Δευτέρα, 20 Ιανουαρίου 2014

Υβριδικό κιβώτιο ταχυτήτων






Τα σημερινά κιβώτια ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, έχουν προσφέρει μεγάλη άνεση στα οχήματα όπως τα συμβατικά αυτόματα με μετατροπέα ροπής, αλλά και δυναμικά χαρακτηριστικά που τηρουμένων των αναλογιών, θυμίζουν τα χαρακτηριστικά των κιβωτίων που χρησιμοποιούνται στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Αυτή την στιγμή, τα περισσότερα κιβώτια διπλού συμπλέκτη είτε βρίσκονται σε λουτρό ελαίου είτε όχι, διακόπτουν την παροχή ισχύος στους τροχούς, μέχρι να ολοκληρωθεί η αλλαγή της σχέσης μετάδοσης, για περίπου 150-250 ms.

Ο χρόνος αυτός πράγματι είναι πολύ μικρός και ασφαλώς μικρότερος ακόμα και από το ικανότερο χέρι ενός που χειρίζεται κάποιο κιβώτιο, το οποίο συμπλέκτης και επιλογέας ταχυτήτων ελέγχεται από τον οδηγό.

Η Graziano όμως σκέφτηκε, γιατί οι αλλαγές των ταχυτήτων να μην είναι ακαριαίες, με την ετυμολογική έννοια του όρου, δηλαδή χωρίς να μεσολαβεί χρόνος μεταξύ αυτών;
Η απάντηση στο ερώτημα είναι η ανάπτυξη ενός κιβωτίου ταχυτήτων, το οποίο είναι ενσωματωμένο με έναν ηλεκτρικό κινητήρα ο οποίος στην τρέχουσα πειραματική μορφή του κιβωτίου, αποδίδει ισχύ 163 ίππων και 200 Nm στρεπτικής ροπής.

Οι ηλεκτρικοί κινητήρες ως γνωστόν, διαθέτουν ανά πάσα στιγμή όλη την ροπή τους, συνεπώς στο διάστημα που μεσολαβεί για να αλλαχθεί μια σχέση μετάδοσης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί η ροπή του ηλεκτροκινητήρα και έτσι ουσιαστικά, η ισχύς προς τους τροχούς να μην διακόπτεται ποτέ, όπως γίνεται και στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.

Φυσικά το γεγονός ότι υφίσταται ηλεκτροκινητήρας, το οποιοδήποτε όχημα που εφοδιάζεται με αυτό το κιβώτιο, καθίσταται υβριδικό με τις όποιες τεχνικές προεκτάσεις, οφέλη και μειονεκτήματα αυτό συνεπάγεται.

H Graziano εντός του τρέχοντος έτους θα πειραματιστεί με αυτό το κιβώτιο σε ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων της μορφής κινητήρας εμπρός, παραλαβή ισχύος πίσω, όπου επί του πρακτέου θα φανεί η ικανότητα αυτού του νέου κιβωτίου.
Ίδωμεν…


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου