Κυριακή, 4 Νοεμβρίου 2012

Peugeot Onyx concept



Ο όμιλος PSA πειραματίζεται εσχάτως με την τεχνοτροπία της υβριδικής πετρελαιοκίνησης και από το παρόν ιστολόγιο έχουμε εξετάσει στο παρελθόν τα πονήματα της Peugeot και της Citroen πάνω στον συγκεκριμένο τομέα. Στην έκθεση αυτοκίνησης του Παρισιού όμως η Peugeot το πήγε ένα βήμα παραπέρα και παρουσίασε ένα υβριδικό, πετρελαιοκίνητο υπεραυτοκίνητο. Ακούγεται ενδιαφέρον.....



Ο θερμικός κινητήρας του υπεραυτοκινήτου είναι ένας πανίσχυρος διπλά υπερπληρωμένος diesel με καταβολές αγωνιστικές. Είναι οκτακύλινδρος με κάθετη περιεχόμενη γωνία και έχει χωρητικότητα 3,7 λίτρα. Είναι σαφές πως η συγκεκριμένη χωρητικότητα θα μπορούσε να επιτευχθεί και από 6 κυλίνδρους, όμως τότε ο κινητήρας δεν θα είχε την δυνατότητα για υψηλή ανάπτυξη στροφών αγωνιστικών προδιαγραφών.

Η μέγιστη ισχύς είναι 600 ίπποι ενώ δεν έχει γίνει γνωστή η ροπή του, όμως λογικά θα είναι της τάξης των 900 Nm και συνεργάζεται με ένα σειριακό κιβώτιο έξι σχέσεων που μεταδίδει την κίνηση στον οπίσθιο άξονα.

Σε ότι αφορά τον ηλεκτροκινητήρα, είναι μόνιμου μαγνήτη και αποδίδει ισχύ 80 ίππων για περιορισμένο χρονικό διάστημα κατά το δοκούν του οδηγού ή αυτόματα και ανάλογα φυσικά με το επίπεδο φόρτισης των μπαταριών λιθίου που επαναφορτίζονται αποκλειστικά μέσω αναγεννητικής πεδήσεως.



Τα επιμέρους τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου είναι στην αιχμή της προσφερόμενης τεχνολογίας με το πλαίσιο να είναι μονοκώκ από ίνες άνθρακα, ενώ το συνολικό βάρος του οχήματος είναι στα 1100 κιλά, κάτι ιδιαίτερα εντυπωσιακό αν ληφθεί υπόψιν ότι διαθέτει έναν diesel κινητήρα που κατά κανόνα είναι βαρύτερος από αντίστοιχο βενζίνης, επιπρόσθετα με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρίες.

Οι αναρτήσεις δεν θα μπορούσε να είναι τίποτε άλλο πέρα από διπλά ψαλίδια σε όλους τους τροχούς με χαρακτηριστικά συνεχώς μεταβαλλόμενης απόσβεσης στα αμορτισέρ, ενώ το όχημα επίσης παρουσιάζει και πολύ καλή αεροδυναμική απόδοση με συντελεστή cD=0,30 κάτι ομολογουμένως εντυπωσιακό για supercar που έχει τόσο ευρέος πέλματος ελαστικά (275/30/R20 εμπρός και 345/30 R20 πίσω).



Το σύστημα πέδησης είναι και αυτό φτιαγμένο από εξωτικά συνθετικά υλικά με τα ανθρακονήματα και τα κεραμικά να δεσπόζουν υποσχόμενο σε συνδυασμό με το πολύ χαμηλό βάρος του οχήματος εκπληκτικές δυνατότητες επιβράδυνσης με μηδενική κόπωση.

Λογικά η συγκεκριμένη σπουδή δεν έχει ελπίδες για παραγωγή μιας και τα υλικά και οι τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται είναι τέτοια που θα καθιστούσε το αυτοκίνητο πανάκριβο στο ενδεχόμενο της διάθεσης, ωστόσο μας δείχνει τον τρόπο για το πως ένα πετρελαιοκίνητο υβριδικό όχημα μπορεί να είναι υπεραυτοκίνητο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου