Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2011

Lexus GS 450h



Το προηγούμενο υβριδικό GS ήταν κάτι σαν μια εναλλακτική επιλογή απέναντι στον κραταιό γερμανικό ανταγωνισμό των αυτοκινήτων κύρους. Ωστόσο η Lexus έχει ως στόχο η καινούργια γενιά να αποτελέσει κατεστημένο στην κατηγορία και όχι ''δεύτερη'' επιλογή, ενώ για πρώτη φορά θα έχει ως αντιπάλους και υβριδικά μοντέλα όπως το Audi A6 hybrid και τη Bmw Activehybrid 5.


Ξεκινώντας από την εμφάνιση του αυτοκινήτου, είναι σαφές πως είναι αρκετά δυναμική με τα εμπρόσθια σώματα φωτοεκπομπών διόδων για όλες τις ανάγκες φωτισμού  και τις δύο απολήξεις της εξάτμισης εκατέρωθεν πίσω να δίνουν τον τόνο χωρίς όμως να λείπει η σοβαρότητα που αναζητούν οι δυνητικοί αγοραστές της κατηγορίας.

Σε ότι αφορά τις κινητήριες μονάδες, η θερμική μηχανή είναι όμοια με αυτή που χρησιμοποιείται στο RX 450h και είναι φυσικής αναπνοής, κύκλου Atkinson, που συνεπάγεται υψηλότατη γεωμετρική συμπίεση της τάξεως του 13:1, 6 κυλίνδρων σε γωνία 60 μοιρών και χωρητικότητας 3.5 λίτρων.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η τροφοδοσία καυσίμου που συνδυάζει τον άμεσο με τον έμμεσο ψεκασμό έχοντας ένα ακροφύσιο στον οχετό εισαγωγής και ένα στον θάλαμο καύσης προφανώς για να βελτιωθεί η συμπεριφορά στα κλασματικά φορτία που θα ήταν ενδεχομένως προβληματική σε έναν συνδυασμό αμιγώς άμεσου ψεκασμού και κύκλου Αtkinson.

Ο ηλεκτροκινητήρας είναι ασφαλώς μόνιμου μαγνήτη μεταβλητής ισχύος ανάλογα με το επιλεχθέν πρόγραμμα (Eco, Sport) και τροφοδοτείται από μια συστοιχία μπαταριών νικελίου-μετάλλου υδριδίου.

Οι κινητήρες συνεργάζονται όπως και στην προηγούμενη γενιά, με ένα κιβώτιο ταχυτήτων συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης.

Η Lexus δε δίνει επιμέρους τιμές ισχύος για τις κινητήριες μονάδες και αντ'αυτού δίδει μια μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 338 ίππων με τη ροπή στρέψεως να είναι στα 345 Nm.

Η επιτάχυνση από 0-100 θα γίνεται σε 6'' ενώ η τελική ταχύτητα θα είναι 250 χιλιόμετρα/ώρα ηλεκτρονικά περιορισμένη.

Οι αναρτήσεις αποτελούνται από διπλά ψαλίδια εμπρός και ένα σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω με εκτεταμένη χρήση αλουμινίου προκειμένου να μειωθούν οι μη ανηρτημένες μάζες, ενώ οι αποσβεστήρες ενσωματώνουν μεταβαλλόμενη απόσβεση προσαρμοζόμενη στις συνθήκες του οδοστρώματος και στο θυμικό του χειριστή.

Επιπροσθέτως θα υπάρχει η δυνατότητα τετραδιεύθυνσης η οποία σε συνδυασμό με τα αυξημένα μετατρόχια κατά 40 και 50 mm αντιστοίχως εμπρός και πίσω, θα εξασφαλίζουν εντυπωσιακή δυναμική συμπεριφορά του οχήματος χωρίς να θυσιάζεται η απαιτούμενη ποιότητα όχησης και κύλισης.

Επίσης το σύστημα πέδησης θα είναι πανίσχυρο και ελαφρύ με τετραέμβολες αλουμινένιες σιαγόνες εμπρός και φυσικά αεριζόμενους δίσκους, ενώ η αεροδυναμική κατά τη Lexus είναι βελτιωμένη κατά 0,1 με τον Cd να είναι πλέον στο 0.26, τιμή εντυπωσιακή.

Σε ότι αφορά το εσωτερικό η ποιότητα της κατασκευής και των υλικών αναμένεται να είναι απόλυτη και ο εξοπλισμός άνεσης, ασφάλειας και ελέγχου υπερπλήρης ως οφείλει ένα όχημα της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Το αυτοκίνητο θα διατίθεται από τις αρχές του 2012 με τιμές άγνωστες προς το παρόν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου