Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2012

Bmw Μ triple turbo diesel



Συνήθως, σχεδόν κάθε τεχνολογικό επίτευγμα πριν μας εγκαταλείψει, έχει φτάσει στο απόγειο της εξέλιξής του. Κάπως έτσι θα γίνει και με τους θερμικούς κινητήρες που λογικά στον τομέα των επίγειων μεταφορών θα δώσουν την θέση τους στους ηλεκτροκινητήρες εντός της επόμενης 15ετίας.

Αν έπρεπε οπωσδήποτε να κάνω μια πρόβλεψη, εικάζω ότι οι τελευταίοι θερμικοί κινητήρες είτε πετρελαίου είτε βενζίνης θα είναι όλοι ισχυρά υπερπληρωμένοι και χαμηλής χωρητικότητας, προκειμένου να ανταπεξέλθουν στον άνισο αγώνα που δίνουν με τις όλο και αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων.

Η Bmw λοιπόν, κάνοντας μια βουτιά στο μέλλον παρουσιάζει  έναν κινητήρα πετρελαίου με τριπλή υπερπλήρωση, ο οποίος είναι μοναδικός στο είδος του και πραγματικά μπροστά από την εποχή του. Οι προσδοκίες της για το δημιούργημα της είναι τόσο υψηλές που θα χρησιμοποιηθεί σε μοντέλα της σειράς 'M', κάτι που γίνεται για πρώτη φορά στα χρονικά της εταιρείας.

Δε συνηθίζω να χρησιμοποιώ εμφατικές και πομπώδεις εκφράσεις σε ότι αφορά τους κινητήρες και τα αυτοκίνητα εν γένει, γιατί ο κίνδυνος έκθεσης είναι πολύ μεγάλος, όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση μπορώ να πω με ασφάλεια ότι ο εν λόγω κινητήρας που εξετάζεται είναι ο απολύτως καλύτερος πετρελαίου στον κόσμο.

Πρόκειται για μια μηχανή  χωρητικότητας τριών λίτρων, έξι κυλίνδρων σε σειρά, με τρία turbo διπλής εισαγωγής και διαδοχικής λειτουργίας. Σε περίπτωση που η Bmw έχει ακολουθήσει την τεχνοτροπία της διβάθμιας υπερπληρώσεως που υφίσταται ήδη σε αρκετούς πετρελαιοκινητήρες της, τότε μιλούμε για ένα turbo χαμηλής αδράνειας περιστροφής με μεταβλητή γεωμετρία πτερυγώσεως για τις χαμηλές στροφές προκειμένου να αρθεί η υστέρηση απόκρισης και 2 ακόμα turbo για τα μεγαλύτερα φορτία προκειμένου να εκτοξευτούν οι τιμές ισχύος, ροπής και οικονομίας, αφού εν γένει στους θερμικούς κινητήρες όσο ισχυρότερη υπερπλήρωση έχουμε τόσο καλύτερο βαθμό απόδοσης επιτυγχάνουμε.

Ο Βαυαρός κατασκευαστής θα χρησιμοποιήσει τη νέα μηχανή αρχικά σε 4 μοντέλα  Μ550d sedan, M550d touring, X5 M50d, X6 M50d.

Λόγω τερατώδους παραγωγής ροπής και τα τέσσερα θα είναι τετρακίνητα προκειμένου να διαχειριστούν με ευχερέστερο τρόπο τον κατακλυσμό ροπής που παράγει ο κινητήρας ενώ συνεργάζονται με ένα αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής 8+1 σχέσεων.

Οι προσδιδόμενες επιδόσεις στην βέλτιστη περίπτωση που είναι η M550d sedan είναι καταιγιστικές για το βάρους 2 τόνων όχημα, με το 0-100 να είναι υπόθεση 4,7'' και η τελική ταχύτητα να είναι 250 χλμ/ώρα ασφαλώς ηλεκτρονικά περιορισμένη.

Ακολουθεί μια ταυτότητα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του κινητήρα.


Κυβισμός (κ.εκ)
2993
Κύλινδροι
6
Διάταξη
Σε σειρά
Αναπνοή
Τριβάθμια υπερπλήρωση καυσαερίων
Βαλβίδες
4 ανά θάλαμο καύσης (2 εισαγωγής, 2 εξαγωγής)
Σχέση συμπίεσης (γεωμετρική)
16 προς 1
Ισχύς (hp)
381 στις 4000 rpm
Ροπή (Νm)
740 στις 2000 rpm
Κατανάλωση (λ/100 χλμ μεικτή)
6,3
Ρύποι (γρ Co2/χλμ)
163





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου