Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2011

Honda Fit EV



Το Fit είναι επί της ουσίας το Jazz στην άλλη όχθη του ατλαντικού ωκεανού και στην Ιαπωνία. Το αυτοκίνητο διατίθεται ήδη σε μια περιβαλλοντικά φιλική εκδοχή σε ελαφρά υβριδική μορφή, όμως στη Φρανκφούρτη ο Ιάπωνας κατασκευαστής παρουσίασε την πολύ ενδιαφέρουσα αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του.



Το αυτοκίνητο ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη που κατά τη Honda έχει υψηλή συγγένεια με εκείνον του FC-X Clarity και προφανώς είναι μόνιμου μαγνήτη. Αν τα χαρακτηριστικά του είναι ταυτόσημα με το κυψελών καυσίμου όχημα τότε η ισχύς του είναι 134 ίπποι και η ροπή του 256 Nm.

Η βασική διαφορά μεταξύ των 2 οχημάτων είναι προφανώς στον τρόπο παραγωγής του απαραίτητου ηλεκτρικού ρεύματος που στο Fit είναι αποθηκευμένο σε συστοιχία μπαταριών λιθίου άγνωστης ενεργειακής πυκνότητας αλλά λαμβάνοντας υπόψιν την ανακοινώσιμη αυτονομία των 160 χιλιομέτρων  και τις επιμέρους συμφραζόμενες τεχνικές παραμέτρους τότε η ενεργειακή πυκνότητα αναμένεται μεταξύ 22-25 kWh, ενώ στο FC-X παράγεται μέσω αντίστροφης ηλεκτρόλυσης στην κυψέλη καυσίμου ανταλλαγής πρωτονίων που διαθέτει.

Όψη του προηγμένου τεχνολογικά εσωτερικού του αμιγώς ηλεκτρικού Fit.



Οι μπαταρίες φορτίζονται εντός 6 ωρών σε τυπική οικιακή πρίζα ενώ η μέγιστη αυτονομία επιτυγχάνεται στο πρόγραμμα Econ(omy), με τα άλλα 2 διαθέσιμα προγράμματα να είναι το Normal και το Sport. Είναι ξεκάθαρο δηλαδή ότι αυτά τα προγράμματα αφορούν διαφορετικά επίπεδα ισχύος με τη μέγιστη ισχύ να αποδίδεται μόνο στο πρόγραμμα Sport.

Σε ότι αφορά την διάταξη των μηχανικών μερών, αυτή είναι κινητήρας εμπρός-μετάδοση ισχύος εμπρός και μπαταρίες πίσω κάτι που θα ευνοεί και την κατανομή των μαζών οπότε το όχημα λογικά δε θα είναι βαρύτατα εμπροσθοβαρές και θα παρουσιάζει εν γένει ουδέτερη δυναμική συμπεριφορά.

Το αυτοκίνητο θα διατίθεται σε Αμερική και Ιαπωνία το 2012 με την Ευρώπη λογικά να έπεται ίσως και εντός του ίδιου έτους.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου