Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2011

Vw e-up! & Nils concept



Στη Φρανκφούρτη η Vw παρουσίασε δυο πολύ ενδιαφέροντα ηλεκτρικά οχήματα με το ένα εξ' αυτών να προορίζεται για παραγωγή εντός του 2013 και το έτερο να αποτελεί προς το παρόν μια σπουδή αλλά με προοπτική παραγωγής. Ας δούμε λοιπόν τα e-up! και Nils concept.



e-up!


Εξωτερική όψη του ηλεκτρικού up!. Παρατηρείστε τις μηδενικές εισαγωγές στη μάσκα και το σχήμα των τροχών που είναι σχεδόν πλήρως καλυμμένοι προκειμένου να βελτιστοποιηθεί η αεροδυναμική απόδοση του οχήματος και ακολούθως η αυτονομία του.




Το up! είναι το καινοφανές βασικό μοντέλο της φίρμας, αντικαταστάτης επί της ουσίας του Fox το οποίο προορίζεται για αστική μετακίνηση κυρίως. Η ηλεκτρική εκδοχή που εξετάζουμε εδώ κρίνεται πολύ ενδιαφέρουσα μιας και θα εξασφαλίζει χαμηλότατο κόστος μετακίνησης και οπωσδήποτε σχεδόν  αθόρυβη λειτουργία, εγγενές χαρακτηριστικό όλων των ηλεκτρικών οχημάτων.

Ο ηλεκτροκινητήρας που κινεί το όχημα είναι απόδοσης 80 ίππων, λογικά μόνιμου μαγνήτη με ροπή πλήρους φορτίου άγνωστη αλλά έχω την αίσθηση ότι θα είναι πάνω από 150 Nm. Ο κινητήρας τροφοδοτείται από μια συστοιχία μπαταριών ενεργειακής πυκνότητας 18 kWh που εξασφαλίζουν αυτονομία σχεδόν 130 χιλιομέτρων. Πληροφορίες επιδόσεων δεν υπάρχουν πέραν της τελικής ταχύτητας που είναι ηλεκτρικά περιορισμένη στα 136 χιλιόμετρα την ώρα, ωστόσο για όποιον ενδιαφέρει έχω την αίσθηση ότι το 0-100 θα είναι της τάξεως των 10-11''.

Nils concept






Το Nils είναι στην πραγματικότητα μια σπουδή με την εταιρεία να δηλώνει ότι θα μπορούσε να αποτελεί δημοφιλή επιλογή στους δρόμους του 2030.

Το όχημα είναι μονοθέσιο με τον κινητήρα πίσω και είναι κατασκευασμένο με τεχνοτροπία χωροδικτυώματος αλουμινίου. Το βάρος του είναι μόλις 460 κιλά και ως εκ τούτου δε χρήζει υποβοηθήσεως το σύστημα διεύθυνσης. Ο κινητήρας είναι ασφαλώς ηλεκτρικός 35 ίππων και 130 Nm  ροπής και είναι επαρκής για 0-100 σε 11'' και τελική ταχύτητα 130 χιλιομέτρων.

Η συστοιχία των μπαταριών ιόντων λιθίου έχει ενεργειακή πυκνότητα 5.3 kWh και προσφέρει αυτονομία 65 χιλιομέτρων και απαιτεί χρόνο φόρτισης 2 ωρών.

Το Nils concept είναι επηρεασμένο από το XL1 σε ότι αφορά την αεροδυναμική και τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ ευχάριστη εντύπωση προκαλεί η χρήση διπλών ψαλιδιών και στους 4 τροχούς του οχήματος, δεδομένο μοναδικό για μικρό αυτοκίνητο πόλης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου