Ιδού ο άμεσος ανταγωνιστής στην κατηγορία των υπεραυτοκινήτων μηδενικών ρύπων του Audi E-tron. Η απάντηση της Mercedes λοιπόν στο γηγενή ανταγωνιστή της είναι η SLS AMG E-cell.
Το αυτοκίνητο οπτικά μοιάζει με την βενζινοκίνητη έκδοση του οχήματος, ωστόσο οι διαφορές μεταξύ τους είναι τόσο εκτεταμένες που θα μπορούσε άνετα να έχει άλλη ονομασία και να καθιστούσε ένα αυτόνομο μοντέλο.
Η AMG ανέλαβε να αναπτύξει και το ηλεκτροκίνητο όχημα και η προσπάθειά της είναι πολύ αξιόλογη. Βέβαια το αποτέλεσμα δεν είναι ακόμα ολοκληρωμένο αφού το αυτοκίνητο είναι υπό καθεστώς συνεχούς εξέλιξης και μέχρι να είναι διαθέσιμο θα έχει διαφορές κυρίως μηχανολογικές από την τωρινή σπουδή.
Η AMG ως επίσημος βελτιωτής της Mercedes-Benz ανέκαθεν έδινε ιδιαίτερη σημασία στους θερμικούς κινητήρες που κατασκεύαζε στην ανάπτυξη υψηλής ροπής στρέψεως ίσως από φιλοσοφία, ίσως από ανάγκη γιατί παραδοσιακά τα αυτοκίνητα τα οποία εξέλισσε βασίζονταν σε πολιτικές εκδόσεις των αυτοκινήτων παραγωγής της Mercedes και ως εκ τούτου παρουσίαζαν πολύ μεγάλη μάζα.
Τη φιλοσοφία της παραγωγής υψηλής ροπής όχι μόνο διατήρησε η AMG στην ηλεκτρική SLS αλλά την οδήγησε και σε πρωτόγνωρα επίπεδα όχι ίσως σε απόλυτα νούμερα αλλά στον τρόπο απόδοσης σίγουρα.
Για την περίσταση χρησιμοποιούνται 4 ηλεκτροκινητήρες τριών φάσεων σύγχρονοι εναλλασσομένου ρεύματος οι οποίοι επιτυγχάνουν μέγιστο ρυθμό περιστροφής τις 12000 στρ/λεπτό και αποδίδουν 525 ίππους και 880 Nm ροπής από 0 στροφές. Ίδιας κατηγορίας κινητήρες χρησιμοποιούνται και στο Train Grande Vitesse και κρίνονται κατάλληλοι για τις μεταφορές διότι παρουσιάζουν καλή συμπεριφορά στα μερικά φορτία και έχουν πολύ καλό συντελεστή ισχύος.
Εδράζονται δε χωροταξικά στο μέσο των κινητηρίων αξόνων οι οποίοι είναι 2 και εύκολα αντιλαμβανόμαστε ότι το αυτοκίνητο έχει χαρακτηριστικά μόνιμης τετρακινήσεως. Επί του παρόντος στην τρέχουσα σπουδή του δεν εφαρμόζεται το torque vectoring όμως στην έκδοση παραγωγής θα υφίσταται και δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι ο συνδυασμός χαμηλού κέντρου βάρους, συμμετρικής κατανομής των μαζών και του εν λόγω συστήματος θα προσφέρουν ασύλληπτο κράτημα στις στροφές.
Η τοποθέτηση των κινητήρων στους άξονες και όχι στους τροχούς βοηθά καταλυτικά στο να μειωθεί η μη ανηρτημένη μάζα του κάθε τροχού η οποία μειώνεται περαιτέρω αν επιλεχθούν και τα ενισχυμένα με ίνες άνθρακα κεραμικά φρένα που παρουσιάζουν πολύ χαμηλό βάρος και εκπληκτική θερμική συμπεριφορά με αποτέλεσμα την ελάχιστη κόπωση του συστήματος πέδησης.
Σε ότι αφορά τις μπαταρίες, σύμφωνα με την AMG οι συσσωρευτές που χρησιμοποιούνται είναι από τους καλύτερους στον κόσμο αυτήν τη στιγμή, λειτουργούν σε διαφορά δυναμικού 400 V και έχουν ενεργειακό περιεχόμενο 48 kWh. Κατά την εταιρεία τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους επιτρέπουν μια αυτονομία 200 χιλιομέτρων και χρόνο φόρτισης 3 ώρες.
Χωροταξικά είναι τοποθετημένοι με τέτοιο τρόπο ώστε να διατηρείται η πολύ καλή κατανομή των μαζών της συμβατικής έκδοσης που είναι σχεδόν απολύτως συμμετρική μεταξύ των αξόνων.
Το συνολικό βάρος του οχήματος παρ' όλο που έχει διατηρηθεί το πλαίσιο από χωροδικτύωμα αλουμινίου είναι 2020 κιλά ήτοι 400 κιλά επιπλέον της θερμικής SLS και οφείλεται στο βάρος των μπαταριών κατά κύριο λόγο καθιστώντας το όχημα το βαρύτερο αλουμινένιο supercar απ΄όλα.
Οι αναρτήσεις στον εμπρόσθιο άξονα έχουν τροποποιηθεί βαρύτατα αφού για λόγους χωροταξικούς τα διπλά ψαλίδια αντικαταστάθηκαν με ένα σύστημα πολλαπλών συνδέσμων και ράβδων ώσεως. Χαρακτηριστικό σπανιότατο για αυτοκίνητο παραγωγής αφού τέτοια τεχνοτροπία χρησιμοποιείται στην F1 και σε κάποια εξωτικά Hypercars όπως η Ferrari Enzo και η Porsche Carrera GT.
Οι επιδόσεις όμως χωρίς αμφιβολία είναι καταιγιστικές με το 0-100 να ολοκληρώνεται σε 4 δευτερόλεπτα το οποίο είναι λίγο χειρότερο από την V8 έκδοση (3.8'') όμως δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι με τέτοιο μέγεθος ροπής οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις που εν τέλει στον πραγματικό κόσμο είναι πιο σημαντικές από τις εν στάσει θα είναι πολύ καλύτερες στην ηλεκτρική έκδοση.
Στοιχεία για την αεροδυναμική και την τελική ταχύτητα δεν υπάρχουν ακόμα αλλά μια καθαρά προσωπική εκτίμηση είναι ότι η αεροδυναμική ίσως να είναι λίγο κάτω από το 0.36 της συμβατικής έκδοσης.
Σε ότι αφορά την τελική ταχύτητα αυτή οπωσδήποτε στην έκδοση παραγωγής θα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη προκειμένου να επιτευχθεί μια αξιοπρεπής αυτονομία.
Στα εξωτερικά χαρακτηριστικά οι διαφορές είναι περιορισμένες και εντοπίζονται κυρίως στα φωτιστικά σώματα που εδώ είναι παντού LED, στους τροχούς, στην εμπρόσθια μάσκα και στον οπίσθιο διαχύτη που ασφαλώς δεν περιλαμβάνει απολήξεις εξατμίσεων.
Το αυτοκίνητο προορίζεται να διατεθεί στις αρχές του 2013 με τιμή μη προσδιορίσιμη προς το παρόν, όμως σίγουρα σημαντικά υψηλότερη από την V8 έκδοση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου