Τρίτη, 2 Νοεμβρίου 2010

Περί τελών κυκλοφορίας

Για πρώτη φορά φέτος οι αγοραστές καινούργιων αυτοκινήτων θα κληθούν να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας που θα καθορίζονται αποκλειστικά από τους εκπεμπόμενους ρύπους διοξειδίου του άνθρακα. Μια απόφαση οπωσδήποτε προς την σωστή κατεύθυνση αφού το να πληρώνει κάποιος τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με την χωρητικότητα του κινητήρος είναι αναχρονιστικό και απολύτως αναποτελεσματικό κατά την ταπεινή μου γνώμη.




Ωστόσο το πολύ σωστό αυτό μέτρο θα έπρεπε να συνοδευθεί απαραίτητα με την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης στα αστικά κέντρα και εξηγούμαι αμέσως. Εφόσον η επιδίωξη είναι η μείωση των ρύπων αυτή μπορεί να επιτευχθεί ευχερέστερα με κινητήρες Diesel πλέον παρά με βενζίνης.

Η διαφορά του θερμοδυναμικού βαθμού απόδοσης ενός ισχυρά υπερπληρωμένου Diesel σε σχέση με ενός του κύκλου OTTO είναι σημαντική υπέρ του Diesel. Για να γίνει πιο κατανοητό αυτό θα χρησιμοποιήσω ένα πραγματικό παράδειγμα. Η τελευταία γενιά της σειράς E coupé της Mercedes διατίθεται με 2 κινητήρες (μεταξύ άλλων) όμοιας ιπποδύναμης αμφότεροι υπερσύγχρονοι αλλά με μια διαφορά. Ο ένας είναι ένας Diesel με διβάθμια υπερπλήρωση για την E250 CDI και ο άλλος ένας υπερπληρωμένος άμεσου ψεκασμού βενζίνης για την 250 CGI.

Η μέγιστη ισχύς είναι και για τους 2 οι 204 ίπποι. Όμως ο Diesel εκπέμπει 135 gr co2/km και καταναλώνει περίπου 5 λίτρα/100 χλμ ενώ ο Otto εκπέμπει 164 gr co2/km και καταναλώνει περίπου 7 λίτρα/100 χλμ. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό αν αναλογιστούμε ότι η πετρελαιοκίνητη έκδοση είναι και 120 κιλά βαρύτερη. Αυτό είναι εγγενές χαρακτηριστικό όλων των πετρελαιοκινητήρων αφού παρουσιάζουν μεγαλύτερη μάζα / αποδιδόμενο ίππο.

Εκτός των ανωτέρω η σημαντική διαφορά στρεπτικής ροπής σε απόλυτο μέγεθος υπέρ του πετρελαιοκινητήρα και ταυτόχρονα χαμηλότερα αποδιδόμενης στην κλίμακα των στροφών δίνει την αίσθηση ότι το όχημα είναι σημαντικά ισχυρότερο από ότι πραγματικά είναι.


Για την ίδια συγκέντρωση ισχύος λοιπόν μεταξύ δυο οχημάτων όπου το ένα χρησιμοποιεί πετρέλαιο και το άλλο βενζίνη η διαφορά κατανάλωσης και εκπεμπόμενων ρύπων είναι καταλυτικά ευνοϊκότερη στον πετρελαιοκινητήρα.

Οι ρύποι όμως θα πρέπει να συνδεθούν και με την αγορά του αυτοκινήτου και θα ήταν απολύτως επιθυμητό και παραγωγικό τα τέλη ταξινόμησης καθώς και ο ΦΠΑ των καινούργιων αυτοκινήτων να εξαρτώνται από τους εκπεμπόμενους ρύπους τους με κάποιας μορφής κλιμάκωση.

Εφόσον η τάση γενικά (και ορθά) είναι να μειωθούν οι ρύποι θα πρέπει και εμείς στην Ελλάδα να εναρμονιστούμε με την υπόλοιπη Ευρώπη, να απελευθερωθεί η πετρελαιοκίνηση ώστε να ανασάνει η υπό καθεστώς κατάρρευσης και πνέουσα τα λοίσθια αγορά αυτοκινήτου στη χώρα μας και ταυτόχρονα να μειώσουμε την εκπεμπόμενη ρύπανση στην ατμόσφαιρά μας τουλάχιστον στον τομέα των μεταφορών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου