Πέμπτη 26 Μαΐου 2011

Audi Q5 HFC



Η Audi έχει πάρει στα σοβαρά το ζήτημα της ''καθαρής'' μετακίνησης και ως τώρα έχει παρουσιάσει αρκετές σπουδές πάνω σε αμιγώς ηλεκτρικά ή υβριδικά οχήματα. Όμως μέχρι τώρα δεν είχε επιδείξει κάποια σπουδή πάνω σε εφαρμογή κυψελών καυσίμου. Έτσι εγένετο το Q5 HFC.


Το ήδη δημοφιλές λοιπόν στη θερμική του εκδοχή suv Q5 απετέλεσε την πλατφόρμα προκειμένου να παρουσιαστεί η εν λόγω σπουδή.

Οι κυψέλες καυσίμου λειτουργούν ως ηλεκτροπαραγωγές μονάδες μέσω αντίστροφης ηλεκτρόλυσης και παράγουν το απαραίτητο ηλεκτρικό ρεύμα προκειμένου να τροφοδοτήσουν τους 2 εμπρόσθια τοποθετημένους ηλεκτροκινητήρες οι οποίοι αποδίδουν συνολική ισχύ 122 ίππων και ροπή 420Nm.

Τα ανωτέρω δεδομένα επιτρέπουν τελική ταχύτητα 165 χλμ/ώρα με τις τιμές επιτάχυνσης άγνωστες.

Σε ότι αφορά την κυψέλη αυτή καθαυτή, στην προκείμενη περίπτωση όπως και στη συντριπτική πλειοψηφία εφαρμογών κυψελών καυσίμου που αφορούν τις μεταφορές, χρησιμοποιείται κυψέλη ανταλλαγής πρωτονίων του διατομικού υδρογόνου. Παρόμοιες υλοποιήσεις συναντούμε στα Honda FC-X Clarity και στο Hyundai Blue2.

Το υδρογόνο αποθηκεύεται σε 2 δεξαμενές υπό υψηλότατη πίεση, της τάξεως των 691 φορών μεγαλύτερης της ατμοσφαιρικής, γεγονός αναγκαίο προκειμένου να αρθεί το εγγενές μειονέκτημα της χαμηλής ενεργειακής πυκνότητας κατ' όγκον του στοιχείου.

Για το ενδεχόμενο παραγωγής του αυτοκινήτου δεν υπάρχει κάποια ανακοίνωση από την Audi αν και κάτι τέτοιο δεν είναι εξαιρετικά πιθανό γιατί αφενός το δίκτυο ανεφοδιασμού υδρογόνου επί του παρόντος είναι σχεδόν ανύπαρκτο αφετέρου το κόστος διάθεσης του αυτοκινήτου θα ήταν αστρονομικό. Αυτό όμως δεν αναιρεί σε καμιά περίπτωση τη σημαντικότητα της συγκεκριμένης προσπάθειας γιατί δεν παύει να αποτελεί ένα ακόμα βήμα στο μακρύ δρόμο της καθαρής αυτοκίνησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου