Το C30 είναι ένα ιδιαίτερα αξιόλογο αυτοκίνητο στην αμιγώς θερμική εκδοχή του όμως η Volvo έχοντας έναν προσανατολισμό για το μέλλον που περιλαμβάνει ως και αμιγή ηλεκτροκίνηση, εξέλιξε και πλέον θα κατασκευάσει και μια ηλεκτρική εκδοχή του δημοφιλούς μικρομεσαίου της οχήματος.
Το ηλεκτρικό C30 λοιπόν θα κατασκευαστεί αρχικά σε 250 κομμάτια και θα διατεθεί με χρηματοδοτική μίσθωση σε σκανδιναβικές χώρες ως επί το πλείστον. Όμως οι αντιδράσεις που θα λάβει η Volvo από το κοινό μπορεί να οδηγήσουν και σε μαζική παραγωγή κάποια στιγμή του οχήματος.
Το αυτοκίνητο προωθείται από έναν κινητήρα μόνιμου μαγνήτη ο οποίος αποδίδει 111 ίππους και ροπή στρέψης πλήρους φορτίου 220 Nm. Αυτός τροφοδοτείται από μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου στη δημοφιλή διάταξη για ηλεκτρικά οχήματα ''Τ'', με τη διαμήκη συνιστώσα να εδράζεται εκεί που θα ήταν ένα κεντρικό διαφορικό και την εγκάρσια εκεί που θα ευρίσκετο η δεξαμενή καυσίμου.
Η μπαταρία έχει ενεργειακή πυκνότητα 23 διαθέσιμων Kwh, που είναι όμοια με του συγγενούς ηλεκτρικού Focus, οπότε δε θα ήταν παράλογο να σκεφτούμε ότι μπορεί να είναι και ίδιες.
Το όχημα με τη μπαταρία πλήρως φορτισμένη μπορεί να διανύσει μια απόσταση 150 χιλιομέτρων με το χρόνο φόρτισης να κυμαίνεται μεταξύ 6-10 ωρών ανάλογα με το ρεύμα φόρτισης της οικιακής πρίζας.
Οι επιδόσεις του οχήματος είναι αξιοπρεπείς με το 0-100 να είναι υπόθεση περίπου 11.5'' και η τελική ταχύτητα να είναι ασφαλώς ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 130 χλμ/ώρα.
Ενδιαφέρουσα είναι η ατραπός που έχει ακολουθήσει η εταιρεία στο θέμα του κλιματισμού. To σύστημα τροφοδοτείται από μια δεξαμενή βιο-αιθανόλης (στην πραγματικότητα οινόπνευμα προερχόμενο από χημική διάσπαση της ζάχαρης και του καλαμποκιού κυρίως) χωρητικότητας 14.5 λίτρων. Όταν η δεξαμενή του οινοπνεύματος είναι άδεια τότε ο κλιματισμός τροφοδοτείται από τις μπαταρίες του οχήματος αλλά βέβαια σε αυτήν την περίπτωση μειώνεται η αυτονομία του.
Επίσης είναι δυνατή η προθέρμανση ή ψύξη του θαλάμου των επιβατών μέσω εφαρμογής κινητού τηλεφώνου ή από το ίδιο το αυτοκίνητο βάσει προγραμματισμού.
Στα επιμέρους τεχνικά οι αναρτήσεις είναι ασφαλώς ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς, ενώ οι οπίσθιοι δίσκοι των φρένων είναι κατασκευασμένοι από αλουμίνιο κάτι που μειώνει ασφαλώς το μη ανηρτημένο βάρος.
Σοφή επιλογή μιας και στα ηλεκτρικά οχήματα η αναγεννητική πέδηση παίζει καθοριστικό ρόλο με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να επιβραδύνει κυρίως μέσω κινητήρα χωρίς τη συνδρομή του φρένου, ενώ έτσι και αλλιώς η κατανομή της πέδησης είναι παραδοσιακά ασύμμετρη με τον εμπρόσθιο άξονα να αναλαμβάνει σχεδόν καθοριστικά το φορτίο αυτής.
Κιβώτιο ταχυτήτων ασφαλώς δεν υπάρχει αλλά ένας απλός μονοβάθμιος μειωτήρας στροφών για την εμπρόσθια κίνηση. Οι επιλογές μετάδοσης περιλαμβάνουν επί της ουσίας τις γνωστές P, R,N,D όπως και σε ένα αυτόματο κιβώτιο με την πρόσθετη ''H'' από το Highway που απενεργοποιεί την αναγεννητική πέδηση ώστε όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι από το γκάζι να ενεργοποιείται μια λειτουργία πλεύσεως η οποία διατηρεί την ταχύτητα.
Στο εσωτερικό δεν υπάρχουν ιδιαίτερες διαφορές στη σχεδίαση σε σχέση με το θερμικό C30 εκτός φυσικά από τα όργανα ελέγχου και πληροφόρησης του οδηγού που είναι προσαρμοσμένα στις ανάγκες ενός ηλεκτρικού οχήματος.
Η τεχνολογία φωτισμού περιλαμβάνει ευρεία χρήση Led για τους προφανείς λόγους της εκπληκτικής φωτιστικής ικανότητας, της χαμηλής κατανάλωσης και της υψηλής διάρκειας ζωής.
Κλείνοντας, το γεγονός ότι το αυτοκίνητο διατίθεται με χρηματοδοτική μίσθωση μας ενημερώνει ότι η τιμή αγοράς θα ήταν αστρονομική αν διατίθετο αλλιώς, όμως η ηλεκτροκίνηση είναι κάτι που είναι ακόμα στα σπάργανα, οπότε προϊόντος του καιρού και όσο αυτή γίνεται δημοφιλέστερη οι τιμές θα έχουν ασφαλώς φθίνουσα πορεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου