Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2014

Αυτόνομη οδήγηση





Η κορυφαία ένσταση των απανταχού εραστών της αυτοκίνησης, στην εξέλιξη των οχημάτων, έχει να κάνει με το γεγονός ότι υπάρχει μια τάση να αφαιρείται ο έλεγχος από τον χειριστή-οδηγό.
Πράγματι τα σύγχρονα οχήματα διαθέτουν υποβοήθηση στο τιμόνι, τα φρένα, αυτόματα κιβώτια σε ευρύτατη διάχυση, πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς και άλλα...
Όλα αυτά τα υποσυστήματα, επί της ουσίας αφαιρούν μέρος της δυνατότητας παρέμβασης του οδηγού χάριν ασφαλέστερης οδικής συμπεριφοράς αλλά και μεγαλύτερης άνεσής του.
Πλέον όμως η στάθμη της τεχνολογικής εξέλιξης είναι τέτοια που θα υφίσταται στα τέλη της δεκαετίας η δυνατότητα, το αυτοκίνητο να μεταφέρει τους επιβάτες του χωρίς την παρέμβαση του οδηγού, με την μόνη επιλογή που έχει να κάνει εκείνος, να είναι η εισαγωγή της επιθυμητής διαδρομής στο σύστημα πλοήγησης.

Θα αναρωτηθείτε, αλήθεια γιατί πρέπει να γίνει κάτι τέτοιο; Γιατί να μην εξακολουθούμε να οδηγούμε τα οχήματά μας; Οι λόγοι είναι δύο.
Στην γενική περίπτωση, ο άνθρωπος είναι οπαδός της ελάχιστης προσπάθειας. Με λίγα λόγια θέλει να κάνει την ζωή του όσο το δυνατόν γίνεται πιο εύκολη, μέσω της εξέλιξης της τεχνολογίας. Μην ξεχνάτε ότι το αυτοκίνητο αυτό καθαυτό επινοήθηκε για να γίνουν πιο άνετες και άκοπες οι οποιεσδήποτε μετακινήσεις.

Ο δεύτερος λόγος, έχει να κάνει με την ίδια την συμπεριφορά μας πίσω από το τιμόνι. Ο προσωπικός εγωϊσμός, η υπερεκτίμηση των δυνατοτήτων μας και η λανθασμένη εν γένει αντιμετώπιση που επιδεικνύουμε σε μια απαιτητική κατάσταση που ενδεχομένως συναντήσουμε στον δρόμο, συνήθως συνεπάγεται υψηλότατο τίμημα με απώλεια ανθρωπίνων ζωών, βαρύτατους τραυματισμούς αλλά και σημαντικές υλικές ζημιές.

Αυτήν την στιγμή παγκοσμίως, χάνουν την ζωή τους από αυτοκινητικά δυστυχήματα γύρω στους 1.5 εκατομμύρια ανθρώπους ετησίως. Αυτό είναι κάτι που η ανθρωπότητα δεν μπορεί να αποδεχθεί.
Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες λοιπόν, αυτήν την στιγμή επεξεργάζονται συστήματα παράλληλης αυτόνομης οδήγησης. 

Δηλαδή ο οδηγός αν το επιθυμεί, θα μπορεί να λάβει έλεγχο του οχήματός του, αλλά θα υπάρχει και η δυνατότητα το αυτοκίνητο να κινείται πλήρως αυτόνομα.
Από ότι φαίνεται πάντως, αυτό θα είναι ένα μεταβατικό στάδιο, με την τελική κατάσταση να είναι η πλήρως αυτόνομη οδήγηση, όπου ο οδηγός δεν θα έχει κανέναν έλεγχο επί του οχήματός του, εκτός ενδεχομένως από κάποιες έκτακτες περιπτώσεις όπου ενδεχομένως να απαιτείται κάτι τέτοιο.  

Το θέμα σίγουρα έχει αρκετές προεκτάσεις κυρίως νομικής φύσεως, όπου η νομοθεσία που αφορά την αυτοκίνηση θα πρέπει να αλλάξει παγκοσμίως, αλλά φυσικά θα υπάρξουν και οξύτατες αντιδράσεις εκείνων που επιθυμούν να εξακολουθούν να οδηγούν τα οχήματά τους και όχι να τους οδηγούν αυτά.


Είναι σαφές πως το θέμα της αυτόνομης οδήγησης, θα είναι κάτι που θα συζητηθεί πολύ στα επόμενα χρόνια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου