Παρασκευή, 24 Ιανουαρίου 2014

Nissan GT-R Nismo



Η βασική ομορφιά της ζωής έγκειται στο γεγονός ότι είναι απρόβλεπτη. Η αγωνία του ανθρώπου πάντα ήταν να ελέγξει αυτό το φαινόμενο με διάφορες εκφάνσεις και με τις δομές που δημιουργεί, όμως όλα συντείνουν σε ένα συμπέρασμα και αυτό συμπυκνώνεται σε μια φράση: ‘’Ποτέ δεν ξέρεις’’.



Αν η ζωή δεν ήταν ένα απρόβλεπτο φαινόμενο, θα ξέραμε ότι η Ferrari, η Porsche, η Lamborghini, η Mercedes-Benz, η McLaren και οι άλλες εταιρείες εξωτικών οχημάτων, δεν θα μπορούσαν ποτέ να βρουν τον δάσκαλό τους από την εταιρεία που παράγει το Micra για παράδειγμα.

Όλα ξεκίνησαν πριν από 6 χρόνια όταν η Nissan παρουσίασε το GT-R R35. Η φιλοδοξία της ήταν να κατασκευάσει ένα όχημα, το οποίο θα ήταν καλύτερο από την Porsche 911 Turbo με συγκρίσιμες προδιαγραφές. Για αυτόν τον λόγο το Nissan GT-R ήταν τετρακίνητο αλλά είχε και την ίδια χωρητικότητα ο κινητήρας του και τρόπο αναπνοής με το γερμανικό υπεραυτοκίνητο.

Ωστόσο μόνο και η σκέψη ότι ένα ιαπωνικό αυτοκίνητο το οποίο αναπτύχθηκε από έναν mainstream κατασκευαστή θα μπορούσε να κοντράρει μια Porsche προκαλούσε το ελάχιστο απορίες.
Η ιστορία πλέον έχει δείξει ότι το Nissan GT-R είναι ανώτερο από την Porsche 911 Turbo σε όλους τους μηχανολογικούς τομείς πλην του κινητήρα, όπου η Porsche 911 Turbo διαθέτει απλά τον πιο προηγμένο κινητήρα βενζίνης στον κόσμο με μεταβλητή γεωμετρία πτερύγωσης των στροβίλων στα turbo.

Ωστόσο και για να είμαστε δίκαιοι, αν και η αρχική επιδίωξη της Nissan ήταν να κερδίσει την Porsche και μάλιστα μέσα στην έδρα της (Nurburgring), εντούτοις αυτό που κατασκεύασε, απλά ήταν ανώτερο όλων των υπεραυτοκινήτων και μέχρι σήμερα δεν έχει ξεπεραστεί.
Όλα τα ανωτέρω αφορούν όμως την ‘’απλή’’ έκδοση του GT-R. Γιατί πλέον υπάρχει και το Nismo GT-R...





Ανάλυση

Ξεκινώντας από τον κινητήρα, αυτός εξακολουθεί να είναι εξακύλινδρος με περιεχόμενη γωνία 60ο, 3.8 lt, με διβάθμια υπερπλήρωση και υπερτετράγωνη αρχιτεκτονική για υψηλή ανάπτυξη Rpm, που πλέον μετά από αλλαγές σε ότι αφορά την αναπνοή του (μεγαλύτερης παροχής συμπιεστές στα turbo από το αγωνιστικό GT3) η ισχύς του ανέρχεται στους 600 ps στις 6800 Rpm και η ροπή στα 650 Nm.

Κατά την Nissan θα μπορούσαν να αυξήσουν και άλλο τα νούμερα, ωστόσο θα κάτι τέτοιο θα καθίστατο οριακό για την αντοχή του διπλού συμπλέκτη κιβωτίου, το οποίο έχει ονομαστική αντοχή 580 Nm, ενώ με την συνδρομή ένος τυπικού συντελεστή ασφαλείας 20%, η μέγιστη ροπή που μπορεί να ανθέξει είναι περίπου τα 700 Nm.

Σε ότι αφορά την ανάρτηση του αυτοκινήτου, έχουν διατηρηθεί τα μεταβαλλόμενης απόσβεσης ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ της bilstein, ωστόσο με διαφοροποιημένο setup, το οποίο έχει ως στόχο την βελτίωση του κρατήματος, αλλά και κατά το δυνατόν βελτίωση της άνεσης σε συνθήκες κίνησης δημόσιου δρόμου.

Το σύστημα πέδησης της Brembo δεν έχει μεταβληθεί, διατηρώντας τις πολυέμβολες σιαγόνες (6 εμπρός, 4 πίσω) εμπρός και πίσω, ωστόσο με συμβατική μεταλλουργία και χωρίς την χρήση εξωτικών υλικών, τουλάχιστον προς το παρόν, παρόλα αυτά η αποτελεσματικότητά του εξακολουθεί να είναι υψηλότατη.

Σε ότι αφορά τα ελαστικά, αυτά δεν έχουν αλλάξει σε ότι αφορά το εγκάρσιο πέλμα τους αλλά στην εφηρμοσμένη χημεία τους και πλέον κατά την Nissan προσφέρουν ακόμα καλύτερη διαμήκη και εγκάρσια πρόσφυση, ενώ εξακολουθούν να είναι runflat και να κατασκευάζονται από την Dunlop. Οι δε τροχοί είναι μισή ίντσα φαρδύτεροι, ελαφρού κράμματος και σφυρήλατοι της Rays.

Επίσης υφίστανται και αεροδυναμικές επεμβάσεις στο αυτοκίνητο κυρίως για την αύξηση την ευστάθειας στις πολύ υψηλές ταχύτητες, με επιβολή μεγαλύτερης κατακόρυφης δυνάμεως μέσω της γεωμετρίας της οπίσθιας αεροτομής.

Εδώ ωστόσο θα πρέπει να προσθέσουμε, πως το γεγονός της υπάρξεως των ανωτέρω αναφερθέντων αεροδυναμικών επεμβάσεων, ενδεχομένως να υφίσταται αρνητικός αντίκτυπος στον συντελεστή οπισθέλκουσας του οχήματος που στις ‘’πολιτικές’’ εκδόσεις είναι 0.26 τιμή που είναι η απολύτως καλύτερη και με διαφορά από όλα τα υπεραυτοκίνητα παγκοσμίως.

Σαν να μην έφταναν όλα τα παραπάνω, η Nissan θα διαθέσει για τους σκληροπυρηνικούς και μια έκδοση ‘’top gun’’ με άγνωστη προς το παρόν εμπορική ονομασία, η οποία θα είναι ελαφρύτερη κατά περίπου 65 kg μέσω εκτεταμένης χρήσης ινών άνθρακα σε διάφορα μέρη του αυτοκινήτου και θα διαθέτει αποσβεστήρες ρυθμιζόμενους, όχι ηλεκτρονικά ωστόσο, από τον σπεσιαλίστα του είδους, Öhlins.

Αυτή η έκδοση έχει καταφέρει τον αδιανόητο χρόνο στο Ring του 7:08.68 καθιστώντας το Nissan GT-R απλά εκτός συναγωνισμού για οτιδήποτε κοστίζει κάτω από 1.000.000 €.

Κλείνοντας με τις επιδόσεις επιτάχυνσης, ακόμα δεν έχουμε επίσημα νούμερα, όμως θα πρέπει να αναμένουμε για το 0-100 λογικά κάτω των 2.4’’ και για το 0-200 κάτω από 10’’. Σε ότι αφορά την τερματική ταχύτητα κοντά στα 320 km/h ίσως και λίγο παραπάνω.
Με λίγα λόγια, η Nissan πήρε ένα αυτοκίνητο που ήταν ήδη κορυφαίο και το πήγε σε αστρονομικά επίπεδα.


Το εσωτερικό του ''μαχητικού'' της Nissan. Παρατηρείστε την χρήση ινών άνθρακα στο ταμπλό.


Το μέλλον

Το τρέχον GT-R είναι ικανότατο, όμως η εξέλιξη δεν θα μπορούσε να σταματήσει. Οι Ιάπωνες μηχανικοί ήδη μελετούν την επόμενη γενιά του αυτοκινήτου, η οποία εικάζεται ότι θα είναι υβριδική. Στο άκουσμα αυτό, ίσως οι οπαδοί του οχήματος να δυσαρεστηθούν, όμως μην έχετε καμιά αμφιβολία, ότι αν ακολουθηθεί ο δρόμος της υβριδικής κινήσεως, ο Godzilla θα γίνει ακόμα ταχύτερος.

Κάνοντας μιαν εκτίμηση, θα μπορούσε να διατηρηθεί ο twin turbo κινητήρας του τρέχοντος, ο οποίος θα μπορούσε να τοποθετηθεί στην μέση και να δίδει την ισχύ του στους οπίσθιους τροχούς μέσω ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη και εμπρός να υπάρχει ένας αυτόνομος ηλεκτρικός κινητήρας μόνιμου μαγνήτη με ισχύ 250 ps, ώστε η μέγιστη ισχύς του οχήματος να φτάσει στους 800 ps άνετα με παράλληλη μείωση κατανάλωσης και ρύπων, χρησιμοποιώντας επιπρόσθετα torque vectoring με μεταβαλλόμενη ισχύ/τροχό και άξονα στην μετάδοση για αδιανόητη ευστάθεια στις στροφές.
Για να δούμε τι θα αποφασίσουν οι Ιάπωνες...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου