας και να τα αντιμετωπίσει επί ίσοις όροις.



Υβριδικό και περιβαλλοντικά φιλικό πλέον δε σημαίνει και αναιμικό. Για του λόγου το αληθές η υβριδική σειρά 5 διαθέτει έναν ισχυρό θερμικό κινητήρα 3 λίτρων με έξι κυλίνδρους σε σειρά, μονοβάθμια υπερπλήρωση και άμεσο ψεκασμό που αποδίδει 306 ίππους και 400 Nm ροπής από μόλις 1200 στρ/λεπτό.

Ο ηλεκτροκινητήρας είναι μόνιμου μαγνήτη και αποδίδει 55 ίππους και 210 Nm ροπής, είναι ενσωματωμένος στο οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο steptronic που εφοδιάζει και άλλα μοντέλα της εταιρείας και η εμπλοκή του ελέγχεται από έναν συμπλέκτη.

Η τροφοδοσία του γίνεται μέσω μιας συστοιχίας μπαταριών ιόντων λιθίου που βρίσκεται στον χώρο αποσκευών χωρητικότητας 675 Wh. Η ενεργειακή πυκνότητα είναι χαμηλή ωστόσο επιτρέπει στο όχημα αμιγή ηλεκτροκίνηση για μια μέγιστη απόσταση 4 χιλιομέτρων και μέση ταχύτητα 35 χλμ/ώρα.

Η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς των 2 κινητήρων είναι 340 ίπποι και η ροπή 447 Nm. Αυτές οι τιμές προφανώς επιτυγχάνονται για περιορισμένο χρονικό διάστημα και επιτρέπουν στο όχημα επιτάχυνση από 0-100 σε 5.9'' ενώ η μέση κατανάλωση είναι 6.4 λίτρα/100 χλμ και οι εκπεμπόμενοι ρύποι CO2 149 γρ/χλμ. Με δεδομένο το βάρος των 1925 κιλών και την ισχύ του οχήματος έχω την αίσθηση ότι τα ανωτέρω μεγέθη είναι ικανοποιητικά.

Όψη του εκπληκτικής ποιότητας και ευχερούς εργονομίας εσωτερικού της Bmw ActiveHybrid 5.


Ο ηλεκτροκινητήρας επίσης επιτρέπει και μια λειτουργία ''πλεύσεως'' παρόμοια σε φιλοσοφία με την υβριδική Panamera όπου ο θερμικός κινητήρας κατά το ταξίδι για ταχύτητες ως 160 χλμ/ώρα απεμπλέκεται και το φορτίο διατήρησης της ταχύτητας καλείται να αναλάβει ο ηλεκτροκινητήρας για όσο του το επιτρέπει το επίπεδο φόρτισης των μπαταριών οι οποίες λόγω χαμηλής ενεργειακής πυκνότητας δεν χρήζουν φορτίσεως μέσω οικιακής πρίζας και η αναγεννητική πέδηση είναι επαρκής.

Αυτή η λειτουργία είναι διαθέσιμη όταν έχει επιλεχθεί το πρόγραμμα Eco Pro το οποίο γενικά ευνοεί τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα στο μέγιστο δυνατό βαθμό.

Οι μπαταρίες πέρα από τον ηλεκτροκινητήρα τροφοδοτούν με ρεύμα και τον κλιματισμό γεγονός που επιτρέπει τη χρήση του ακόμα και όταν το όχημα είναι ακινητοποιημένο σε ένα φανάρι και ο θερμικός κινητήρας έχει απενεργοποιηθεί.

Στα επιμέρους τεχνικά ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι σιαγόνες των φρένων που είναι αλουμινένιες προκειμένου να μειωθεί το μη ανηρτημένο βάρος και η αρχιτεκτονική των αναρτήσεων που είναι ασφαλώς ανεξάρτητη και στους 4 τροχούς με τον εμπρόσθιο άξονα να διαθέτει διπλά ψαλίδια και τον οπίσθιο 5 συνδέσμους.

Το αυτοκίνητο θα κυκλοφορήσει το πρώτο εξάμηνο του 2012 και θα έχει απέναντι του το Lexus GS 450h και το Audi A6 hybrid στο πεδίο της ''πράσινης'' μάχης.







ΤΕΧΝΙΚΟ: Κινητήρας TwinPower Turbo


Σε πολλές ιστοσελίδες βλέπω μια σύγχυση σχετικά με τον εν σειρά εξακύλινδρο κινητήρα της εταιρείας. Η Bmw τον ονομάζει Twinpower turbo και οι συντάκτες εσφαλμένα αλλά όχι αδικαιολόγητα, μιας και η ονοματολογία είναι νεφελώδης, θεωρούν ότι ο κινητήρας έχει διβάθμια υπερπλήρωση.


Η αλήθεια είναι ότι μέχρι και την προηγούμενη γενιά η Bmw εφοδίαζε τον συγκεκριμένο κινητήρα με 2 turbo όμως στην τρέχουσα έχει ένα turbo προκειμένου να επιτευχθεί οικονομία κλίμακος. 


Απεικόνιση του συστήματος twin scroll. Παρατηρείστε ότι τα καυσαέρια διακινούνται μέσω δύο διόδων. Η κάθε δίοδος ελέγχει 3 κυλίνδρους και είναι αυτό ακριβώς που η Bmw ονομάζει TwinPower.


Το TwinPower λοιπόν δεν αναφέρεται σε διβάθμια υπερπλήρωση αλλά στο γεγονός ότι τα καυσαέρια τροφοδοτούνται στον στρόβιλο μέσω δύο ξεχωριστών διόδων και όχι μιας ενιαίας με την κάθε δίοδο να διακινεί τα καυσαέρια 3 κυλίνδρων στην περίπτωση του εξακύλινδρου εν σειρά.

Το αυτό συμβαίνει και στις τετρακύλινδρες υπερπληρωμένες εκδόσεις των 1.6 και 2 λίτρων μόνο που εδώ η κάθε δίοδος παραλαμβάνει και διαθέτει τα καυσαέρια 2 θαλάμων καύσεως η κάθε μία.

Αυτή η τεχνοτροπία ''παντρεύει'' τα πλεονεκτήματα της διβάθμιας υπερπληρώσεως που είναι ο καλύτερος ογκομετρικός βαθμός απόδοσης και η μειωμένη υστέρηση απόκρισης με το χαμηλότερο κατασκευαστικό κόστος που συνεπάγεται η χρήση ενός μόνο turbo όπως συμβαίνει στους TwinPower της εταιρείας.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου