Τρίτη 3 Μαΐου 2011

Luxgen Neora



Η Luxgen είναι μια άγνωστη εταιρεία στο ευρύ κοινό με τις καταβολές της να είναι από την Ταϊβάν, όμως αυτό δεν την εμπόδισε να παρουσιάσει μια σπουδή στην έκθεση της Σανγκάης πάνω σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό οικογενειακό αυτοκίνητο το οποίο παρουσιάζει την ευρύτερη αυτονομία από όλα τα ηλεκτρικά οχήματα μέχρι στιγμής.



Ο ηλεκτροκινητήρας που εφοδιάζει το όχημα, σε αντίθεση με τις περισσότερες τρέχουσες εφαρμογές που αφορούν μηχανές μόνιμου μαγνήτη, είναι ένας επαγωγικός που αποδίδει 245 ίππους με τη στρεπτική ροπή να μην ανακοινώνεται αλλά κάνοντας μια διαισθητική εκτίμηση ότι ο κινητήρας θα περιστρέφεται με περίπου 5500 στροφές στη μέγιστη ισχύ (λογικοφανές για την εν λόγω εφαρμογή) του, τότε η αντίστοιχη ροπή του θα είναι περίπου 310 Nm ασφαλώς από μηδενικές στροφές. Ας σημειωθεί εδώ ότι ίδιας κατηγορίας κινητήρας χρησιμοποιείται και στο Tesla Roadster

Το πιο εντυπωσιακό όμως χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου δεν είναι άλλο από την αυτονομία. Οι συσσωρευτές ιόντων λιθίου που τροφοδοτούν τον κινητήρα έχουν ενεργειακή πυκνότητα 48 kWh με αποτέλεσμα να προσφέρουν μια αυτονομία της τάξεως των 400 χιλιομέτρων που είναι η απολύτως μεγαλύτερη αυτή τη στιγμή για ηλεκτρικό όχημα.

Η χωροταξία τους δεν είναι γνωστή αλλά λαμβάνοντας υπόψιν ότι οι εμπρόσθιοι τροχοί παραλαμβάνουν την ισχύ του κινητήρα τότε μια διάταξη σε σχήμα ''Τ'' είναι εύλογη. Ίσως η πολύ μεγάλη ενεργειακή πυκνότητά τους να μας οδηγούσε στο συμπέρασμα ότι η φόρτιση θα είναι μια μακρά διαδικασία όμως ο κατασκευαστής δηλώνει ότι για τα 4/5 της συνολικής φόρτισης απαιτείται μόλις 1 ώρα.

Στον τομέα των επιδόσεων τα πράγματα είναι εξίσου εντυπωσιακά με το βάρους 1600 κιλών όχημα να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ εντός 6,5'' και η τελική ταχύτητα να είναι 250 χλμ/ώρα υποψιάζομαι χωρίς ηλεκτρονικό περιορισμό αφού κάπου εκεί θα πρέπει να εξισώνεται η μέγιστη ισχύς με την αεροδυναμική αντίσταση του οχήματος.

Μια ακόμα ενδιαφέρουσα παράμετρος του αυτοκινήτου είναι η γυάλινη οροφή με χαρακτηριστικά προσαρμογής στο προσπίπτον φως παρόμοιας τεχνοτροπίας με της τελευταίας Mercedes SLK και είναι κάτι που στο μέλλον πιστεύω θα εφοδιάζει αρκετά αυτοκίνητα.



Στο εσωτερικό δεσπόζει μια μεγάλη οθόνη 9 ιντσών που προσφέρει πλήρη έλεγχο των λειτουργιών τεχνολογίας, άνεσης και παραμέτρων του οχήματος, ενώ και οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους οθόνη η οποία τους επιτρέπει να ελέγχουν την ψυχαγωγία τους. Φυσικά όλες οι οθόνες ως είθισται σε αυτές τις περιπτώσεις είναι φωτοεκπομπών διόδων.

Ο χρωματισμός του διακόσμου του θαλάμου των επιβατών παραπέμπει σε γήινους τόνους προκειμένου να ενισχυθεί η οικολογική εικόνα του μοντέλου ενώ και τα εφαρμοσθέντα υλικά είναι προς αυτήν την κατεύθυνση.

Ο κατασκευαστής δεν έχει ξεκαθαρίσει αν το όχημα θα πάρει το πράσινο φως για τη μαζική παραγωγή αλλά κάτι τέτοιο θα ήταν ισχυρώς ευκταίο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου