Σάββατο 21 Ιουλίου 2012

Rimac_one



Η Rimac είναι μια άγνωστη κροατική εταιρεία η οποία φιλοδοξεί να κατασκευάσει το ταχύτερο ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο, το οποίο ταυτόχρονα θα έχει και την μεγαλύτερη αυτονομία από όλα τα ηλεκτρικά οχήματα μέσω μιας μπαταρίας η οποία θα έχει ενεργειακή πυκνότητα περισσότερο από τετραπλάσια σε σχέση με τα τρέχοντα ηλεκτρικά οχήματα παραγωγής. Ας το δούμε.





Όπως κάθε υπεραυτοκίνητο που σέβεται τον εαυτό του, το _one έχει σχήμα εντυπωσιακό και φυσικά είναι πολύ χαμηλό προκειμένου να ευνοηθεί το κράτημα αλλά και να μειωθεί η μετωπική επιφάνεια.

Το σχήμα του όμως δεν θα τραβήξει τόσο πολύ το ενδιαφέρον του κοινού όσο τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, τα οποία είναι αποστομωτικά.

Στον τομέα της προώθησης συναντούμε 4 ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη οι οποίοι αποδίδουν συνολικά 1088 ίππους και 1600 Nm ροπής και ο καθένας είναι επιφορτισμένος με την κίνηση ενός τροχού.

Είναι σαφές από τα ανωτέρω ότι το αυτοκίνητο είναι τετρακίνητο, ενώ το γεγονός ότι ο κάθε τροχός μπορεί να παραλαμβάνει εντελώς διαφορετική ισχύ σε σχέση με έναν άλλον, σημαίνει ότι έχουμε torque vectoring και στους 4 τροχούς κάτι το οποίο θα συνεπάγεται τρομερό κράτημα στις στροφές και πράγματι έτσι είναι, αφού η Rimac ανακοινώνει πλευρική επιτάχυνση 1.4 g που είναι ότι καλύτερο σε αυτοκίνητο δρόμου και παραγωγής σήμερα.

Η ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών είναι σχεδόν 4.5 φορές αυτής ενός Ford Focus electric ή ενός Nissan Leaf και ορίζεται στις 91 kWh. Αυτή σύμφωνα με την εταιρεία είναι επαρκής για μια αυτονομία μέχρι 600 χλμ.

Πάντως στον πραγματικό κόσμο, για ένα ταξίδι με σταθερή ταχύτητα 130 χλμ/ώρα, η αυτονομία θα είναι περίπου στα 300 χλμ.



Στον τομέα των επιδόσεων τα δεδομένα είναι απίστευτα με το 0-100 να είναι στα 2.8'', ενώ η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 305 χλμ/ώρα. Αν δεν ήταν, σύμφωνα με την ιπποδύναμη και το βάρος του οχήματος, η τελική ταχύτητα θα ήταν γύρω στα 425 χλμ/ώρα.

Πάντως η πραγματική αυτονομία στην περίπτωση που κάποιος εκινείτο με την τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου, εκτιμώ ότι θα ήταν γύρω στα 60 χιλιόμετρα.

Μιας και αναφερθήκαμε στο βάρος και παρόλο που το αυτοκίνητο είναι εξολοκλήρου φτιαγμένο από ίνες άνθρακα είναι 1950 κιλά, εκ των οποίων υπολογίζω ότι πολύ σημαντικό ποσοστό θα οφείλεται στις μπαταρίες.

Η απόφαση για παραγωγή του αυτοκινήτου είναι ειλημμένη και θα κυκλοφορήσει σε 88 κομμάτια με τιμή πάνω από 1.000.000 €, ενώ οι παραδόσεις ξεκινούν το 2013.

Ακολουθεί ταυτότητα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του υπεραυτοκινήτου της Rimac συγκεντρωμένα.


Κινητήρας
4 ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη
Ισχύς
1088 hp  στις 10000 rpm
Ροπή
1600 Nm από 0-6500 rpm
Αμάξωμα
Μονοκόκ από ίνες άνθρακα
Βάρος
1950 κιλά
Αναρτήσεις
Εμπρός: Διπλά ψαλίδια με ράβδο ώσεως

Πίσω: Διπλά ψαλίδια με ράβδο ώσεως
Φρένα
Εμπρός: 390 mm, σιαγόνες έξι εμβόλων, κεραμικά

Πίσω :380 mm, σιαγόνες τεσσάρων εμβόλων, κεραμικά
Αυτονομία
Ως 500 χλμ
Μπαταρία
91 kWh
Επιτάχυνση 0-100
2.8’’
Τελική ταχύτητα
305 χλμ/ώρα









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου