Σάββατο, 14 Μαΐου 2011

Delta E-4 coupé



Η Delta Motorsport είναι μια μικρή αγγλική εταιρεία όμως το επίτευγμα της με το E-4 coupé είναι αντιστρόφως ανάλογο του μεγέθους της.


Το υπό καθεστώς συνεχούς εξέλιξης E-4 αποτελεί επί της ουσίας μια αμιγώς ηλεκτρική σπουδή η οποία αφορά ένα σπορ αυτοκίνητο με μηδαμινό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, αλλά ταυτόχρονα ισχυρό και με υψηλές επιδόσεις.

Στην τρέχουσα μορφή του τροφοδοτείται από δυο επαναστατικούς ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν 120 ίππους ο καθένας και δίδουν την ισχύ τους στους πίσω τροχούς του οχήματος. Το εντυπωσιακό χαρακτηριστικό τους είναι ότι δύνανται να προσφέρουν 30 Nm στρεπτική ροπή/ κιλό μάζας.

Στην προκείμενη πάντως, η αποδιδόμενη ροπή είναι 600 Nm. Οι ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται από μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου οι οποίοι εδράζονται  στο πάτωμα του οχήματος χαμηλώνοντας κατά πολύ το κέντρο βάρους και ζυγίζουν 350 κιλά. Η δε ενεργειακή τους πυκνότητα είναι 32 kWh, επαρκής κατά την εταιρεία για μια μέγιστη θεωρητική αυτονομία 400 χιλιομέτρων.

Στον τομέα των επιδόσεων το 0-100 χρειάζεται μόλις 5'' και η τελική ταχύτητα είναι 240 χλμ/ώρα.

Το αυτοκίνητο είναι εξ' ολοκλήρου κατασκευασμένο από ίνες άνθρακα με αποτέλεσμα η συνολική μάζα να συγκρατείται κάτω από τον τόνο, στα 975 κιλά. Φυσικά πέρα από το χαμηλότατο βάρος το  χρησιμοποιηθέν υλικό ασφαλώς θα προσφέρει και παροιμιώδη ακαμψία.

Πέρα από το επαναστατικό υλικό του πλαισίου σημαντική έμφαση έχει δοθεί στην αεροδυναμική απόδοση με το cD να μην ανακοινώνεται αλλά οπωσδήποτε θα είναι σημαντικά χαμηλό αν ληφθεί υπόψιν ότι το πίσω μέρος του οχήματος έχει μερική σχηματική ομοιογένεια με το Vw XL1 το οποίο είναι το πιο αεροδυναμικό όχημα παγκοσμίως και πρακτικά πέρα από οποιονδήποτε ανταγωνισμό στον τομέα.

Το E-4 όπως αναφέρθηκε εξελίσσεται συνεχώς και ίσως η μέρα που θα λάβει το πράσινο φως για παραγωγή να μην είναι μακριά.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου