Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011

Volkswagen XL1




Πόσο πιθανή είναι στην κατανόησή σας η ύπαρξη ενός πετρελαιοκίνητου υβριδικού οχήματος με κατανάλωση 0.9 λίτρα/100 χλμ, εκπεμπόμενους ρύπους διοξειδίου του άνθρακα 24 γραμμάρια/χιλιόμετρο και επαρκή αυτονομία για το Αθήνα-Θεσσαλονίκη ; Αν η απάντηση είναι ''αποκλείεται'' ίσως θα πρέπει να αναθεωρήσετε.



Από ότι φαίνεται η υπερχειλίζουσα οικονομοτεχνική ισχύς του ομίλου VW βρίσκει πλήρη και ευθεία εφαρμογή στο εν λόγω πρωτότυπο το οποίο ενσωματώνει ασύλληπτα τεχνικά χαρακτηριστικά.

Βάζοντας τα πράγματα σε μια σειρά το XL1 είναι ένα υβριδικό αυτοκίνητο στο οποίο ο θερμικός κινητήρας είναι ένας πετρελαιοκινητήρας δύο θαλάμων καύσεως, χωρητικότητας 800 κυβικών εκατοστών, με υπερπλήρωση καυσαερίων ο οποίος αποδίδει 48 ίππους και 120 Nm στρεπτικής ροπής. Επί της ουσίας είναι μια ''κομμένη'' στη μέση έκδοση του τρέχοντος 1,6 TDI που χρησιμοποιείται σε αρκετά μοντέλα του ομίλου.

Για την περίσταση προκειμένου να αρθούν στο μέτρο του δυνατού οι συνεπαγόμενες ταλαντώσεις της συγκεκριμένης διατάξεως χρησιμοποιείται ένας άξονας εξισορρόπησης ο οποίος οδηγείται από τον αντίστοιχο στροφαλοφόρο.

Ο μικρών διαστάσεων και συμπαγής ηλεκτροκινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 27 ίππων και ροπή 120 Nm. Δεν διαθέτω πληροφόρηση για τον τύπο του ηλεκτροκινητήρα αλλά από τα συμφραζόμενα χαρακτηριστικά του καθώς και τη δεδομένη χωροταξία θα μπορούσα να μαντέψω ότι πρόκειται για μόνιμου μαγνήτη.

Ο ανωτέρω συνδυασμός κινητήρων επιτρέπει στο όχημα επιτάχυνση της τάξεως των 11.9'' για το 0-100 και τελική ταχύτητα συνειδητά περιορισμένη στα 160 χιλιόμετρα προκειμένου να διατηρηθεί η συνδυασμένη κατανάλωση κάτω από το ψυχολογικό όριο του 1 λίτρου / 100 χιλιόμετρα.



Το σύστημα μετάδοσης αποτελείται από το τελευταίας γενιάς 7+1 σχέσεων μετάδοσης ξηρό Direct Shift Gearbox. Ορθή επιλογή αφού το συγκεκριμένο μπορεί να ανθέξει άνετα τη συνολική μέγιστη ροπή του συστήματος που είναι 140 Nm στη δυσχερέστερη από άποψη φόρτισης περίπτωση. Το εν λόγω κιβώτιο κατά τον κατασκευαστή έχει μέγιστη αντοχή 250 Νm. Το κιβώτιο ασφαλώς εμπλέκεται μόνο στις περιπτώσεις που συμμετέχει η θερμική μηχανή στην κίνηση του αυτοκινήτου.

Επί του πρακτέου το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί κατόπιν βουλήσεως του οδηγού αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα για μια απόσταση 35 χιλιομέτρων, ως ότου αδειάσουν οι συσσωρευτές ιόντων λιθίου δηλαδή, οι οποίοι επαναφορτίζονται μέσω οικιακής πρίζας.

Όταν οι μπαταρίες εξαντληθούν τότε αναλαμβάνει την προώθηση του οχήματος ο πετρελαιοκινητήρας ο οποίος αντλεί την απαραίτητη ενέργεια μέσω μιας μικρής δεξαμενής πετρελαίου μέγιστης χωρητικότητας 10 λίτρων. Η μέγιστη θεωρητική αυτονομία του συστήματος είναι υπολογισμένη στα 550 χιλιόμετρα κάτι που αποτελεί πρωτοφανής επίδοση για υβριδικό όχημα με κατανάλωση ευθέως συγκρίσιμη με αμιγώς ηλεκτρικού.

Μπορεί τα ανωτέρω δεδομένα να φαίνονται εντυπωσιακά όμως οι τεχνοτροπίες και οι τεχνολογίες αιχμής που χρησιμοποιούνται στα υπόλοιπα μέρη που απαρτίζουν το αυτοκίνητο είναι ακόμη πιο αποστομωτικές.

Ξεκινώντας από το πλαίσιο θα πρέπει να αναφερθεί ότι είναι μονοκώκ!! και κατασκευασμένο από ίνες άνθρακα, συνδυασμός που του προσδίδει απαράμιλλη ακαμψία και απίστευτα χαμηλό βάρος που στην εξεταζόμενη περίπτωση είναι 795 κιλά. Το βάρος έχει συγκρατηθεί σε τόσο χαμηλό επίπεδο επειδή έχουν χρησιμοποιηθεί κεραμικά υλικά σε συνδυασμό με ανθρακονήματα στο σύστημα πέδησης και τροχοί μαγνησίου με αποτέλεσμα την καταλυτική μείωση και της μη ανηρτημένης μάζας κάτι που αναμφίβολα θα επιδρά θετικά και στην ποιότητα της κυλίσεως.

Η αρχιτεκτονική των αναρτήσεων είναι πλήρως ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς με τον εμπρόσθιο ελευθέρως κυλιόμενο άξονα να αποτελείται από την κορυφαία διάταξη των διπλών ψαλιδιών, ενώ για τον οπίσθιο άξονα που παραλαμβάνει την ισχύ χρησιμοποιείται ένα σύστημα ημιυστερούντων βραχιόνων, διάταξη που αντλεί την καταγωγή της από τον διάσημο σκαραβαίο της VW.

Το σχήμα του οχήματος και το γεγονός ότι είναι πολύ χαμηλό και αρκούντως στενό έχει ως απότοκο αποτέλεσμα πολύ υψηλές αεροδυναμικές επιδόσεις. Ο συντελεστής Cd που είναι 0.186 είναι ο χαμηλότερος αυτήν τη στιγμή στον κόσμο και είμαι σχεδόν βέβαιος ότι οι αεροδυναμικοί θόρυβοι θα είναι μια μακρινή ανάμνηση για όποιον ταξιδεύει με το συγκεκριμένο όχημα.

Αυτή η τιμή μεταξύ άλλων επετεύχθη με την αντικατάσταση των εξωτερικών καθρεπτών με μικροσκοπικές κάμερες καθώς και με την πλήρη κάλυψη των οπίσθιων τροχών του αυτοκινήτου κάτι που μειώνει δραστικά και την τυρβώδη ροή.



Η τεχνολογία του φωτισμού όπως είναι αναμενόμενο είναι παντού φωτοεκπομπές δίοδοι για ελαχιστοποίηση της καταναλισκόμενης ενέργειας, ενώ σε ότι αφορά το εσωτερικό του αυτοκινήτου που έχει χώρο για αποκλειστικά 2 επιβάτες, είναι πλήρως εξοπλισμένο με τα χρησιμοποιηθέντα υλικά να έχουν επιλεγεί με γνώμονα τη μείωση του βάρους.

Δεν υπάρχει ειλημμένη απόφαση για τη μαζική παραγωγή του οχήματος αλλά η εφηρμοσμένη τεχνολογία σε συνδυασμό με τα εξωτικά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του θα οδηγούσαν την τιμή του σε αστρονομικά επίπεδα. Αυτό όμως σε καμιά περίπτωση δεν αναιρεί τη σημαντικότητα της εν λόγω σπουδής αφού η τεχνογνωσία που αποκτάται σε αυτές τις περιπτώσεις βρίσκει με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο το δρόμο της και στα αυτοκίνητα παραγωγής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου