Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2011

Jaguar C-X16




Η Jaguar στην περσινή διεθνή έκθεση των Παρισίων είχε παρουσιάσει μια σπουδή που αφορούσε ένα εξωπραγματικό υβριδικό όχημα που αποτελείτο από 2 αεριοστρόβιλους ως θερμικές μηχανές και 4 ηλεκτροκινητήρες στους 4 τροχούς του αμαξώματος το λεγόμενο C-X75. Φέτος η αγγλική εταιρεία θα παρουσιάσει στη Φρανκφούρτη ένα πολύ ενδιαφέρον υβριδικό όχημα που προορίζεται για παραγωγή από τα τέλη του 2012.

Tο C-X16 είναι ένα εντυπωσιακό, υβριδικό, διθέσιο coupé το οποίο έχει ως στόχο να ανταγωνιστεί άμεσα τη νέα Porsche 911. Ο θερμικός του κινητήρας είναι μια διαφοροποιημένη εκδοχή του οκτακύλινδρου, πεντάλιτρου, μηχανικά υπερπληρωμένου που χρησιμοποιείται στην XF-R και στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι εξακύλινδρος με περιεχόμενη γωνία κυλίνδρων και χωρητικότητα 3 λίτρων ενώ η μηχανική υπερπλήρωση με συμπιεστή τύπου Roots έχει διατηρηθεί.

Ο κινητήρας είναι άμεσου ψεκασμού και παρουσιάζει υψηλή γεωμετρική συμπίεση της τάξεως του 10,5:1 ενώ η απόδοση του είναι 375 ίπποι και η ροπή 450 Nm. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι απόδοσης 95 ίππων και παράγει 234 Nm ροπής.

Αυτός τροφοδοτείται από μια συστοιχία μπαταριών λιθίου με ενεργειακή πυκνότητα 1.6 kWh που εδράζονται πίσω από τα καθίσματα. Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι με τόσο χαμηλή χωρητικότητα των μπαταριών το όχημα θα βασίζεται με συντριπτικό τρόπο στη θερμική μηχανή αλλά είναι κάτι λογικό μιας και το αυτοκίνητο είναι σπορ με πράσινο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

 Αυτός συνεργάζεται και με ένα σύστημα τύπου KERS που προέρχεται κατευθείαν από την F1 και προσφέρει για 10'', κατά το δοκούν του οδηγού και εφόσον υπάρχει επαρκής φόρτιση ένα κύμα ροπής και ισχύος για τις ανάγκες ενός δύσκολου προσπεράσματος για παράδειγμα, ενώ προσφέρει και περιορισμένη ηλεκτρική αυτονομία για μικρές αποστάσεις και ταχύτητες ως τα 80 χλμ/ώρα.

Οι κινητήρες είναι τοποθετημένοι εμπρός μαζί με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής της ZF που χρησιμοποιείται και στην XF-R σε μια διάταξη εικάζω παρόμοια με της Porsche Panamera S Hybrid.

Οι επιδόσεις που προσδίδουν οι κινητήρες στο αλουμινένιο όχημα των 1600 κιλών είναι καταιγιστικές με το 0-100 να είναι υπόθεση 4,4'' ενώ η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 300 χλμ/ώρα.

Ο συνδυασμός υβριδικής κίνησης, περιορισμένης αμιγούς ηλεκτροκίνησης και του συστήματος start-stop επιτρέπουν μια μέση κατανάλωση 6.9 λίτρα/100 χιλιόμετρα και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 165 γρ/χλμ, οπωσδήποτε εντυπωσιακά νούμερα.

Όψη του εντυπωσιακού εσωτερικού με υλικά υψηλής ποιότητας (αλουμίνιο, alcantara) αλλά και περιορισμένη χρήση εξωτικών ινών άνθρακα.


Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι η νέα δημιουργία της Jaguar θα προσελκύσει έντονο ενδιαφέρον στην Φρανκφούρτη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου